[W98] Canon BJC-8200 delen, optie is er niet

Pagina: 1
Acties:

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
Ik ben bezig met een Canon BJC-8200 aantesluiten op mijn computer.
De printer werkt lokaal uitstekend. Maar nu dacht ik van ff makkelijk de printer delen en printen over het netwerken.... Dit heb ik al vaak gedaan maar nu zie ik de optie Delen... niet meer bij de eigenschappen van me printer. Bij de andere netwerkprinters op het netwerk kan ik ook niet testen.

Dus dan maar de eigenschappen van me netwerk opvragen en kijken of Bestanden en Printers delen voor microsoft netwerken aanstond en Ja die stond aan. Ik heb hem nog verwijderd en opnieuw geinstalleert maar ik heb nogsteeds het probleem dat ik die printer niet kan delen. (Bestand delen gaat trouwens wel goed)

Komt dit door de drivers van Canon ? of is dit gewoon uniek ? Wie weet er een oplossing ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je eventjes uit wilt sluiten dat het de driver van canon is, kan je een andere printer installeren (gewoon via "Add Printer" - hij hoeft niet fysiek gekoppeld te zijn), en een andere driver te kiezen, bv. een HP Laserjet 4.

Als je dan de printer wel kan sharen, is het een probleem in de driver.

• Facer
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
Helaas, bij de nieuwe toegevoegde printer staat de optie delen ook niet ;(

Verwijderd

In netwerk configuratie printer delen ff uitzetten, pc opnieuw starten en printer delen weer aanzetten pc herstarten en dan kijken of dat delen wel wil.

• Facer
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 14:26:
In netwerk configuratie printer delen ff uitzetten, pc opnieuw starten en printer delen weer aanzetten pc herstarten en dan kijken of dat delen wel wil.
Dit heb ik al gedaan door dus de Bestands en Printer delen optie uit te zetten pc opnieuw starten en functie er weer op en weer opnieuw starten. Dit heeft helaas niet geholpen.... Wat trouwens ook in de eerste bericht stond....

[edit]
Heb toch nog een keer die Bestand en printerdeling eruit gegooit en opnieuw geinstallert, en nu zit wel de optie delen erbij :? maar toch bedank voor jullie hulp.

[ Voor 16% gewijzigd door Facer op 08-10-2003 14:47 . Reden: Probleem opgelost ]