Toon posts:

Harde schijfen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 harde schijfen.
Maar de een heeft IDE en de ander SCSI (Of een IDE met hele kleine draadjes maar even breed)

Hoe kan ik nou zien hoeveel rpm ze hebben en of het nou SCSI is of IDE.
Staat niet op de harde schijfen zelf.

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Die kabel met die hele kleine draadjes is een ATA-66 IDE kabel. Gewoon IDE dus.

De rpm kun je op de sticker op de schijf zelf zien. Anders is het gokken...

Verwijderd

Gewoon ff kijken in je system info (als je dat in windows heb) anders ff gewoon ff benchmarken 8-).

Andere optie, neem merk en type ff over en ga ff surfen op het wel bekende WWW :?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

OP een harde schijf hoort een stickertje te staan met een nummer. Via de website van de fabrikant zou je dan gewoon achter het 'soort' schijf moeten kunnen komen. Oh en SCSI en IDE kun je vast wel via connectors zien maar daar weet ik niks van :)... (ja ik kan wel dingen gaan zeggen maar das niet handig ;)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
SCSI is of 50 pins met dezelfde pinnen als een IDE schijf of 68 pins maar heeft dan op de schijf geen pinnen, maar een female-connector (met schuine zijkanten)
Als 't een laptop-schijf is, is 't waarschijnlijk geen SCSI (nog nooit gezien)
IDE heeft 40 pins en de laptop (2.5") versie heeft 44 kleinere pinnetjes (en even verder ook nog 4 voor de master/slave setting)
Hoeveel toeren de schijf is, kun je vaak wel op de site van de fabrikant opzoeken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
OK ga ik daar wel zoeken,
dank jullie

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 00:41
barbaar!!!!! je verkracht de Nederlandse taal!

als je het nog niet doorhad: schijven ipv. schijfen

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

Pagina: 1