Toon posts:

Warme proccesor

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ìk heb een AMD 2400+ met een standaard koeler. in mijn behuizing zitten onderaan gaatjes (ik dacht voor koeling, maar warmte stijgt dus). Ik heb de kast aan de ene kant tegen mijn bureau te staan. Nou geeft mijn BIOS een CPU temperatuur van ongeveer 58 graden aan. terwijl een vriend van mij 40 graden heeft met dezelfde proccesor.

Ik weet dat hij het wel kan hebben, maar is het normaal dat hij bijna 60 graden is?

Verwijderd

ja dat is normaal als je geen casefans in je kast hebt... daarom moet je ook casefans in je kast maken....

die gaatjes onderin kan je dus mooi gebruiken om 2 fans koude lucht in de kast te laten zuigen... je voeding blaast de warme lucht boven weer naar buiten... je kan evt gaten boven in je kast maken, en daar fans lucht naar buiten laten blazen...

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 17:52

slaay

Natuurbeleven.com

Is er voldoende airflow? Zoniet, dan zou ik daar eens voor zorgen. Want zoals bekend: des te lager de temperatuur, des te beter zijn de prestaties van je systeem (vooral processor)

Dich bis echt unne foëzen haas

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
dit is zoek/FAQ werk :) betere airflow lost je probleem op...
Uit de DOC FAQ: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
is idd normaal heb ook een amd maar dan 1800xp deze is ook tussen de 55 en de 65 graden

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Flash eerst je bios maar eens naar de nieuwste versie :). Welk moederbord heb je?

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Dus een casefan of twee moet de temp naar beneden halen..??

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een MS8157E van Matsonic moederbord

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 15:33:
Dus een casefan of twee moet de temp naar beneden halen..??
Als er op dit moment een hoge kast temperatuur is vanwege te weinig airflow: Ja.

Hoe simpel te testen:
doe je kast open en zet er een kamerventilator op.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Het ligt er ook aan hoe je mobo de processortemp meet. Beste meting doe je met een nauwkeurige thermometer. Zolang je pc niet instabiel wordt zou ik het lekker zo laten.
Casefans zorgen er alleen voor dat warme lucht sneller uit je systeem worden gehaald en lucht op kamertemperatuur wordt aangezogen, verwacht hier dus geen wonderen van (meer dan 10 graden ;) )

offtopic:
Gebruik de edit knop als je nog iets wilt toevoegen, anders wordt het zo'n one man praatsessie en dat is niet echt interessant

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
hij is idd niet instabiel

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 13:33
En je koeler zit ook goed geplaatst ?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Bikkel-Rulez schreef op 08 October 2003 @ 15:33:
is idd normaal heb ook een amd maar dan 1800xp deze is ook tussen de 55 en de 65 graden
Dan begrijp ik jouw standaard van normaal niet. 55 graden idle is_iets_te_hoog. Je kan beter een temp hebben van 45 ~50 graden idle. Liefst nog lager maja je kan niet alles hebben hé :P

offtopic:
Zit zelf met een athlon xp 2000+ idle op 45 graden, stressed is ie 55 graden. :9

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
De mijne is idle ongeveer 55 graden

• dijkp
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 15:30:
ja dat is normaal als je geen casefans in je kast hebt... daarom moet je ook casefans in je kast maken....

die gaatjes onderin kan je dus mooi gebruiken om 2 fans koude lucht in de kast te laten zuigen... je voeding blaast de warme lucht boven weer naar buiten... je kan evt gaten boven in je kast maken, en daar fans lucht naar buiten laten blazen...
Nou....; normaal wil ik het niet noemen. Ik heb zelf geen casefans en mijn cpu amd2600+ is normaal 40C en stressed 45C en mijn cpu fan draait op halve kracht.... :?

Tandem rulez.... IBM s*cks

Verwijderd

Topicstarter
vreemd, maar je zei op halve kracht, kun je dat dan instellen??

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 16:11:
Bij de sommige cpu fans kan dit ja. Vooral coolermaster vind dit leuk. Je kan ook je fan aansluiten op een 7 volts lijn. Gaat ie langzamer van draaien :). Maar bij degen die het toelaten kan je het in je BIOS instellen

Deze bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/29129mcl.jpg

of deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/3a0c766d355848fce9c7d4caf6230a61.jpg

Misschien een idee voor je TS :?

[ Voor 37% gewijzigd door Notna op 08-10-2003 16:16 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• dijkp
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 16:11:
Bij bepaalde types krijg je er een regelaar bij. Ik heb een zalman cooler. Daar wordt een regelaar bij geleverd.

Tandem rulez.... IBM s*cks

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ik denk dat de TS een boxed koeler heeft, die maken geen gebruik van al die gadgets ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een standaard, kun je nie instellen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Met de search is er imo genoeg te vinden over te warme XP's en wat je er evt. aan kunt doen. Er is zelfs een FAQ aan gewijd (zie post Fludizz). Naast de airflow speelt de bevestiging van de HSF (HeatSink Fan combo) natuurlijk ook een rol, iets wat met de search ook naar voren zal komen ;) Neem alles even rustig door en je komt er wel uit.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Hoe warm mag m'n CPU worden?

Airflow

Of die temp normaal is kan je dus heel makkelijk zelf controleren. Neem volgende keer wanneer je een topic wilt openen éérst even de stickies door en controleer zelf alles wat er te controleren valt. Geef dan genoeg info over je probleem.

Dat de cpu bij je vriend veel koeler is kan zoveel oorzaken hebben. Casefans, kast met betere airflow, koelere omgeving, etc etc. Dat zegt dus niks. Zolang je cpu met _goede_ koeling niet extreem warm word hoef je je nergens zorgen over te maken.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Tr4g3_N3rd 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.