[digicam] Eentje die je kan verliezen / low cost

Pagina: 1
Acties:

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Allereerst mijn excuses voor de vreemde topictitel, maar ik wist even niets beters. Het gaat om het volgende. Sinds enige tijd heb ik een canon powershot s45, een voor mij goeie camera die de nodige euro's gekost heeft. Dit is geen camera die ik meeneem naar plaatsen waar deze nat kan worden, vies kan worden of snel kwijt geraakt kan worden.

Wat ik me nu eigenlijk afvraag is, of er mensen zijn die tips hebben over de eventuele aankoop van een simpele digitale camera voor niet te veel geld, om gewoon af en toe leuke plaatjes mee te schieten. En mocht je die camera kwijtraken dan is het even een dagje klote, maar ach; het dingetje kostte 'toch maar' zo veel/weinig.

Ik heb eens gelezen over initiatieven tot wegwerpdigicams, maar die worden voor zover ik weet in Nederland niet verkocht, plus dat ik dat een tamelijk onzinnig iets vind. Ik heb er ook aan zitten denken om een redelijk goedkope cam 2e-hands te kopen, maar daar ben ik op de een of andere manier een beetje huiverig voor. De projectie van je eigen goedheid/betrouwbaarheid op een ander is niet altijd terecht zoals sommigen van jullie ongetwijfeld weten. Dus, wie heeft een goed idee, een goede tip of een gouden ei van columbus.

Oh, misschien ook wel handig als ik m'n eisen erbij zet:
- vooral voor op de computer, sporadisch eentje afdrukken
- liefst mét lcd
- liefst mét optische zoom (of ben ik nu heel verwend bezig?)
- liefst mét flits (en dat is eigenlijk een must)

Alvast bedankt voor jullie aandacht en moeite :Y)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:04

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

De belangrijkste vraag: hoeveel geld ben je bereid kwijt te raken. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Oh, misschien ook wel handig als ik m'n eisen erbij zet:
- vooral voor op de computer, sporadisch eentje afdrukken
- liefst mét lcd
- liefst mét optische zoom (of ben ik nu heel verwend bezig?)
- liefst mét flits (en dat is eigenlijk een must)
Ik zou dan zelf denk ik gaan voor zo'n kunststof Canon met 1,3 Mpixels. (A10 of A30)

[ Voor 4% gewijzigd door WFvN op 08-10-2003 15:32 ]

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Hillie schreef op 08 oktober 2003 @ 15:28:
De belangrijkste vraag: hoeveel geld ben je bereid kwijt te raken. :)
Dat is natuurlijk altijd een dubieuze kwestie. Op zich is het moeilijk te zeggen, want ik wil dat geld niet kwijtraken, maar het moet niet zo zijn dat mocht ik em onverhoopt kwijtraken ofzo, dat ik dan zeg maar het equivalent van heel veel geld verloren zie gaan :) .

Laten we zeggen dat ik als echte Nederlander voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten, maar 150 euro is toch wel ongeveer m'n maximum (dus wordt dan sowieso 2e hands denk ik )

[ Voor 18% gewijzigd door Ugchel op 08-10-2003 15:35 ]

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Er bestaan toch van die goedkope webcam, digicam's? Vorig jaar bij de Karwei en Gamma enzo. Weet zo geen merken oid, maar kostten dacht ik iets van 20 of 30 euro.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
KnoppenSpook schreef op 08 oktober 2003 @ 15:37:
Er bestaan toch van die goedkope webcam, digicam's? Vorig jaar bij de Karwei en Gamma enzo. Weet zo geen merken oid, maar kostten dacht ik iets van 20 of 30 euro.
Ja, 0.3 MPix enzo... maar dat is me een beetje te weinig van het goede B)

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 14:11

shameblaster

BB4E^Cons

Ik zeg het voor zichtig trust :O

Een 2.1 mp ccd interpolitatie naar 3.3 met 3x optish en 3 x digitaal, met zoom en lcd.

Ik had er ook precies zo een |:(
Ik wou er eigenlijk een voor sportfoto's en mooie macro's en toen maar een Canon A60 gehaald :P (smoes voor terugbrengen was: er stond niet op de verpakking of in de handleiding dat er sprake was van interpolitatie en voila geld terug >:) )
Hij is nu 199 euro

Kwamen op 2.1 mp wel goede foto's uit

Cons:::BB4E

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Ik heb deze ergens gevonden http://www.microtek.nl/Pr...as&Product=Detail&P_Id=94 , is dat voor niet zulke hoogwaardige vakantiekiekjes een optie ? (een optie is het altijd, maar een goeie)

• shameblaster
  • Laatst online: 18-02 14:11

shameblaster

BB4E^Cons

kweet niet maar er zit geen zoom op

[edit]

With a 2.1 mega-pixel CMOS image sensor.

