Toon posts:

Playstation 2 Belachelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik wil even mijn gal spugen over die Playstation 2, Ik denk dit weekend vooruit ook maar een play 2 aanaschaffen toch wel leuk een dvd speler erin etc etc. Nergens meer te krijgen. Dan maar 2ehands. Vraagt men varierend van 1500,-- tot 2250,--. Echt die jappen marketing zuigt ( niet rasistich bedoeld) Ik ben er nu al weer klaar mee. Ik ga wel weer dvd tjes loeren op de pc en arceden op me dreamcast.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, daar heb je heel goed over nagedacht.

Natuurlijk wil sony zo weinig mogelijk PS2's verkopen, want ze maken er per apparaat immers verlies op...

Dat ze dan ook minder spellen verkopen vinden ze ook niet erg, want er is gebleken dat dit toch niet voldoende oplevert om dit verlies op te vangen.

Om nu te zorgen dat sony niet failliet gaat hebben ze de productie verlaagd...

oh, voor dit is natuurlijk niet serieus bedoeld (voor alle mensen die daarover durven te twijfelen:))

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Sorry hoor maar ik heb vandaag nog een ps2 gezien in een winkel in gouda, en ik heb er samen met een vriend een gekocht. Ok moest wel reserveren maar als ze zo'n hype weten te creeeren mag dat ook wel.

Dit ding is zo gaaf! Tekken Tag [op dit moment mijn enigste spel] is zo mooi, geen enkel spel op welk platform dan ook heeft zulke graphics! De Jap versie was klote, maar dat kwam omdat de anti aliasing nog niet aan stond! Die hebben ze er nu wel in zitten ik zweer je, details, niet te geloven. Je hebt bijna geen renders meer nodig, ps2 doet het realtime. En dan nog te bedenken dat dit firstgeneration spellen zijn! Daar kan je thunderbird systeempje van 4000 ballen nog wat van leren. Die van mij dus ook ;)

Optische uitgang voor je dolby setje en ja hoor lekker dvdtjes kijken. En die kwaliteit is ook gewoon perfect. Zeker als je een scart erbij koopt.

Conclusie: duur, moeilijk te krijgen, maar dat is gewoon dubbel en dwars zijn geld waard!

wacht gewoon tot maart/juni en hij is waarschijnlijk te koop voor 750 piek en er zijn een heleboel spellen bij, zoals Metal Gear, Grand Tourismo en hopelijk een beetje snel FFX!

Verwijderd

discovery in enschede heeft hem nog

daar staan er al gauw 25 !!!!!!!

niet dat ik em zou kopen, 700 gulden oke, maar 1150 piek ? jezus zeg ik heb ook een hypotheek die ik moet betalen

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 13:10
Ik denk dit weekend vooruit ook maar een play 2
Dan denk ik, je wou hem dus wel kopen, dus je vond hem wel goed. De enige reden waarom je hem dus niet goed vind is omdat hij slecht te krijgen is. Licht ff toe plz.

Steam

Verwijderd

No offence enzo, maar het feit dat jij al zo'n ding koopt, shit eh, echt ZIELIG gewoon. Ik weet niet van welke planeet je komt, maar onderhand hebben 10000 websites, 20000 magazines en 50 kranten al artikelen geschreven over hoe kut dat ding is!

Nee sorry, ik kan er gewoon niet inkomen hoe je zo dom kan zijn.

Dan koop je toch een 1,2GHz TBird?

(ja dit is een flame! alleen complete randdebielen/PU lezers kopen het)

Verwijderd

Wat ik totnogtoe van de PS2 heb gezien en gelezen valt toch erg tegen. Sony heeft met het succes van de PSX gewoon erg veel mazzel gehad, er was weinig concurrentie en de hardware was precies goed.
Nu met de hardnekkige Dreamcast, die toch beter is dan men eerst dacht en de komst van X-box en GameCube is het nog niet zo vanzelfsprekend dat de PS2 zo'n succes zal worden. Laat er eerst maar eens een goed spel op uitkomen. En aangezien MGS2 pas eind van volgend jaar en ook op X-box uitkomt, en omdat FF-x pas in 2002 uitkomt, ben je imho goed gek als je nu 1200 piek voor een ps2 op tafel legt.

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-01 11:31
Op maandag 04 december 2000 23:11 schreef minus0ne het volgende:No offence enzo,

-KNIP-
Dit is dus wel een 'offence'. Ik las net je andere topic ook al minusOne (over die adventures) :r Spamt hier het forum vol met onzin :(

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:46
Hmm, tbird 900, Radeon 32mb ddr, FSAA aan
800x600 naar de TV :r sturen.. lijkt me wel te werken niewaar?

