Ik heb tegenwoordig een vreemd probleem met chello, ik kan niet gepingd worden en een klein FTP servertje opzetten, HTTP server draaien oid kan ook niet (meerdere programma's geprobeerd).
Ik ben direct aangesloten op het internet en zit dus niet achter een router/server/hub/switch etc. Ik draai geen enkele vorm van security, ook niet de standaard XP firewall.
Al mijn instellingen staan ingesteld op automatisch verkrijgen (Windows XP), SP1 geinstalleerd en alle instellingen gechecked die er voor konden zorgen dat ik dit probleem zou kunnen krijgen.
Ik heb nieuwe netwerkkaarten er in gepropt (nieuwe mac = nieuw IP) maar ook dit resulteerde tot niks.
Ik heb Chello gemailed en ik kreeg dit als antwoord:
mij een beetje uit lopen leggen hoe je systeem moet herstellen (nu snap ik dat ook wel, maar door mijn taalgebruik moeten ze wel kunnen opmaken dat ik geen n00b ben)
Ik weet ook dat de gateway niet gehacked is, ik kan geen normaal downloaden/uploaden (modem = COM21). Ik ben ten einde raad en hoop dat er iemand is die me kan helpen met die probleem
edit: server naar andere poort lukt ook niet
Ik ben direct aangesloten op het internet en zit dus niet achter een router/server/hub/switch etc. Ik draai geen enkele vorm van security, ook niet de standaard XP firewall.
Al mijn instellingen staan ingesteld op automatisch verkrijgen (Windows XP), SP1 geinstalleerd en alle instellingen gechecked die er voor konden zorgen dat ik dit probleem zou kunnen krijgen.
Ik heb nieuwe netwerkkaarten er in gepropt (nieuwe mac = nieuw IP) maar ook dit resulteerde tot niks.
Ik heb Chello gemailed en ik kreeg dit als antwoord:
Ik dus chello bellen, maar wat een n00bs daarGeachte heer, mevrouw,
Via het feedbackformulier hebben wij uw vraag ontvangen. Hierover informeren wij
u als volgt.
Helaas is uw probleem bij ons niet bekend. Voor een sneller antwoord adviseren
wij u telefonisch contact met ons op te nemen. Onze afdeling Customer Service is
te bereiken op
werkdagen van 8.00 tot 19.00 uur (voor storingen tot 22.00 uur) en op zaterdag
en zon- en feestdagen van 10.00 tot 22.00 uur onder het nummer 0900 15 80 (€
0,10 per minuut).
Belt u gerust, onze medewerkers staan u graag te woord.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

Ik weet ook dat de gateway niet gehacked is, ik kan geen normaal downloaden/uploaden (modem = COM21). Ik ben ten einde raad en hoop dat er iemand is die me kan helpen met die probleem
edit: server naar andere poort lukt ook niet