HEt is dus gewoon een webcam denk ik.
Op allerlij forums raden ze een cmos sensor af je kan beter een ccd chip hebben

[ Voor 73% gewijzigd door shameblaster op 08-10-2003 16:48 ]

Cons:::BB4E

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-02 15:38

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Is een kostbaarhedenverzekering niet een betere optie?

Je zou een rugged (water/stof/schok bestendige) camera kunnen nemen. Kodak, Ricoh, Fuji en Olympus hebben die (gehad). Als je dan probeert er eentje tweedehands ergens te krijgen dan geef j eniet te veel geld uit en heb je toch een stevige camera met betere specs dan wanneer je een nieuwe koopt voor dat geld.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-02 22:56

Zak

Ik heb speciaal voor het stappen een sony U30 gekocht.

Koste me 199 euro voor de cam en 60 voor het geheugen.

Misschien dat je voor een U60 kan kijken die is waterdicht ofzoiets.

[ Voor 25% gewijzigd door Zak op 08-10-2003 17:24 ]

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:42
shameblaster schreef op 08 October 2003 @ 16:47:
With a 2.1 mega-pixel CMOS image sensor.

HEt is dus gewoon een webcam denk ik.
Op allerlij forums raden ze een cmos sensor af je kan beter een ccd chip hebben
Mwah, dat laatste lijkt me wel mee te vallen. De complete Canon EOS serie is voorzien van een CMOS, een CMOS is dus absoluut niet altijd beter als een CCD.

• Garyu
  • Laatst online: 26-02 14:57

Garyu

WW

Mark schreef op 08 oktober 2003 @ 18:42:
[...]

Mwah, dat laatste lijkt me wel mee te vallen. De complete Canon EOS serie is voorzien van een CMOS, een CMOS is dus absoluut niet altijd beter als een CCD.
Maar die CMOS-chips zijn echt niet dezelfde als in een Trust hoor ;).

Ik zou zelf gaan voor een simpele 1 of 2 MP camera. En wat is er mis met 2ehands? Ik denk dat veel mensen op dit moment aan het upgraden zijn naar 3+MP camera's, en dus zijn er veel lagere kwaliteitscamera's te vinden. Voor een eurootje of 100 moet dat vast wel lukken?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Garyu schreef op 08 oktober 2003 @ 19:10:
[...]

Maar die CMOS-chips zijn echt niet dezelfde als in een Trust hoor ;).

Ik zou zelf gaan voor een simpele 1 of 2 MP camera. En wat is er mis met 2ehands? Ik denk dat veel mensen op dit moment aan het upgraden zijn naar 3+MP camera's, en dus zijn er veel lagere kwaliteitscamera's te vinden. Voor een eurootje of 100 moet dat vast wel lukken?
maar in feite zijn CMOS chips dus niet per definitie slecht? (hoewel er waarschijnlijk geen enge definitie van slecht is)

[ Voor 6% gewijzigd door Ugchel op 08-10-2003 19:31 ]

Verwijderd

WFvN schreef op 08 October 2003 @ 15:31:
[...]

Ik zou dan zelf denk ik gaan voor zo'n kunststof Canon met 1,3 Mpixels. (A10 of A30)
A10 heb ik mee mogen schieten, erg leuk toestelletje, en schiet eigenlijk best wel mooie foto's voor dat geld :Y)

• Ugchel
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Topicstarter
Kan iemand afgaande op het volgende http://www.microtek.nl/Pr...oduct=Detail&P_Id=94#Spec bevestigen/ontkennen dat dit een leuke camera is voor 109 euro?

• Hillie

Hillie

Als het el-cheapo moet zijn, maar toch redelijk goed, dan kun je voor die 150 euro die je noemde ook een aardige 'ouderwetse' film-compact-camera halen. Tja, het is geen digitaal, maar het is op zich wel het overwegen waard. Als je zelf je rolletjes ontwikkelt en al een scanner hebt, dan zou je daar ook aan kunnen denken.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-02 16:37

BaRF

bijna kerst

Hillie schreef op 08 October 2003 @ 20:52:
Als het el-cheapo moet zijn, maar toch redelijk goed, dan kun je voor die 150 euro die je noemde ook een aardige 'ouderwetse' film-compact-camera halen. Tja, het is geen digitaal, maar het is op zich wel het overwegen waard. Als je zelf je rolletjes ontwikkelt en al een scanner hebt, dan zou je daar ook aan kunnen denken.
die heb je ook al voor 1/3 van dat bedrag hoor :) 90mm zoom enzo olé ik denk alleen dat dat niet het idee achter de camera-benodigdheden van de TS is, ontwikkelen etc. Digicam is toch nét iets makkelijker ;)