TV is gewoon heeeel lage resolutie, en heeft dus minder renderkracht nodig

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Acolyte57
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op maandag 04 december 2000 15:02 schreef lord_helixz het volgende:
discovery in enschede heeft hem nog

daar staan er al gauw 25 !!!!!!!
Oh, zijn dat echt PS2s? Ik dacht dat dat lege dozen waren. Kon me in ieder geval niet voorstellen dat in AL die dozen nog PS2s zaten, gezien hoe moeilijk verkrijgbaar ze schijnen te zijn...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Genoil
  • Laatst online: 12-11-2023
offtopic:
Nou ik zat gisteren een of ander journaal te kijken en dat ging over die Antonov 124 die al drie jaar in Maastricht stond. In die beelden stond er toen een andere AN-124 op Maastricht airport, waarvan tussen neus en lippen even gezegd wordt dat die VOL zat met playstations ingevlogen uit Japan. VOL betekent in het geval van een AN-124 dus echt wel extreem VEEL he, dat ding is het op een na grootste vliegtuig gemaakt ooit. Dus de schaarste zal over een klein weekje wel over zijn :)

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

Foxz

343 Guilty Spark

NOT!

Die schaarste duurt zeker nog tot maart...

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Verwijderd

Hé niet spotten met de PU hè!!! ;)

Nee kom op zeg, beetje gaan zielig zitten flamen! |:(

Iedereen kan lezen in bladen, maar heb je al echt hele dagen op dat ding zitten spelen dan?

Lijkt me niet, en tekken tag is de bom! De meeste slechte reviews gaan over het feit dat de echte first gen spellen zoals de jap TT wel slecht waren. Die heb ik ook gespeeld en die zag er 100 keer zo slecht uit als de Europese.

Kijk heb je wel eens tekken 1 of aircombat gespeeld op de ps1? Die waren ook bagger(wel tof!, net echt :) ), maar als je dan later kijkt worden je spellen steeds mooier, Final Fantasy, Metal Gear, Ridge Racer 4 en niet te vergeten Grand Tourismo.

En dat was nog steeds mijn playstation van 600 piek die ik 5 jaar lang met plezier heb gebruikt. Zonder upgrades. En niet mijn pc waarvoor ik elke twee maanden nieuwe onderdelen kan kopen wil ik nog in 1600*1200 kunnen spelen.

Jij (en ik) haalt geen 20 miljoen poly met je pc met alle toeters en bellen aan! PS2 dus wel en dat zie je, en helemaal wanneer de ps2 tot 1024*768 kan gaan, alleen moet daar nog een monitor kabel voor uitkomen net als voor de DreamCast. Maar ik mag ook graag wel eens voordat we uitgaan een avond voor de tv gamen, met een stel vrienden. En met je pc gaat dat niet echt. Ooit met zijn 8-en fifa gespeelt?? Echt lachen! Nu met de PS2 kan ik dus ook DVD kijken en met mijn remote control heb ik geen probs met de controls.

minus0ne>> speel zelf voordat je gaat flamen! :(

btw:
xbox = $500 = fl 1916
ps2 = $300 = fl 1150

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 01:31 schreef nitenite het volgende:
Hmm, tbird 900, Radeon 32mb ddr, FSAA aan
800x600 naar de TV :r sturen.. lijkt me wel te werken niewaar?

TV is gewoon heeeel lage resolutie, en heeft dus minder renderkracht nodig
uhm ik weet niet wat voor tv je hebt hoor maaruhhh...

Op mijn tv ziet alles er mooi uit. Alleen jammer dat de tv-out zo brak isvan bijna alle kaartje op de pc.

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 22:55

3style

...

Leuk op de PS2 met z'n achten spelen. heb je wel een zooi splitters nodig voor je joypads aangezien de gaystation maar twee aansluitingen heeft. Gewoon een dikke hype die PS2. Puur gebruik maken van het PSX succes. Ik hoop dat DC nu phat meer consoles gaan verkopen.

• foser
  • Laatst online: 23-01 11:31
Op dinsdag 05 december 2000 11:10 schreef TeasZ het volgende:
[..]
uhm ik weet niet wat voor tv je hebt hoor maaruhhh...

