[PHP?] Attachment uit e-mail halen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damn, ik kom heel de tijd de tegenovergestelde problemen tegen:
Eerst moet ik van een PDF een text file maken (overal staan topics over het van text naar PDF) en nu moet ik een attachment die in een mailtje zit gestuurd naar een email addres er uit halen en ook de body ontvangen, terwijl ik alleen maar topic kan vinden om met behulp van PHP een mailtje met een attachment te versturen.

Is het sowieso mogelijk om een mailtje te ontvangen en in meerdere stukken te hakken (sendermail, mailbody, attachment)?
En zo ja wat is een goede manier om dit aan te pakken (een mail server die om de 1 minuut zijn mail checked en dan een PHP-script op start als er eentje binnen is en die dan toe te passen(als er sub programma's (anders dan PHP of apache) nodig voor zijn wel graag windows-based)).

Heeft iemand hier al een keer mee te maken gehad? en hoe pak je zo iets aan.
Ik ben wel paar voorbeelden tegen gekomen (denk ik) alleen die zijn allemaal een beetje wazig (ze willen gebruik maken van Oracle8 :S en dat soort oplossingen).

Alvast bedankt :D

ps. ik werk dus met php of wil gebruik maken van een programma dat vanuit php kan worden gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 18:48
Het mailtje ontvangen kun je doen door je mailserver voor ieder ontvangen mailtje het php script te laten starten en in PHP gewoon je STDIN te lezen. Het laten starten van je script door de mailserver is in Unix omgevingen makkelijk te regelen met .forward files.
Een andere manier is eens in de x minuten een PHP script te draaien wat via de PHP pop3 functies de mailtjes uit de mailbox ophaalt.

Als je eenmaal het mailtje binnen hebt kun je het met Mail_Mime of mailparse vrij gemakkelijk in stukken ophakken en de delen eruithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mmm dan zal het waarschijnelijk
of met die IMAP functies (die ik eerst ook al had bekeken, maar niet veel van snapte)
of met een mialserver die ook op die manier kan .forward (want zoals al gezegd werk ik op een windows computer, net als de server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:16
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 16:47:
Mmm dan zal het waarschijnelijk
of met die IMAP functies (die ik eerst ook al had bekeken, maar niet veel van snapte)
of met een mialserver die ook op die manier kan .forward (want zoals al gezegd werk ik op een windows computer, net als de server).
Beter is om het op initiatief van de mailserver te laten gebeuren. Er zijn diverse mailservers voor win32 waarmee je elk mailtje naar een externe applicatie kan sturen. Het hangt er dus maar van af welke mailserver-software je gebruikt.

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kun jij mij er misschien eentje aan raden (meer mag ook ;))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:16

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 16:14

SJR

PEAR: Mail_Mime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 18:48
Anders lees je het topic volgende keer voordat je replied ;)

Verder vraag ik me af of de topicstarter ondertussen al wat geprobeerd heeft en of dat gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check het artikel op DevShed hierover. Is prima geschreven en daar heb ik het uit geleerd.

*klik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment hebben we de mailserver Mdeamon geinstalleerd die de attachments van een bepaald adres naar een map stuurt en een script opstart.

We gaan waarschijnelijk over 2 maanden het systeem omzetten naar een Linux server, dus de oplossing die we dan gebruiken zal ik ook posten.

IIG bedankt voor jullie oplossingen :)
Pagina: 1