Nieuw Screensaver voor SETI maken.

Pagina: 1
Acties:

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Ben net terug van The World Space Congress in Bremen (IAC 2003) Ik heb daar 8 uur aan lezingen ongeveer aangehoord van SETI gasten. Tevens heb ik met een aantal medewerkers gesproken.

Weten jullie wat de Van Allen Arrey is?, dat is een groot terrein waar ze nu zo'n 150 schotels aan het bouwen zijn om gecombineerd verschillende planeten te scannen op laser signalen van ET (Extra Terrestrial) lifeformes. Waarom laser zeggen jullie dan... omdat een laser licht niet zo snel uitwaaierd en zo heel ver kan rijken. Met een krachtige laser kan je 150 lichtjaren ver schieten voordat de laser te zwak wordt op die afstand, op dit moment.

Maar waar dit hele verhaal om draait is dat ze een nieuwe screensaver willen maken voor die van Allen Arrey. Omdat de huidige screensaver het heelal heel oppervlakkig scanned, dus niet specifiek op interessante planeten gericht. De van Allen Arrey gaat dat wel doen. Dus op planeten richten. Doordat erzoveel schotels zijn kunnen ze tegelijkertijd meerdere planeten scannen.

Jullie snappen dat daar natuurlijk onwijs veel rauwe data bij vrij komt die allemaal gefilterd moet worden om dat ene signaal van ET te vinden.

Ze willen dus nu een nieuwe screensaver maken om dit te bewerkstelligen. Ik heb het dus daarover gehad met een SETI gast en gezegd dat ik zeer geintresseerd ben in het maken van deze screensaver. Maar jammergenoeg heb ik er niet zoveel verstand van en kan ik wel wat hulp gebruiken.

Dus wie heeft zin om met mij en een paar andere mensen GOT bekend te maken over de hele wereld en misschien nog verder :9~

[ Voor 4% gewijzigd door RommelD op 08-10-2003 15:27 ]

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is de screensaver niet meer dan een grafische schil voor het eigenlijke programma? Wat heeft dit te maken met het oppervlakkig scannen van het heelal? Moet de screensaver herschreven worden of het programma? is er de beschikking over de originele sourcecode ter referentie?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Voor de duidelijkheid, SETI (zoals we het nu kennen) is bijna afgelopen, binnenkort gaat BOINC beginnen met oa Astropulse en hierbij zal ons SETI-teampje vrolijk doorgaan, dit is de berkeley's opvolger van SETI. Heb jij het hier nou over een nieuwe variant van DC met als doel het vinden van aliens?

[ Voor 8% gewijzigd door Sequence op 08-10-2003 15:23 ]

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Meer info hierover is hier te vinden...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

RommelD schreef op 08 October 2003 @ 15:16:
Ze willen dus nu een nieuwe screensaver maken om dit te bewerkstelligen. Ik heb het dus daarover gehad met een SETI gast en gezegd dat ik zeer geintresseerd ben in het maken van deze screensaver. Maar jammergenoeg heb ik er niet zoveel verstand van en kan ik wel wat hulp gebruiken.
En hoe is op dit voorstel gereageerd? Heb je groen licht gekregen en gaan zij jou de info verschaffen welke je hebt voor het ontwikkelen van zo'n screensaver? En hoezo kom je op het idee om je hier voor te opperen zonder dat je enige ervaring hebt met het bouwen van zo'n screensaver?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Nee, dit is een heel nieuw concept. En de hele Van Allen Array is pas over 8 jaar af ofzo. En raad eens wie de hoofd sponser is.... Mr. Van Allen van Microsoft :) Een of andere hoge pief die ook in ET gelooft.

Ik ben zelf gek van het idee van ET dus daarom ging ik met die gasten praten en zei ik dat ik zeker wat wou bijdragen aan the cause. Toen zei een van die gasten dat dit dus een idee is. Er is op dit moment niet veel tijd/zin aan hun kant om het te maken vandaar. Dus..... als er hier mensen zijn waaronder ik die er wel zin in hebben. })

[ Voor 46% gewijzigd door RommelD op 08-10-2003 17:26 ]

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

RommelD schreef op 08 oktober 2003 @ 17:24:
Dus..... als er hier mensen zijn waaronder ik die er wel zin in hebben. })
Maar hoe wij je zo'n screensaver ontwikkelen zonder dat je over ook maar één source beschikt?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
RommelD schreef op 08 October 2003 @ 17:24:
Nee, dit is een heel nieuw concept. En de hele Van Allen Array is pas over 8 jaar af ofzo. En raad eens wie de hoofd sponser is.... Mr. Van Allen van Microsoft :) Een of andere hoge pief die ook in ET gelooft.