Op mijn tv ziet alles er mooi uit. Alleen jammer dat de tv-out zo brak isvan bijna alle kaartje op de pc.
Komt dat het nogal 'blurred' is, je zit op een afstand dus dan ziet het er ok uit. Het is gewoon een feit dat een TV een lage resolutie heeft.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op dinsdag 05 december 2000 12:03 schreef 3style het volgende:
Leuk op de PS2 met z'n achten spelen. heb je wel een zooi splitters nodig voor je joypads aangezien de gaystation maar twee aansluitingen heeft. Gewoon een dikke hype die PS2. Puur gebruik maken van het PSX succes. Ik hoop dat DC nu phat meer consoles gaan verkopen.
PSX -> 8 spelers = 2 multitaps

werkt perfect,

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

gewoon dat ding in duitsland bestellen :) kost ie geloof ik maar 890 piek :)

• digital8
  • Laatst online: 05-01 10:52
Hmmm.., hij kost hier in Duitsland Dm 950,- :( en dat is zonder 16% mehrwertsteuer (BTW) :7

Verwijderd

euhh.. net of de playstation 1 meteen een succes was? er moeten eerst meer triple A titels voor PS2 komen.. en dat kan nog wel ffjes duren .. maar komen gaan ze zeker..
/me is wel een beetje bang dat het dan te laat is ivm X-box..

• enrico670
  • Laatst online: 19-02 22:28
Op de hhc beurs stond ook zo`n Gaystation met Tekken.
M`n mond viel open van verbasing...dit waren gewoon precies dezelfde graphics als op de gaystation 1.
wat een crap, de zogenaamde super details bestaan uit plantjes die ALLEMAAL hetzelfde bewegen....ook als je er tegenaan loop/schopt/springt of whatever.
die zelfde plantjes groeide in een of ander woestijn level als ook op een basketball veld...
Bah, wat een vieze gore nepperij...... :(

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 14:05 schreef enrico het volgende:
Op de hhc beurs stond ook zo`n Gaystation met Tekken.
M`n mond viel open van verbasing...dit waren gewoon precies dezelfde graphics als op de gaystation 1.
wat een crap, de zogenaamde super details bestaan uit plantjes die ALLEMAAL hetzelfde bewegen....ook als je er tegenaan loop/schopt/springt of whatever.
die zelfde plantjes groeide in een of ander woestijn level als ook op een basketball veld...
Bah, wat een vieze gore nepperij...... :(
Ja das net als :

Goh in Q3 vallen de poppen ook op de grond als ik ze neerschiet, niets anders dan in Q1!
Echt klote dat ik die PC voor 3000 heb ge-upgrade!

Sorry hoor maar ik heb een ps1, dc, ps2, pc (1Ghz Thunderbird) en een n64 gehad. En denk je nou echt dat ik loop te ijlen ofzo?

Kom eerst met goeie argumenten voordat je gaat schreeuwen. :(

• enrico670
  • Laatst online: 19-02 22:28
hee TeasZ, je loopt nu wel te zeuren, maar ik geef alleen maar mijn menig over hoe ik dat spel ervaarde....
Op maandag 04 december 2000 14:28 schreef TeasZ het volgende:

Dit ding is zo gaaf! Tekken Tag [op dit moment mijn enigste spel] is zo mooi, geen enkel spel op welk platform dan ook heeft zulke graphics!
Die hebben ze er nu wel in zitten ik zweer je, details, niet te geloven.
Ok, je zegt hierzelf dat de graphics de beste van dit moment zijn.
Ik vond dat ze het er hetzelfde als bij Tekken 3 op psx uitzagen.
De Super details waar jij het over had, in mijn stukje tekst die plantjes, bewegen constant hetzelfd ook als je er tegen aan loopt.
betekent dat niet zo iets als dat dit van te voren allemaal is geprogrammameerd? dat er niets interaktiefs aan is? en dat de processor niets hoeft te berekenen hiervoor?

Sorry maar toen ik dat zag, vond ik het gewoon nepperij.

En btw, je ziet mij nergens schreeuwen hoor.

Verwijderd

Als je Soul Calibur of Dead or Alive 2 hebt op de DC, waar heb je TTT dan nog voor nodig? TTT is Tekken 3 maar dan met een opknapbeurt. Niks origineels ofzo.
De PS2 borduurt door op het succes van de PS1, laten ze nou eens met wat origineels komen.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb de PSX2 sinds 2 weken en alleen Tekken Tag Tournament erbij, ik heb hem dus in de woonkamer staan met een Trinitron Wega televisie. In 1 woord ongelooflijk....ik heb een P3-1050MHz + GeForce 2 maar als ik puur op graphics moet kijken dan kan ik mijn pc beter aan de kant flikkeren, tering die mannen van Sony maken materiaal echt waar.

