Allereerst mijn excuses voor de vreemde topictitel, maar ik wist even niets beters. Het gaat om het volgende. Sinds enige tijd heb ik een canon powershot s45, een voor mij goeie camera die de nodige euro's gekost heeft. Dit is geen camera die ik meeneem naar plaatsen waar deze nat kan worden, vies kan worden of snel kwijt geraakt kan worden.
Wat ik me nu eigenlijk afvraag is, of er mensen zijn die tips hebben over de eventuele aankoop van een simpele digitale camera voor niet te veel geld, om gewoon af en toe leuke plaatjes mee te schieten. En mocht je die camera kwijtraken dan is het even een dagje klote, maar ach; het dingetje kostte 'toch maar' zo veel/weinig.
Ik heb eens gelezen over initiatieven tot wegwerpdigicams, maar die worden voor zover ik weet in Nederland niet verkocht, plus dat ik dat een tamelijk onzinnig iets vind. Ik heb er ook aan zitten denken om een redelijk goedkope cam 2e-hands te kopen, maar daar ben ik op de een of andere manier een beetje huiverig voor. De projectie van je eigen goedheid/betrouwbaarheid op een ander is niet altijd terecht zoals sommigen van jullie ongetwijfeld weten. Dus, wie heeft een goed idee, een goede tip of een gouden ei van columbus.
Oh, misschien ook wel handig als ik m'n eisen erbij zet:
- vooral voor op de computer, sporadisch eentje afdrukken
- liefst mét lcd
- liefst mét optische zoom (of ben ik nu heel verwend bezig?)
- liefst mét flits (en dat is eigenlijk een must)
Alvast bedankt voor jullie aandacht en moeite
Wat ik me nu eigenlijk afvraag is, of er mensen zijn die tips hebben over de eventuele aankoop van een simpele digitale camera voor niet te veel geld, om gewoon af en toe leuke plaatjes mee te schieten. En mocht je die camera kwijtraken dan is het even een dagje klote, maar ach; het dingetje kostte 'toch maar' zo veel/weinig.
Ik heb eens gelezen over initiatieven tot wegwerpdigicams, maar die worden voor zover ik weet in Nederland niet verkocht, plus dat ik dat een tamelijk onzinnig iets vind. Ik heb er ook aan zitten denken om een redelijk goedkope cam 2e-hands te kopen, maar daar ben ik op de een of andere manier een beetje huiverig voor. De projectie van je eigen goedheid/betrouwbaarheid op een ander is niet altijd terecht zoals sommigen van jullie ongetwijfeld weten. Dus, wie heeft een goed idee, een goede tip of een gouden ei van columbus.
Oh, misschien ook wel handig als ik m'n eisen erbij zet:
- vooral voor op de computer, sporadisch eentje afdrukken
- liefst mét lcd
- liefst mét optische zoom (of ben ik nu heel verwend bezig?)
- liefst mét flits (en dat is eigenlijk een must)
Alvast bedankt voor jullie aandacht en moeite
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke