[PHP] Hoe fix ik deze rolloverimage echo?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:06

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Zoals sommigen van jullie weten ben ik bezig met het maken van mijn eerste voorzichtige stappen in PHP. Ik maak een klein studie projectje in de vorm van een database driven simpele website. Op deze website gebruik ik rollover images in het menu. Hiervoor gebruik ik weer de standaard Dreamweaver scripts.

Het is de bedoeling dat een knop alleen verschijnt wanneer men is ingelogd. Ik check dus een sessievariabele en laat de knop zien als deze geset is. Hierbij doet zich een probleem voor. De rollover image wil maar niet werken, dwz hij werkt half. De knop wordt zichbaar, de url die er aan vast zit werkt ook alleen wil het rollover effect werken.

Ik heb tijden zitten puzzelen maar kan de fout niet vinden. Hieronder zet ik dan ook (delen van) de betreffende code. Wie ziet de fout?!

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_findObj(n, d) { //v4.01
  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
  if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x;
}

function MM_preloadImages() { //v3.0
  var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array();
    var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++)
    if (a[i].indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a[i];}}
}

function MM_swapImgRestore() { //v3.0
  var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i<a.length&&(x=a[i])&&x.oSrc;i++) x.src=x.oSrc;
}

function MM_swapImage() { //v3.0
  var i,j=0,x,a=MM_swapImage.arguments; document.MM_sr=new Array; for(i=0;i<(a.length-2);i+=3)
   if ((x=MM_findObj(a[i]))!=null){document.MM_sr[j++]=x; if(!x.oSrc) x.oSrc=x.src; x.src=a[i+2];}
}
//-->
</script>

PHP:
1
2
<body onLoad="MM_preloadImages('images/Menu_News_Press.gif','images/Menu_About_Press.gif','images/Menu_Files_Press.gif'
,'images/Menu_Forum_Press.gif','images/Menu_Links_Press.gif','images/Menu_Post_Press.gif')">

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
                if (session_is_registered('Login'))
                {   echo "<tr>";
                    echo "<td height='25' valign='top'>";   
                    echo "<a href='http://www.wollef.nl/index.php?page=postnews' onMouseOut='MM_swapImgRestore()' onMouseOver='MM_swapImage('Roll_PostNews','','images/Menu_Post_Press.gif',1)'>";
                    echo "[img]'images/Menu_Post_News.gif'[/img]</a>";
                    echo "</td>";
                    echo "</tr>";
                }
                ?>

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 08-10-2003 13:59 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Ik dacht dat dit niet echt de bedoeling is: Debug-me-source-eens vragen!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
De fout zit dus duidelijk in de javascript en dat hoort hier niet thuis. Echter ik denk ook niet dat ze in de Webdesign en Graphics forum blij zullen zijn als je Dreamweaver code gaat posten en mensen laat zoeken naar de fout. Als Dreamweaver zijn werk niet doet moet je bij de support van macromedia zijn.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:06

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Michali schreef op 08 October 2003 @ 14:00:
De fout zit dus duidelijk in de javascript en dat hoort hier niet thuis. Echter ik denk ook niet dat ze in de Webdesign en Graphics forum blij zullen zijn als je Dreamweaver code gaat posten en mensen laat zoeken naar de fout. Als Dreamweaver zijn werk niet doet moet je bij de support van macromedia zijn.
Leuk om even te melden dat de fout "duidelijk in de javascript zit" en hem vervolgens even niet uitlegd.

Het is niet mijn bedoeling een debug-mijn-source bericht te posten maar van mijn fouten te leren. Ik kan echter mijn fout totaal niet vinden, dat is het punt. Mijn achterliggende gedachten is dus niet luiheid maar oprechte geinteresseerdheid en het vergroten van mijn kennis.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Bor_de_Wollef schreef op 08 oktober 2003 @ 14:04:
[...]

Leuk om even te melden dat de fout "duidelijk in de javascript zit" en hem vervolgens even niet uitlegd.

Het is niet mijn bedoeling een debug-mijn-source bericht te posten maar van mijn fouten te leren. Ik kan echter mijn fout totaal niet vinden, dat is het punt. Mijn achterliggende gedachten is dus niet luiheid maar oprechte geinteresseerdheid en het vergroten van mijn kennis.
Een rollover heeft in princiepe niets met PHP te maken. Als je ook die scriptjes zo wilt maken, kun het beter zelf schrijven. Dreamweaver heeft er een hele aparte manier voor, met allemaal gescrablede code waar ik geen zin in heb om dat door te gaan lezen. Ik zou dus ook niet weten waar de fout zit. Mischien kun je beter iets als dit gebruiken?

HTML:
1
[img]"blaat.gif"[/img]

Heb ik je zo genoeg geholpen?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Wij gaan hier echt je code niet voor jou gaan debuggen.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.