[Chello] Ben niet te pingen / server draaien werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 23:56
Ik heb tegenwoordig een vreemd probleem met chello, ik kan niet gepingd worden en een klein FTP servertje opzetten, HTTP server draaien oid kan ook niet (meerdere programma's geprobeerd).
Ik ben direct aangesloten op het internet en zit dus niet achter een router/server/hub/switch etc. Ik draai geen enkele vorm van security, ook niet de standaard XP firewall.
Al mijn instellingen staan ingesteld op automatisch verkrijgen (Windows XP), SP1 geinstalleerd en alle instellingen gechecked die er voor konden zorgen dat ik dit probleem zou kunnen krijgen.
Ik heb nieuwe netwerkkaarten er in gepropt (nieuwe mac = nieuw IP) maar ook dit resulteerde tot niks.
Ik heb Chello gemailed en ik kreeg dit als antwoord:
Geachte heer, mevrouw,

Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Hierover informeren wij
u als volgt.

Helaas is uw probleem bij ons niet bekend. Voor een sneller antwoord adviseren
wij u telefonisch contact met ons op te nemen. Onze afdeling Customer Service is
te bereiken op
werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur (voor storingen tot 22.00 uur) en op zaterdag
en zon- en feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur onder het nummer 0900 15 80 (€
0,10 per minuut).
Belt u gerust, onze medewerkers staan u graag te woord.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland
Ik dus chello bellen, maar wat een n00bs daar :/ mij een beetje uit lopen leggen hoe je systeem moet herstellen (nu snap ik dat ook wel, maar door mijn taalgebruik moeten ze wel kunnen opmaken dat ik geen n00b ben)

Ik weet ook dat de gateway niet gehacked is, ik kan geen normaal downloaden/uploaden (modem = COM21). Ik ben ten einde raad en hoop dat er iemand is die me kan helpen met die probleem :)

edit: server naar andere poort lukt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Je mag chello nooit mailen dat het draaien van een server niet lukt. Dan krijg je namelijk problemen met ze. Ik denk dat de comcontroller een beetje brak is, en dat er niemand op de UPC helpdesk is die je kan helpen, dit is namelijk een automagisch e-mailtje van ze. Ik heb deze mail ook al 4 keer gehad namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Plofkotje schreef op 08 oktober 2003 @ 14:10:
Je mag chello nooit mailen dat het draaien van een server niet lukt. Dan krijg je namelijk problemen met ze. Ik denk dat de comcontroller een beetje brak is, en dat er niemand op de UPC helpdesk is die je kan helpen, dit is namelijk een automagisch e-mailtje van ze. Ik heb deze mail ook al 4 keer gehad namelijk.
Als je leest zie je dat ik al gebeld heb, en daar kunnen ze me ook niet verder helpen dan te zeggen dat ik systeem moet herstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:33
Wie probeert je te pingen? De buurman die ook chello heeft?
Dit heeft chello afgeschermt. Anders zou je een gewoon LAN krijgen.

Even met de search zoeken als dit zo is levert genoeg antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Black_Adder schreef op 08 oktober 2003 @ 14:13:
Wie probeert je te pingen? De buurman die ook chello heeft?
Dit heeft chello afgeschermt. Anders zou je een gewoon LAN krijgen.

Even met de search zoeken als dit zo is levert genoeg antwoorden
Neej, de hele #huiskamer probeert mij te pingen, allemaal time outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:16

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Sinds wanneer heb je dit probleem dan :?
Heb je recent dingen geinstalleerd oid :?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Sinds een maandje (misschien 2)... Ik heb recent niks geinstalleerd... Een draai van ad-aware en pc cilling levert ook niks anders op dan tracking cookies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PingOvercrash77
  • Laatst online: 19-05 08:56
Probeer eens een andere pc. Misschien ligt het aan je windows config.

-=- specs mp3pc -=- specs server -=- specs workstation -=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
Delete eens je hele TCP/IP en herinstaller het dan, meestal werkt dit bij mij.

Gebruik je een router :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47

FreakNL

Well do ya punk?

Plofkotje schreef op 08 October 2003 @ 19:32:
Delete eens je hele TCP/IP en herinstaller het dan, meestal werkt dit bij mij.

Gebruik je een router :?
Nee hij zit niet achter een router, dat zegt hij al in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Kickje dan maar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
FreakNL schreef op 08 October 2003 @ 22:06:
[...]

Nee hij zit niet achter een router, dat zegt hij al in de startpost :)
Ik en lezen..... 8)7 O-)

Maar het kan ook gebeuren dat Windows weer eens een fout heeft gemaakt en de TCP/IP stack beschadigd heeft, verwijder de TCP/IP stack bij je netwerkkaart in je OS, en voeg hem dan weer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:55
Zou kunnen dat 't aan Chello ligt, maar da's maar een hele kleine kans natuurlijk.

Veel meer klanten zouden er last van moeten hebben, en als er aan hun kant iets defect raakt zou 't wel extreem toevallig zijn als 't alleen de ping-poorten blokkeert en de rest door laat gaan...

