Toon posts:

[Flash MX] Zakelijke Intro, ideeen?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor een bedrijf (organisatiebureau) een flash-intro maken, maar ik wil hem zakelijk houden (oftewel niet teveel overdreven speciale effecten, maar wel mooi). heeft iemand ideeen of kent iemand misschien een site met zo'n intro?

offtopic: Ik ging zoeken bij flashfocus.nl, maar die site doet het erg slecht op mijn computer. Links opent die niet etc. Heeft iemand anders daar ook last van?

Verwijderd

Op http://www.layoutgalaxy.com/ staat een produkt "Layout Galaxy Intro " als je je registreerd kan je een flash preview bekijken. Ziet er best gelikt uit.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Hm, ik vind Flashfocus dus niet 'zakelijk'. Ik denk dat je het beste een kijkje kunt nemen bij Macromedia zelf - die zijn daar gewoon goed in. Keywords - rustige of 'gecontroleerde' animatie - dus geen overbodig chaotische beweging, maar gewoon tekst die snel in beeld 'vliegt' met een hoge framerate (animated GIF's kunnen dit ook, maar zijn soms gewoon lelijker en meer 'bloated'.

Wat zou je er trouwens van zeggen om geen intro te maken? Ik heb een schurfthekel aan sites die het eerst nodig vinden om 500k te laden voor even te laten zien dat ze "goed" zijn. Daar helpt een 'skip intro' niks aan. Blijf gewoon bij basiselementen zoals de navigatie zodat je misschien iets mooiere mouseovers/imageflips krijgt, maar zorg er vooral voor dat de site de bezoeker serieus neemt en niet overspoelt met onnodige dingen.

[ Voor 10% gewijzigd door Yoozer op 08-10-2003 14:55 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Beetje vreemd om hier om ideeen te vragen ... iemand die werkelijk creatief is moet binnen no-time een intro uit zijn mouw kunnen schudden. Anywayz ...

http://www.indg.nl/

mijn oude werkgever: ga naar web, en dan animaties ...

• Willem
  • Laatst online: 19-08 23:05
Zelf naar veel sites kijken en creatief aan de gang gaan.
Heb je denk ik W&G niet voor nodig...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

heee bedenk zelf is wat dan!
Kijk anders op http://www.linkdup.com voor inspiratie. :)

• Dark Blue
  • Laatst online: 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

willem169 schreef op 08 October 2003 @ 14:58:
Zelf naar veel sites kijken en creatief aan de gang gaan.
Heb je denk ik W&G niet voor nodig...
Oolbekkink BMW is idd _O_ --> uh, deze was naar PatrickPietens bedoeld :)

rustige kleuren, een heel standaard lettertype wat op leessnelheid je gezichtsveld en daarmee je 'hersenen' binnenglijdt.
Als je muziek gebruikt, gebruik dan eveneens rustige ;) langzame muziek zonder beat erin. Langzame tonen, die gelijklopen met het in en uit faden van het beeld.

Laat je klant nooit schrikken met muziek; laat het zachtjes infaden, qua sterkte dan, of laat het gewoon weg als het te overweldigend is. Mensen zetten het toch graag uit omdat ze of muziek luisteren of met andere mensen in een kamer zitten.

Gebruik niet teveel kleuren, vooral doordat je beeld ook beweegt kan het een behoorlijke kermis worden. Laat fades niet te snel gaan, hoe langer je de blik van de bezoeker vasthoudt aan de animatie, des te meer raken ze in vervoering door wat ze zien en blijven ze gefascineerd kijken.

Een animatie is pas pakkend als de bezoeker bij wijze van spreke zou schrikken van de klik die erop volgt omdat de browser de pagina refresht en naar de introductiepagina gaat. (imho!)

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 09-10-2003 00:18 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

tsja, leuke sites kan ik zelf ook wel vinden. En een Flash Junk die opdrachten doet voor bedrijven zou zelf toch wel inspiratie genoeg moeten hebben, anders ben je imho in het verkeerde vak bezig...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.