Ik ben zelf gek van het idee van ET dus daarom ging ik met die gasten praten en zei ik dat ik zeker wat wou bijdragen aan the cause. Toen zei een van die gasten dat dit dus een idee is. Er is op dit moment niet veel tijd/zin aan hun kant om het te maken vandaar. Dus..... als er hier mensen zijn waaronder ik die er wel zin in hebben. })
Is er al iemand voor de signaalbewerkingsalgorithmes? :) Het lijkt me op zich wel leuk om op semi-vrijwillge basis wat code voor het een en ander uit te werken :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
ik ga vandaag of morgen mailen over het hoe en wat
Maar die algorithmes dat wil je denk ik niet weten. Howly fuck, ik viel gewoon in slaap na 1.5 uur van dat gelul. Maar die filter technieken die ze nu gebruiken zijn wel vet. Veel beter als die oude Fourier en Fast Fourier technieken van vroeger.

Maar ik heb het op dit moment heeeeeel druk maar ik mail ze zo snel mogelijk.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 21:05

Qwerty-273

Meukposter

Wat bedoel je nou. Een screensaver en dan het grafisch deel, wat je dus als gebruiker ziet? Dat ze dat graag willen dat dat er gelikt uit komt te zien? Of bedoel je het werkelijke filter/reken werk wat er moet gebeuren op die enorme hoeveelheid data? Dat is nou niet echt duidelijk wat je precies bedoelt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
1 advies maakt het dan (BIJNA) net zo snel als zonder GUI :P.
Is wel bijna onmogelijk, maar oke.

Over 8 jaar :| , zouden ze dan ook eens inzien dat ET gewoon die telefoon niet gaat oppakken. :*)(8> . En niet bestaat

Maar oke, zit wel een zeer ingewikkeld ontwerp/algoritme achter etc. dat is wel :9.

Om zo'n screensaver te maken zou je eerst weten moeten wat voor gegevens er uit de berekeningen komen.

Plaatje met lokatie waar het vandaan komt is leuk, linkje naar een pagina met sterrekaart.
PRogress % etc.
De waarden die uitgerekend worden, rollende cijfers die voor bij komen, beweging dus.
MAx/MIN. waarden die je ontdekt. gause en dat soort.

zit eigenlijk ook allemaal in de setie versie.
Nu er nog wat bij maar dan zou je eerstm oeten weten hoe hun programma ongeveer werkt en wat voor data er uit komt.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

gp500 schreef op 08 October 2003 @ 19:55:
1 advies maakt het dan (BIJNA) net zo snel als zonder GUI :P.
Is wel bijna onmogelijk, maar oke.
...
Inderdaad, als je de dagelijkse seti-stats leest, kom je vaak genoeg tegen dat de mensen daar de command-line versie draaien. Een screensaver is voor een heleboel crunchers overbodige grafische onzin, die willen gewoon die paar procent extra rekenkracht zonder mooie plaatjes.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Jester.NL schreef op 09 oktober 2003 @ 10:17:
[...]

Inderdaad, als je de dagelijkse seti-stats leest, kom je vaak genoeg tegen dat de mensen daar de command-line versie draaien. Een screensaver is voor een heleboel crunchers overbodige grafische onzin, die willen gewoon die paar procent extra rekenkracht zonder mooie plaatjes.
Paar procent zeg je... wat dacht je van 30 á 50 %
En de ongeschreven regel is dat we zo veel mogelijk mensen van de screensaver afhelpen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Fear-factoR op 09-10-2003 10:30 ]

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
RommelD schreef op 08 October 2003 @ 17:36:
ik ga vandaag of morgen mailen over het hoe en wat
Maar die algorithmes dat wil je denk ik niet weten. Howly fuck, ik viel gewoon in slaap na 1.5 uur van dat gelul. Maar die filter technieken die ze nu gebruiken zijn wel vet. Veel beter als die oude Fourier en Fast Fourier technieken van vroeger.

Maar ik heb het op dit moment heeeeeel druk maar ik mail ze zo snel mogelijk.
Mwa, het maakt weinig verschil of je nu de DFFT doet of gewoon gelijk met digitale filters werkt in het tijddomein. Ik volg nu een vak dat heet Advanced Digital Signal Processing. Zo moeilijk is dat niet hoor :)

Overigens is de GUI natuurlijk totaal niet boeiend; De hele zut maak je gewoon als console-app en als iemand dan vind dat hij een GUI nodig heeft dan bouwt hij die zelf maar :)

[ Voor 14% gewijzigd door 0rbit op 09-10-2003 11:23 ]

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Pagina: 1