[Trillian] File Transfer naar MSN werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-08 11:05
Ik heb een hele hoop topics gevonden waar iedereen hetzelfde probleem heeft.

File transfer naar iemand met MSN werkt gewoon niet.
En niemand weet een oplossing...?

Ik heb echt het idee dat alles goed staat... :/

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=388670

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=388672

Bij Inside address heb ik gewoon het IP adres van mn PC staan.

Wat doe ik nu fout?

PS: Als ik MSN6 start werkt File Transfer wel gewoon.

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

Dit probleem is al langer bekend, en volgens mij is het ook al opgelost...

welke versie heb je nu draaien? misschien moet je ff een nieuwere versie downloaden

• Flint
Trillian Pro 2.0, dus nieuw genoeg lijkt me ;)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28
2.0 werkt het gewoon, gisteren nog dingen doorgestuurd. Wel gewoon via telefoonlijn. Misschien een instelling in je router die toch niet correct staat?

• Flint
Fire69 schreef op 08 October 2003 @ 16:05:
2.0 werkt het gewoon, gisteren nog dingen doorgestuurd. Wel gewoon via telefoonlijn. Misschien een instelling in je router die toch niet correct staat?
Ja via een telefoon lijn heb je ook alles openstaan. Dan snap ik ook wel dat je geen problemen hebt.

De instellingen staan in mn eerste post. Als ik nog ergens anders iets kan instellen hoor ik dat graag.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:54

Smarron

The bend

Zit met hetzelfde probleem hierzo. Ook Trillian Pro 2.0 en ook vanachter een firewall, waar de poorten netjes open staan.

Als ik MSN gebruik, kan ik wel versturen, via Trillian niet. :(

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Same shit here :?

snap er ook nix meer van! Ga denk gewoon weer over naar msn..... ;(

• Flint
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 16:34:
Ga denk gewoon weer over naar msn..... ;(
Nee, Trillian heeft teveel voordelen. Voor die keren dat ik wat verstuur start ik MSN wel op (hoe vervelend dat ook is...)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:54

Smarron

The bend

Flint123 schreef op 08 oktober 2003 @ 16:57:

Nee, Trillian heeft teveel voordelen. Voor die keren dat ik wat verstuur start ik MSN wel op (hoe vervelend dat ook is...)
Zo doe ik het ook. Wel jammer dat ze met een nieuwe versie dit probleem niet op hebben gelost. Dat is eigenlijk het enige minpuntje van 2.0!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:29
hier hetzelfde met een NAT-router, waarschijnlijk dezelfde als de TS, en idd met msn6 werkt het wel :(

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

2.0 PRO geeft hier ook heel veel problemen, vooral ontvangen van MSN6 gaat erg slecht. Vaak helemaal niet, soms tot halverwege en dan kapt ie af, soms gaan spontaan de trillian resources naar 98% cpu use, en soms download ie wel en is het bestand corrupt. HEEEEL af en toe werkt het gewoon.

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:34
Volgensmij zit het zo:
Msn6 gebruikt het http protocol. Hierbij lukt het dus via de normale porten.
Trillian gebruikt nog het oude msn protocol. Via de port die jij openzet wordt een andere port afgesproken om te gebruiken om te verzenden. Dit heb ik tenminste in de pcm gelezen.
Dus de port die wordt afgesproken kan jij niet openzetten. Want jij weet niet welke dat is.
Bestwelvaag maar schijnt toch zo te zijn :). Als iemand iets anders weet roep het ajb want ik het hetzelfde probleem.

• Bossie
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 17:18:
2.0 PRO geeft hier ook heel veel problemen, vooral ontvangen van MSN6 gaat erg slecht. Vaak helemaal niet, soms tot halverwege en dan kapt ie af, soms gaan spontaan de trillian resources naar 98% cpu use, en soms download ie wel en is het bestand corrupt. HEEEEL af en toe werkt het gewoon.
Trillian pro 2.0 werkt hier perfect, wat voor versie heb je : ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

2.0 PRO, dat staat er toch :? Final betaalde laatste versie.

• Flint
gomaster schreef op 08 October 2003 @ 17:34:
Volgensmij zit het zo:
Msn6 gebruikt het http protocol. Hierbij lukt het dus via de normale porten.
Trillian gebruikt nog het oude msn protocol. Via de port die jij openzet wordt een andere port afgesproken om te gebruiken om te verzenden. Dit heb ik tenminste in de pcm gelezen.
Dus de port die wordt afgesproken kan jij niet openzetten. Want jij weet niet welke dat is.
Bestwelvaag maar schijnt toch zo te zijn :). Als iemand iets anders weet roep het ajb want ik het hetzelfde probleem.
Is dat dan elke keer een andere poort? Dan zou het idd onmogelijk zijn want dan moet je gewoon alles openzetten.

Waarom maken ze het bij Trillian dan niet hetzelde als bij MSN6.

• gomaster
Flint123 schreef op 08 October 2003 @ 17:47:
[...]

Is dat dan elke keer een andere poort? Dan zou het idd onmogelijk zijn want dan moet je gewoon alles openzetten.

Waarom maken ze het bij Trillian dan niet hetzelde als bij MSN6.
Naar mijn idee is het elke keer een andere port.

Over msn6: volgensmij was dat ook in pro2.0 aangekondigt maar dat ziet er niet naar uit omdat dat ook bij mij niet werkt.

• Flint
Op het forum van http://www.ceruleanstudios.com/ las ik het volgende:
MSN uses UPnP for automatic router configuration for file transfers. Trillian doesn't support UPnP currently, so MSN transfers don't work behind routers."
Dat reegt op.
:'( :'( :'(

• Bossie
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 17:39:
2.0 PRO, dat staat er toch :? Final betaalde laatste versie.
ja en nee, er waren wat problemen met gecracked versies ;)

Verwijderd

/me is brave abonnee :)

• gomaster
Flint123 schreef op 08 October 2003 @ 21:10:

[...]

Dat reegt op.
Tnx. Weet ik iig waarom het niet werkt.

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 09:24
Vreemd, bij mij werkt het wel, ik had destijds bij draytek.nl de poorten voor msn opgezocht

• Flint
Fakir schreef op 09 October 2003 @ 19:02:
Vreemd, bij mij werkt het wel, ik had destijds bij draytek.nl de poorten voor msn opgezocht
En jij hebt precies dezelfde situatie?

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
Flint123 schreef op 08 October 2003 @ 21:10:

[...]

Dat reegt op.
ehm, da's vreemd, want ik kan het wel gewoon via mn unex routertje en trillian pro 2.0, en ik heb volgens mij geen speciale poorten gemapt. Ik zal ff kijken...

edit:

ik heb t opgezocht, en geen speciale poorten gemapt hiervoor. Ook ik heb 6891 staan voor de MSN-filetransfers, maar ik heb misschien toch een oplossing voor je: probeer de firmware van je router (als dat kan) te updaten, daardoor ging mijn router dit ook ondersteunen ('MSN support').

[ Voor 46% gewijzigd door The Evil Brain op 09-10-2003 19:21 ]

Pagina: 1