2 functions.inc.php zonder parse error

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:31
Ik heb het volgende gedaan:
<?PHP
require_once("http://www.astrostart.nl/artikelen/artikelen/inc/functions.inc.php");
$number=1;
include("artikelen/artikelen/show_news.php");
$number = 10;
include("nieuws2/show_news.php");
?>

Dan doet hij het wel, maar hij moet ook de functions.inc.php aanroepen van nieuws2/inc/... Anders kun je het nieuws niet openen.
Je hebt dus beiden functions.inc.php nodig... Als het nu een functions.inc.php bestand was, dan was het makkelijker uiteraard, maar het is niet zo. Een systeem is speciaal gemaakt voor de artikelen en eentje voor nieuws. Daarom de aparte functions.inc.php bestanden.

Maar met 2 functions.inc.php bestanden krijg ik parse errors!

Ideeen?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

P&W FAQ - De "quickstart"
• gebruik php tags
• formuleer een betere topictitel

Verder begrijp ik eigenlijk helemaal niets van je probleem. Kun je het proberen beter uit te leggen?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Je kan toch niet includen vanaf een webadres? Nu parsed de server waarvandaan je include waarschijnlijk het bestand functions.inc.php.

[ Voor 50% gewijzigd door Brakkie op 08-10-2003 15:55 ]

Systeem | Strava

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Ten eerste: welke parse errors krijg je? Moeten wij die raden ofzo? Lees de quickstart.
Ten tweede:
PHP:
1
require_once("http://
Gebruik tags om je vraag van je code te onderscheiden. Tevens: waarom include je de ene keer met /path/naar/includefile (de goede manier) en de andere keer zoals het hierboven staat (met een URL :?)?

//laat, i know

[ Voor 8% gewijzigd door Erik Jan op 08-10-2003 15:56 ]

This can no longer be ignored.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

de TS heeft meer dan 60 minuten de tijd gehad om zijn topic aan te passen en is nog steeds niet gedaan.

Ik neem aan als de TS echt een antwoord wilt hebben op zijn vragen dat hij de quickstart even goed doorneemt en van de volgende topic wel een goede start maakt.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Dit topic is gesloten.