Kabelfoon met terayon modems snel?

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

[/offtopic]
Benniej ook westlander?
[offtopic]

Ik heb nou nog een delta kabel modem maar ik zit er aan te denken om een ander abbo'tje te nemen. Maar ik neem denk geen terayon ik gaat denk gewoon voor Internet plus.

Want bij die terayon modems zit je nog met een upload/download limit :r. Daar hebbiej bij internet plus abbo geen last van.

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik vanaf vandaag zo'n terayon modem maar ik heb 'm tot op heden niet aan de praat kunnen krijgen |:(, ik post m'n bevindingen wel als ik 'm aan de praat heb.

The need for speed drives me

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 17:04
Gaat hier lekker strak 54 Kb/s :7,

hoewel het volgens mij vele malen harder kan (zie chello)

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:42
Ik heb een Terrayon en ik zit in het Chello gebied in Apeldoorn (= oud Telekabel gebied). Die dingen werken perfect, nog nooit problemen meegehad, die modems kunnen geloof ik een 50Mbit downstream en 5,6Mbit upstream aan, helaas is deze begrensd door je provider. In het Chello gebied staat het modem ingesteld op 1,5Mbit downstream en 128Kbit upstream. Hoe het bij jou zit weet ik niet, overigens schijnen die Terrayon modems goed tegen een brak/slecht signaal te kunnen, itt bijv. Com21.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
/offtopic Makaveli!! Hoe gaat t beste jonge!! /

heb geprobeerd 2 van die terayon modems te installeren, 1 op netwerkkaart en 1 op usb. Beide niet gelukt. MAar als t eenmaal werkt dat werkt t goed. !!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op maandag 04 december 2000 12:31 schreef Makaveli het volgende:
[/offtopic]
Benniej ook westlander?
[offtopic]

Ik heb nou nog een delta kabel modem maar ik zit er aan te denken om een ander abbo'tje te nemen. Maar ik neem denk geen terayon ik gaat denk gewoon voor Internet plus.

Want bij die terayon modems zit je nog met een upload/download limit :r. Daar hebbiej bij internet plus abbo geen last van.
Zal ik jou eens vertellen waar je WEL last van hebt met internet+....

- De kaarten worden niet meer door 3com gemaakt, en niet meer door Kabelfoon geleverd. Officieel (zie ook website) wordt het abbonement niet eens meer geleverd, tenzij je zelf tweedehands een kaart kunt regelen.

- De ontwikkeling van Internet+ is geheel gestopt. Er zijn drivers voor Windows 95, 98 en NT, en NEE, de kaarten werken ECHT NIET onder Windows ME, 2000, XP, of ieder ander OS. Je zult dus zolang je internet+ wil houden altijd Windows 95, 98, of NT moeten houden.

- Je realiseert je niet dat je *wel* een limiet hebt.... alleen is deze gerelateerd aan de upload die je met DEMOS moet. Ook daar geldt dus de 750 Mb upload voor... gelukkig kom je ruim boven de 10 gig als je verder geen grote bestanden verstuurd.

- Internet+ is ongeschikt om te gamen omdat je nog steeds met het DEMOS modem als upload zit.

Ik heb trouwens een Terayon Premium en haal snelheden rond de 40 kbyte/s.

Maarten

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Wimlem
Hij heeft dus al i+ en dat werkt super. Ik heb het icm met isdn.. Dan kan je wel gamen. MAar dat doe ik otch niet dus dat boeit niet. Gaat mij gewoon om dingen downloaden zonder limiet, en met grote snelheid. 200+ kb/s

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:10

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Hier strak downen met 55Kb/s en uppen met 16Kb/s:)

Systeem specs

Verwijderd

Wat is eigenlijk de max. downstream en upstream bij een Internet+ abonnement?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Internet+:

Upstream: afhankelijk van DEMOS modem... iets van 6 kbyte/s maximaal.

Downstream: Offcieel 1024 kbit, maar volgens mij kunnen er hogere snelheden gehaald worden. Ik hoor trouwens ook over klote snelheden met Internet+ omdat je nog steeds afhankelijk bent van dat DEMOS modem...

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 17:04
/offtopic

Kunnen we niet een WESTLAND FORUM openen ;)

• Wimlem
Hoe hoger de upload, hoe hoger je download met internet +.

Maar ik zit nu met 130 kb/s te downloaden dus t werkt super. Alleen zijn die 3-com kaarten niet meer te koop voor internet+ dus zou je voor het terayon moeten gaan!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 19:17
Internet+ is redelijk snel, jammer dat de verbinding absoluut niet stabiel is qua snelheid.....ene moment haal je makkelijk boven de 100/200KB/sec andere moment kom je niet boven de 20 KB/sec.

Upstream van DEMOS modem zuigt inderdaad zwaar, dus als ik nu zou moeten kiezen zou ik zoiezo voor Terayon gaan.

Maar uhm, ik weet de snelheden van Terayon niet dus kan je eigenlijk niet verder helpen.

offtopic:
Yo GraasGast, je gaat me toch niet vertellen dat je in het Westland woont he?

• ignaece
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07-2024
ik zit hier ook met een terrayon kabelmodem, werkt perfect, ik ga met 80kb/s, is wel begrensd bij mijn provider, maar werkt verder perfect, heb hem op bijna elk OS uitgetest, en werkt op alles, op windows xp wordt hij zelfs automatisch geconfigureerd voor internetgebruik daar hoef je niks voor te doen

Verwijderd

Terayon gaat vanaf heden strak 95 kB/s down en 14-16 kB/s up.

In Unreal Tournament gemiddeld een ping van 60 ms.

Ik wou dat ik in het westland woonde, al mijn vrienden hebben het.

Conclusie: Aanschaffen!! >:)

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 11:52
Op zaterdag 17 februari 2001 00:31 schreef maartena het volgende:
Zal ik jou eens vertellen waar je WEL last van hebt met internet+....

- De kaarten worden niet meer door 3com gemaakt, en niet meer door Kabelfoon geleverd. Officieel (zie ook website) wordt het abbonement niet eens meer geleverd, tenzij je zelf tweedehands een kaart kunt regelen.
Onzin. Net met Kabelfoon gebeld en zij zeggen dat ze geen internet plus abbo's meer uitgeven, zelfs niet als je zelf een tweedehands modem kunt regelen...

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Pagina: 1