Toon posts:

avi of MPG --> WFS waarmee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een cdrommetje te maken waar ik in een HTML pagina een 4 tal koppelingen wil maken naar video bestanden. Dus een 4 x 150 MB + overige data.

Om deze cdrom zo universeel mogelijk te houden wil ik mijn bron bestand (avi) omzetten naar een bestand dat dus altijd afgespeeld kan worden in de mediaplayer. Ik dacht zelf aan een WFS file.

Hebben jullie anders tips voor me wat de standaard in encoding is die geaccepteerd wordt door de mediaplayer???

Alle tips betreft dit artikel zijn meer dan welkom!

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

misschien een domme opmerking, maar AVI is toch zo standaard als maar zijn kan?
Dat wordt toch ondersteunt door allerlei players?

anders moet je je vraag misschien iets helderder formuleren :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Bij de avi zal het er om gaan hoe deze geëncodeerd is. Cinepak van Radius is vrij standaard, net als Intel Video. Ze zijn echter niet altijd even plaatsbesparend. Mpeg lijkt me nog steeds het meest universeel.

Verwijderd

Topicstarter
AVI is basic I know maar 4 x 990mb (per filmpje) krijg ik helaas niet op een CDrom!
Ik moet hem dus kleiner maken ....

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Met welke codec zijn de filmpjes nu geëncodeerd?

Verwijderd

Topicstarter
zou ik ff een programmatje naar laten kijken, zover ik het weet is het een kale avi zonder encoder. Is dat mogelijk?
Zijn er geen AVI --> WFS encoders?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Anders gewoon mpeg, een iets lagere resolutie en bitrate beetje omlaag en dat moet wel gaan passen.

Mpeg werkt default op elke windows machine (alles vanaf 95 zeker, daarvoor misschien ook wel maar wie gebruikt dat nu nog) en onder linux/unix werkt het ook in 95 van de 100 gevallen.

Verwijderd

Topicstarter
codec: DVSD
Sony Digital Video

720x576
28802 kb/s
frame / sec 25.000 FPS

audio:
pcm audio codec
1536 kb/s
48000 Hz

genoeg info?????

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op 08 October 2003 @ 17:24:
Anders gewoon mpeg, een iets lagere resolutie en bitrate beetje omlaag en dat moet wel gaan passen.

Mpeg werkt default op elke windows machine (alles vanaf 95 zeker, daarvoor misschien ook wel maar wie gebruikt dat nu nog) en onder linux/unix werkt het ook in 95 van de 100 gevallen.
het lukt me helaas met TMPEG niet! Codec error, U know them!!!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog tips voor me?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Ulead Video Studio gebruiken, die kan hem waarschijnlijk wel openen. Dan opslaan als mpg :)
Pagina: 1