Toon posts:

Flash niet herladen na link volgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb een pagina in php, die bestaat na het includen uit 1 stuk. Bovenaan zit een menu gedeelte gemaakt in Flash.
Om nu een wat meer te doen nog met flash wil ik dat uitgebreider animeren, dus dat de knoppen zegmaar verschijnen etc.

Maar als je dan klikt op een link, dan wordt de pagina opnieuw naar de client gebracht en de movie ook opnieuw opgestart.

Dit is niet de bedoeling natuurlijk.

Een oplossing zou zijn in Frames te gaan werken, maar dat is nou net niet naar mijn zin.

Iemand een idee?

• seweso
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-04-2018

seweso

de mouw is uit de aap

helemaal in flash werken? IFrames?

seweso's blog

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:41

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Wat je ook nog kunt doen, is een soort 'states' bouwen in je Flash. Vanuit de php bouw je dan je html-pagina zo op dat de swf meekrijgt in welke state hij is (bv: src="mymovie?page=1"). Bij het laden van een pagina kan je filmpje dan naar de toestand gaan die bij die pagina hoort.

[ Voor 10% gewijzigd door GrimaceODespair op 09-10-2003 22:50 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 09:45

Smoonshine

Feyenoord!!

Wat je ook zou kunnen doen (misschien een beetje omslachtig). Je zou in de index het animatiefilmpje kunnen laten draaien, waarna je aan het eind van de animatie index2 laat laden, met daarin een ander flash filmpje met alleen de knoppen erin.

uhm...

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
of je plakt/include die tweede, niet-animerende, versie in alle vervolgpagina's...

In het algemeen is het trouwens qua usability niet echt raadzaam om je gebruiker op knoppen "te laten wachten". Ook niet op de eerste pagina, want daar komt iemand hopelijk ook vaker... Ik zou naast een evt. openingsanimatie zeker vast het menu aanbieden.