1149 piek goed besteed, en dvd films? Haarscherp gewoon. Jawel ik ben er blij mee. *D

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Nou wil ik me er ook maar eens mee bemoeien ! Ten eerste zou ik het fijn vinden als de moderators er is voor zorgen dat er wat meer respect komt in al die boodschappen in plaats van elkaar af te zeiken , ER wordt weinig onderbouwd door vele personen. eh dit zuigt dat is klote ! oke vertel maar waarom !

en nu zal ik mijn mening geven !

Ten eerste denk ik dat elke console wel een goede / slechte kant heeft. psx veel spannende spellen , sega bv sonic en n64 mario en kornuiten , donkey kong etc

Oke over smaak valt te twisten maar het zijn wel de games die de console maken.

De pc is heel veelzuidig inzetbaar , internet , cd branden , games online en div soorten spellen.

Sommige games spelen beter op een pc en sommige beter op een console. Dat is gewoon een feit. je gaat niet op bv je psx een adventure ala baldurs gate spelen. En op de pc final fantasy kan wel maar werkt niet lekker. Dit dus in het kort want hierover kan een hele discussie over geopend worden.

Wat een voordeel t.o.v de pc is , hup cd erin en klaar spelen maar , lekker gezellig op de bank en klaar is kees. Zit je dat ook met je pc lekker op de bank , nee dacht het niet. De pc is sterk in multiplayer mogelijkheden maar daar komen de hedendaagse console's ook mee.

Over de power van de ps2 kan je twijfelen maar die is toch echt krachtig , is technisch te bewijzen , de pc zal hem later wel weer in halen maar voorlopig wordt de ps2 chip gebruikt in hollywood en gaan ze de silicon graphics vervangen. (op zijn simpelst gezegd gewoon 64 ps2 chips gekoppeld)

Kortom wees wat vriendelijker , en ja de ps2 spellen zijn veelal eerste generatie maar 2e komt er ook al aan Doa2 en msg komt niet op de xbox voorlopig (deel 1 maar niet 2 !!!) en dat spel gebruikt nog geneens alle mogelijkheden en ga dan de trailer van msg2 bekijken en bedenk dat alles live gespeeld is en niet gerenderd mocht je dat denken en dat is ook op internet te vinde.

The Devil himself

Verwijderd

men, je hebt volkomen gelijk. Al dat gezeik over welke console of pc het beste is moet maar eens afglopen zijn.

Verwijderd

Ja precies,

Wie dingen roept als
is lekker bezig. Hebben we veel aan! Ga zo door.

Ik blijf bij het feit dat het voor in 7 maanden gemaakt spel heel goed is. Ik heb het dus over Tekken Tag. En de PS2 daar komen nog zat spellen voor.

Kijk als ik dit halve jaartje niet fulltime had gePHP't, en dus veel minder geld had, had ik hem waarschijnlijk pas in de zomer van 2001 gekocht. Ik moet ook leven!

Maar ik blijf erbij hij is ook 1150 waard!

Verwijderd

Op dinsdag 05 december 2000 16:51 schreef enrico het volgende:
hee TeasZ, je loopt nu wel te zeuren, maar ik geef alleen maar mijn menig over hoe ik dat spel ervaarde....
[..]

[..]
Ok, je zegt hierzelf dat de graphics de beste van dit moment zijn.
Ik vond dat ze het er hetzelfde als bij Tekken 3 op psx uitzagen.
De Super details waar jij het over had, in mijn stukje tekst die plantjes, bewegen constant hetzelfd ook als je er tegen aan loopt.
betekent dat niet zo iets als dat dit van te voren allemaal is geprogrammameerd? dat er niets interaktiefs aan is? en dat de processor niets hoeft te berekenen hiervoor?
Uhhh dit heeft niets met de PS2 te maken maar met de developers zelf. Zij kozen daar zelf voor om het zo te doen.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-02 00:22

reapher

Z POWER

tjonge jonge. nou alsof ik voor graphics ga, dacht het niet het gaat me om gameplay en bij ps2 is daar nix aan veranderd, same boring shit. Ja sorry hoor kom maar eens met wat nieuws.

Click hier niet

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 21:58 schreef reapher het volgende:
tjonge jonge. nou alsof ik voor graphics ga, dacht het niet het gaat me om gameplay en bij ps2 is daar nix aan veranderd, same boring shit. Ja sorry hoor kom maar eens met wat nieuws.
Wat heb je dan? Een GeForce 2 ? >:)

• KingNothing
Nou als ik kijk naar mijn oude aftandse PSX1 van ik weet niet hoe oud, 6/7 jaar ofzo?
En games zoals Metal Gear, Final Fantasy, Resident Evil vindt ik dat deze spellen kwa gameplay toch echt wel verrekte goed zijn en ik denk dat veel mensen het daarmee wel eens zullen zijn. Kijk strakjes maar es naar Metal Gear Solid 2 of Gran Turismo 3 dat wordt dus echt wel genieten he :)

Die-hard Brexiteer

• WasBak
  • Niet online
Op woensdag 06 december 2000 21:58 schreef reapher het volgende:
tss, dan heb jij nog geen spel gespeeld, ttt is iets langzamer dan op de psx maar speelt nog steeds leuk. Heb net iss erbij gekocht en gameplay is geweldig.

