ventilator vervangen videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-02 19:52
Ik ben bezig een kapotte ventilator (40 mm) te vervangen van een geforce 2 mx 64 en wil deze bij gebrek aan een ventilator van 40 mm vervangen door een cpu ventilator van 50 mm (PII slot ventilator). Ik heb de ventilator inmiddels dmv taillerips bevestigd aan het koelblok van de videokaart.
Aan het oude 40 mm ventilator zitten een wit stekkertje met twee draadjes rood en zwart. Op de cpu ventilator zit een bruin stekkertje met drie draadjes (geel links, rood midden, zwart rechts) welke twee draadjes moet ik gebruiken voor de ventilator van de videokaart?

Verwijderd

rood en zwart.....gewoon doorlussen.....wel ervoor zorgen dat ze elkaar niet raken.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000

Arjan A

Cenosillicafoob

Heb je geen contactje meer vrij op je moederbord waar je die ventilator in kan prikken? Dat lijkt me makkelijker.
Naar mijn idee moetje gewoon zwart op zwart aansluiten en rood op rood. De gele kan je dan negeren, dit zal wel de toerenteller zijn.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

CPU Fan pinout met meest gebruikte kleuren
---------------------------------------------------------
1 RPM (geel of blauw)
2 +12V (rood of geel)
3 GND (zwart of wit)

Tip: kijk eens in je mobo-handleiding, daar staan die CPU-fan pinouts ook altijd in.

Mocht je de fan aansluiten qua voeding op je kaart of molex, dan kun je altijd nog de overblijvende RPM draad aansluiten op je moederbord (zodat je die ook kunt monitoren).

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 15:21 ]

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
Hardstikke bedankt allemaal het is gelukt. Ik dacht meteen weer aan de moeilijke weg maar ik had nog ergens in mijn rommel zo'n koppelstukje liggen waarmee ik de cpu-fan-connector aan een molex kon hangen. Wat mij betreft mag het topic gesloten worden.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Topics waarvan het vraagstuk is afgehandeld, hoeven niet per se op slot ;). Deze laten we dus lekker afzakken :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1