[ Voor 14% gewijzigd door BaRF op 08-10-2003 22:21 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• The-Source
  • Laatst online: 26-02 16:39
Mij lijkt gewoon dat een kostbaarheden verzekering het goedkoopste is.
Natuurlijk vragen of water/ vuil schade ook vergoed wordt en dan ben je voor ongeveeer 25 a 40 euro (afhankelijk welke maatschappij) per jaar kwijt en heb je toch de kwaliteit van je eigen camera.
Tevens kun je je accesoires mee verzekeren zodat je niet je dure mem kaart ook gelijk mag kopen.. (in geval van diefstal)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Hillie

Hillie

Barf: Ik ging uit van nog een beetje kwaliteit, en dat is voor 150 zeker wel te krijgen in film-compact. :) Waarom ik hiermee aankwam is het feit dat TS toch goede kwaliteit voor zo weinig mogelijk wil. Dan is verschuif je al wat sneller in het film-gebied. Daarbij komen natuurlijk wel meer 'lopende kosten' (film, ontwikkelen) en tijd kijken. Maarruhhh... als ik van fotootjes schieten thuiskom, kan ik met zo'n 10 tot 15 minuten voorbereiding (altijd rustig aan ;)) beginnen met ontwikkelen. Dat is dan zo'n 8 minuten later klaar. Rol drogen en klaar. Het kan op zich redelijk snel, maar nooit zo snel als met een digi'tje natuurlijk. :) Een optie kan ook zijn de rolletjes naar een dichtbijzijnde fotoboer te brengen en 1-uurs laten ontwikkelen (niet afdrukken). Hier om de hoek kost dat zo'n 3.15, meen ik. Zelf ontwikkel ik voor minder dan een euro, dus tja.. ik ben wat beter uit dan. :)

klaasbram: Als je voor de verzekering gaat moet je goed op de voorwaarden letten. Dat kan nog wel eens vervelend uitpakken op het moment dat er iets gebeurt, en dan zit de TS toch echt met de gebakken peren. :)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:08
homeshopping op yorin heeft een 3mp camera wat helemaal gewldig moet zijn voor maar 199 euro ;)

https://wren.co/join/Devian

• BaRF
  • Laatst online: 26-02 16:37

BaRF

bijna kerst

Hillie schreef op 08 October 2003 @ 23:19:
Barf: Ik ging uit van nog een beetje kwaliteit, en dat is voor 150 zeker wel te krijgen in film-compact. :) Waarom ik hiermee aankwam is het feit dat TS toch goede kwaliteit voor zo weinig mogelijk wil. Dan is verschuif je al wat sneller in het film-gebied. Daarbij komen natuurlijk wel meer 'lopende kosten' (film, ontwikkelen) en tijd kijken. Maarruhhh... als ik van fotootjes schieten thuiskom, kan ik met zo'n 10 tot 15 minuten voorbereiding (altijd rustig aan ;)) beginnen met ontwikkelen. Dat is dan zo'n 8 minuten later klaar. Rol drogen en klaar. Het kan op zich redelijk snel, maar nooit zo snel als met een digi'tje natuurlijk. :) Een optie kan ook zijn de rolletjes naar een dichtbijzijnde fotoboer te brengen en 1-uurs laten ontwikkelen (niet afdrukken). Hier om de hoek kost dat zo'n 3.15, meen ik. Zelf ontwikkel ik voor minder dan een euro, dus tja.. ik ben wat beter uit dan. :)
Jaaaaa, als we het allemaal zelf gingen ontwikkelen zat ik zonder werk :P Hehe maar ik weet niet of de TS dat zelf kan? Maar toch zit je op den duur dan hoger in de kosten (zeker als je de film dus láát ontwikkelen.)

rolletje film (ff standaard bv 24/200) €4,50
ontwikkelen: idd bij ons ook €3,15
gemiddeld dus zo'n 7,65 per 24 fotos. Dan moet je ook nog een negatiefscanner hebben, want ja we gooien alles maar online tegenwoordig :P

ik weet niet hoeveel fotos er gemaakt gaan worden, maar op na een tijd kom je toch op meer uit :)

Hey trouwens btw, die digitale wegwerp cameras, die hadden ze toch gehacked? Usb poort gevonden op dat ding en drivers, en hoppa: een geweldige camera voor slechts 19 euro ofzo :) Jammer dat ze hier nergens te vinden zijn >:)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1