Over die prijzen voor 2e handsen ps2's, ik heb mijn ps2 ook gewoon te koop aangeboden en gewoon met een veel hoger bedrag. Het gaat gewoon om de winst die je erop kan maken. Is niets mis mee, vindt je het te duur, koop je het toch gewoon niet?

thedevil heeft alle goede argumenten opgenoemd trouwens. :7

Verwijderd

Teaz,loser post je alleen maar berichtjes om te laten zien hoe stoer je wel niet bent dat jij een ps2 hebt,door van die ongelooflijk domme figuren als jij blijft de prijs van bv een ps2 kunstmatig hoog,verder wacht eerst eens even af met een prijs voor de x box voordat deze werkelijk op de markt komt

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:14

Tim Schuhmacher

abasios

Op maandag 04 december 2000 12:03 schreef JvS het volgende:
Om nu te zorgen dat sony niet failliet gaat hebben ze de productie verlaagd...
Denk niet dat zijn ooit hier aan failliet kunnen gaan.
Op donderdag 07 december 2000 23:54 schreef swier11 het volgende:
door van die ongelooflijk domme figuren als jij blijft de prijs van bv een ps2 kunstmatig hoog,
Yeah right. leg jij dat eens uit. Door mensen die zo'n apparaat nu aan het begin kopen zorgen er juist voor dat de prijs kan dalen.

Maar volgens mij zeg je dit alleen maar om te stoken.

* pc en console kan je niet vergelijken.
* graphics is niet het enige wat een spel goed/mooi maakt.
* kritiek als: 'de spellen zijn gewoon het zelfde, just the same shit', is niet alleen van toepassing voor consoles / ps2. Er zijn maar een handje vol gamegenres en daar valt elk spel in (dus ook voor de pc). En wat staan we toch te popelen om bv die nieuwe versie van wolfenstein te spelen.
Op donderdag 07 december 2000 23:54 schreef swier11 het volgende:Teaz,loser post je alleen maar berichtjes om te laten zien hoe stoer je wel niet bent dat jij een ps2 hebt
stoort het jouw? mij niet hoor.

• KingNothing
Op donderdag 07 december 2000 23:54 schreef swier11 het volgende:
Teaz,loser post je alleen maar berichtjes om te laten zien hoe stoer je wel niet bent dat jij een ps2 hebt,door van die ongelooflijk domme figuren als jij blijft de prijs van bv een ps2 kunstmatig hoog,verder wacht eerst eens even af met een prijs voor de x box voordat deze werkelijk op de markt komt
:r Jaloezie doet rare dingen met mensen

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Niet helemaal eerlijk dit he.
PC's hebben honderden verschillende onderdelen en makers, dus zijn spellen nooit goed geoptimaliseerd. PS2 is bij iedereen hetzelfde. Geloof me, een TB 1 Ghz maakt patat van een PS2 als iemand puur voor 1 configuratie zou programeren. Maar dat is niet zo, zal nooit gebeuren, en kan je dus meteen weer vergeten :)

En de meeste mensen vergelijken een PC van 3000 piek met een PS2 van 1200, en vinden dat eerlijk. Nou, dacht het niet mensen. Zo'n PS2 is zonder zware dolby en goeie tv nergens. En kijk eens aan, dat is toch even wat meer dan een PC, en kan nog minder ook.

Ik wacht lekker op de GameCube, die heeft tenminste echt exclusieve spellen die ik leuk vind. Ja, PS2 heeft Tekken, maar dat boeit mij toch maar 10 minuten ofzo.

Zelda, whoehoe!

edit:

ik had 300 piek getypt, ipv 3000 hierboven

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

1200 voor een PS2? Vind ik niet echt duur hoor.

Voor dat geld heb je:
1: PSX (ze hebben geen downward compatability ingebouwd, maar gewoon een complete PSX)
2: DVD-speler (Ja, je kunt er ook films op kijken)
3: Een state of the art spel computer (De huidige spellen halen vast nog niet alles uit wat er in zit. Vergelijk de eerste spellen voor de PSX eens met de huidige)

Zelf altijd PC gehad en nooit een Console, maar als ik bij m'n neefjes kom vermaak ik me kostelijk met de N64 of PSX!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1