Aopen 48X laat win98 crashen

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:01
Ben bezig een systeem aan het repareren van kennissen. De klachten waren vastlopers in win98 en het niet kunnen benaderen van de cd-rom speler.
Ook internetten lukte nauwelijks, het inbellen duurde heel lang en de connectie was erg laag. Na het nakijken van de ide instellingen en het testen van de HD kwam ik tot de conclusie dat de aopen 48x kapot was. In mijn eigen systeem werd hij ook herkend maar functioneerde ook niet in win98 en dos, ongeacht dma instellingen.
Mijn vraag: Kan een kapotte cd-rom speler (word wel herkend in bios, maar lezen doet ie niet) ervoor zorgen dat het hele systeem raar gaat doen? Dus ook vastlopers terwijl cd-rom niet aangesproken wordt? En is een lage verbindingssnelheid hier ook mee te verklaren?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Onder windows98 zit windows heel vrolijk je CD-speler elke paar seconden te 'pollen' om te kijken of daar iets mee gebeurd. Als het daar op fout gaat dn kan je idd vreemde effecten krijgen. Bij het benaderen schiet de CPU belasting soms naar 100% dus dan blijft er voor andere zaken weinig tijd over.

Haal hem er eens uit of de IDE kabel los en kijk dan nog eens of alles traag is.
En run altijd ff SpybotSD (zie www.google.nl) op vreemde systemen, dat wil ook wel eens helpen bij trage internetproblemen en vastlopers.

Senile! Senile Oekaki

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:01
Ik heb hem er nu uitgehaald en alles werkt prima. Het lijkt wel of die speler de hele ide-bus vern**kt . Ik heb hem in mijn eigen systeem gehangen en daar wordt hij wel herkend maar dan boot mijn hd niet meer (master/slave/dma staan goed). Het systeem draait nu prima stabiel zonder de cd-rom speler. De internetverbinding stond niet goed ingesteld dus dat stond er los van.

Verwijderd

Dat je HD niet boot in je eigen syteem kan komen doordat je bios instellingen niet juist kunnen staan.Beide pc's herkennen de speler wel maar geeft bij allebei conflicten.Ik zou zeggen probeer hem nog bij een ander systeem eraan te hangen krijg je daar dan ook problemen dan is het duidelijk dat je speler gewoon rot is.Cd rom spelers,diskette stations en zelfs hd's als die na vele testen problemen blijven geven ook al zit ie op een anders systeem dan is ie gewoon rot,sorry.Heb je het ook al geprobeerd met een ander OS?