[W2KSRVR] Bestanden worden niet vrijgegeven

Pagina: 1
Acties:

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Situatie

Windows 2000 Server SP3 (30 GB HD, 28 GB vrij)
3 Clients, Windows XP Pro SP1

Probleem

Zodra je vanaf een client bijv. met Word een document opent (van de server) en afdrukt en daarna weer sluit en je probeert hem na bijv. 5 min weer te openen dan krijg je de melding dat hij het document alleen in alleen-lezen kan openen. (Nee dit is geen topic voor SA). Als je het bestand op de server probeert te hernoemen dan zegt hij dat deze in gebruik is. Als ik de client afmeld en opnieuw aanmeld dan kan hij hem wel openen en hernoemen.

Het lijkt wel of Windows XP niet goed doorgeeft aan Windows 2000 Srvr dat het bestand is vrijgegeven.

Ik heb al een uurtje gezocht op GOT en Google maar nog niet de oplossing gevonden. Ook niet echt iets wat op dit probleem lijkt.

Ik weet wel dat het een probleem is om een XP Client op een NT4 server te zetten maar XP moet toch wel goed overweg kunnen met W2K server?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je toevallig een virusscanner op de client danwel server draaien? Al eens geprobeerd deze te disablen?

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Er is geen virusscanner op de server aanwezig (geen i-net) en op de clients ook niet (weet het harstikke stom!!!!!)

Ik heb de hub vervangen door de switch (allemaal collisions).

Het werkt allemaal een stuk sneller maar nog steeds het probleem van "in gebruik"

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

wat je ook nog even op de clients moet doen is de DNS suffix goed instellen(voor snelheids performance).

Krijg je nog rare event's te zien in je eventviewer system/application/security/ad etc.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tijdje geleden ook gehad in een zelfde situatie, nieuwste Office SP hielp toen. Zal ff zoeken of ik er nog wat info over heb.

Nee helaas, dacht dat ik een Technet documentje oid had. Anyway ik heb toen de nieuwste SP's voor W2k en Office (2000) gedraaid en dat leek het probleem te verhelpen.

Bij deze google groups search staat ook wel het een en ander zo te zien.

[ Voor 60% gewijzigd door Mike Jarod op 08-10-2003 19:44 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat je even kan proberen ofdat dit zelfde probleem zich voordoet met bv. een bestand uit 'notepad' of Wordpad of iets dergelijks. Oftewel - doet het zich alleen voor met Office bestanden of ook met de rest ?

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-04 15:13
hier heb ik de oplossing gevonden voor het probleem dat coolhva en ik hebben:
http://www.smallbizserver...ave_a_file_in_Office.aspx
Pagina: 1