Zou inderdaad je TCP/IP 's opnieuw installeren en een andere pc proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Ik heb nu geen andere pc tot mijn beschikking... Maar hoe reinstall ik TCP/IP? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
cls schreef op 09 oktober 2003 @ 16:06:
Ik heb nu geen andere pc tot mijn beschikking... Maar hoe reinstall ik TCP/IP? :)
Ga naar de opties voor je netwerk, klik een keer op TCP/IP, niet dubbel. Dan klik je daar onder op verwijderen. Dan moet je warschijnlijk rebooten, dat doe je dus gewoon. Als hij weer geboot is, dan ga je naar je opties voor het netwerk, dan klik je op toevoegen en TCP/IP. Dan heb je warschijnlijk de CD nodig. Die geef je hem en laat hem rustig werken. Stel dan weer je TCP/IP in zoals het stond, en klaar is cls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Plofkotje schreef op 09 October 2003 @ 17:35:
[...]
Ga naar de opties voor je netwerk, klik een keer op TCP/IP, niet dubbel. Dan klik je daar onder op verwijderen. Dan moet je warschijnlijk rebooten, dat doe je dus gewoon. Als hij weer geboot is, dan ga je naar je opties voor het netwerk, dan klik je op toevoegen en TCP/IP. Dan heb je warschijnlijk de CD nodig. Die geef je hem en laat hem rustig werken. Stel dan weer je TCP/IP in zoals het stond, en klaar is cls.
TCP/IP kan je niet verwijderen :P Iig de verwijder knop is disabled :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
cls schreef op 09 oktober 2003 @ 17:47:
[...]

TCP/IP kan je niet verwijderen :P Iig de verwijder knop is disabled :o
Moet je even kijken of hij aan kaarten is aangewezen. Dan zorg je ervoor dat alle vinkjes voor TCP/IP weg zijn. Dan moet je hem kunnen deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Plofkotje schreef op 09 October 2003 @ 17:50:
[...]
Moet je even kijken of hij aan kaarten is aangewezen. Dan zorg je ervoor dat alle vinkjes voor TCP/IP weg zijn. Dan moet je hem kunnen deleten.
Ook als hij uitgeschakeld is, is die knop disabled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Ik lees net in een GoT topic dat je de kaart dan opnieuw moet installeren, ook dit zal geen effect geven omdat ik al meerdere ethernet kaartjes heb geprobeerd :?

edit: Oeps, kick...

[ Voor 7% gewijzigd door danslo op 09-10-2003 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65718

Als je Xp hebt kan je door dmv van commando-lijn in dosbox je TCP/IP-stack resetten, ff googlen!

Als je Com21 heb kan het zijn dat iemand in het zelfde subnet niet bereikbaar is. P2P moet aangezet worden voor jouw modem.
Je kan niet gepingd worden, je hebt geen firewall of blocking rules aangemaakt, maar je kan wel gewoon surfen en mailen, lijkt me echt zeer sterk! Gooi er maar eens dan een packetsniffer op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Anoniem: 65718 schreef op 09 October 2003 @ 22:37:
Als je Xp hebt kan je door dmv van commando-lijn in dosbox je TCP/IP-stack resetten, ff googlen!

Als je Com21 heb kan het zijn dat iemand in het zelfde subnet niet bereikbaar is. P2P moet aangezet worden voor jouw modem.
Je kan niet gepingd worden, je hebt geen firewall of blocking rules aangemaakt, maar je kan wel gewoon surfen en mailen, lijkt me echt zeer sterk! Gooi er maar eens dan een packetsniffer op!
Mneej tis heel de huiskamer die me niet kan bereiken, ik zoek die IP stack reset ff op :)

http://support.microsoft.com/view/tn.asp?kb=299357
Dat gedaan... Nog steeds nix :(

Kheb nu een packetsniffer, wat wil je weten dan? :)

[ Voor 11% gewijzigd door danslo op 09-10-2003 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65718

Of de ICMP packets ook verzonden worden en aankomen. gebruik Ethereal met Wincap, zet de Adapter capture op "Promicsious mode". Kijk of er ICMP van W.X.Y.Z op jouw ip binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Afbeeldingslocatie: http://www.pieterbregman.mine.nu/files/raar.JPG
clickbaar

Zo te zien komt de ping wel bij mij aan, maar iedereen die me pingt krijgt een time out. IK HEB GEEN FIREWALL (sorry voor de schreeuwerigheid :P)

[ Voor 47% gewijzigd door danslo op 10-10-2003 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:43
Heb ook een soort probleem gehad. Ik kreeg wel een IP chello dacht dat die in me netwerkkaart nog stond of zo :+. Maar kon alleen tracen tot buurthub, en toen heb ik 2 uur gedaan om chellote overtuigen dat het hun fout is, moest zelfs naar die kut winkels van ze :X. Het bleek een fout hun te zijn. Krijg je wel een ip :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:13
Je kunt tcp/ip ook verwijderen door het vinkje weg te halen en te rebooten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Maare :) 't Is al opgelost, windows opnieuw geinstalleerd (programma's ed er op laten staan)
Pagina: 1