Zoals sommigen van jullie weten ben ik bezig met het maken van mijn eerste voorzichtige stappen in PHP. Ik maak een klein studie projectje in de vorm van een database driven simpele website. Op deze website gebruik ik rollover images in het menu. Hiervoor gebruik ik weer de standaard Dreamweaver scripts.
Het is de bedoeling dat een knop alleen verschijnt wanneer men is ingelogd. Ik check dus een sessievariabele en laat de knop zien als deze geset is. Hierbij doet zich een probleem voor. De rollover image wil maar niet werken, dwz hij werkt half. De knop wordt zichbaar, de url die er aan vast zit werkt ook alleen wil het rollover effect werken.
Ik heb tijden zitten puzzelen maar kan de fout niet vinden. Hieronder zet ik dan ook (delen van) de betreffende code. Wie ziet de fout?!
Het is de bedoeling dat een knop alleen verschijnt wanneer men is ingelogd. Ik check dus een sessievariabele en laat de knop zien als deze geset is. Hierbij doet zich een probleem voor. De rollover image wil maar niet werken, dwz hij werkt half. De knop wordt zichbaar, de url die er aan vast zit werkt ook alleen wil het rollover effect werken.
Ik heb tijden zitten puzzelen maar kan de fout niet vinden. Hieronder zet ik dan ook (delen van) de betreffende code. Wie ziet de fout?!
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <script language="JavaScript" type="text/JavaScript"> <!-- function MM_findObj(n, d) { //v4.01 var p,i,x; if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) { d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);} if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n]; for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document); if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x; } function MM_preloadImages() { //v3.0 var d=document; if(d.images){ if(!d.MM_p) d.MM_p=new Array(); var i,j=d.MM_p.length,a=MM_preloadImages.arguments; for(i=0; i<a.length; i++) if (a[i].indexOf("#")!=0){ d.MM_p[j]=new Image; d.MM_p[j++].src=a[i];}} } function MM_swapImgRestore() { //v3.0 var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i<a.length&&(x=a[i])&&x.oSrc;i++) x.src=x.oSrc; } function MM_swapImage() { //v3.0 var i,j=0,x,a=MM_swapImage.arguments; document.MM_sr=new Array; for(i=0;i<(a.length-2);i+=3) if ((x=MM_findObj(a[i]))!=null){document.MM_sr[j++]=x; if(!x.oSrc) x.oSrc=x.src; x.src=a[i+2];} } //--> </script> |
PHP:
1
2
| <body onLoad="MM_preloadImages('images/Menu_News_Press.gif','images/Menu_About_Press.gif','images/Menu_Files_Press.gif' ,'images/Menu_Forum_Press.gif','images/Menu_Links_Press.gif','images/Menu_Post_Press.gif')"> |
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php if (session_is_registered('Login')) { echo "<tr>"; echo "<td height='25' valign='top'>"; echo "<a href='http://www.wollef.nl/index.php?page=postnews' onMouseOut='MM_swapImgRestore()' onMouseOver='MM_swapImage('Roll_PostNews','','images/Menu_Post_Press.gif',1)'>"; echo "[img]'images/Menu_Post_News.gif'[/img]</a>"; echo "</td>"; echo "</tr>"; } ?> |
[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 08-10-2003 13:59 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum