Sub-woofer aansluiten op versterker, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• bladeoner112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04-2017
ik heb een probleem met het aansluiten van me audio, ik heb een versterker en daar moet een subwoofer op aan worden gesloten maar bij die subwoofer zit een rood/witte tulip aansluiting. ik d8 eraan om deze via die aansluiting aan te sluiten maar dan zit ik in de knoop dan zit ik met 2 rode en 2 witte tulip aansluitingen die in één rode en één witte aansluiting moeten. dat kan ik opzich wel met 3 splittertjes samen voegen maar wat kan ik het beste doen ?¿?¿?¿?

wil m'n topictitel editen,maar dat lukt niet: moet zijn:

Sub-woofer aansluiten op versterker, hoe?

[ Voor 14% gewijzigd door bladeoner112 op 08-10-2003 13:57 ]

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

bladeoner112 schreef op 08 oktober 2003 @ 13:54:
...maar bij die subwoofer zit een rood/witte tulip aansluiting...
Heb je een stereo subwoofer?

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

• bladeoner112
ja ik heb zo'n subwoofer voor playstation 2 met 2 van die kleine boxjes eraan vast

Verwijderd

splittertje kopen :)

• bladeoner112
als ik 2 splittertjes zou kopen en ik voeg die 2 rode samen en die 2 witte dan hou ik er 2 over gaat het dan werken?

[ Voor 8% gewijzigd door bladeoner112 op 08-10-2003 14:05 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
bladeoner112 schreef op 08 October 2003 @ 13:59:
ja ik heb zo'n subwoofer voor playstation 2 met 2 van die kleine boxjes eraan vast
Dan moet je rood en wit in je sub steken, hiervandaan wordt het doorgelust naar je twee losse speakertjes.

• SideBuster

SideBuster

bladeoner112 schreef op 08 oktober 2003 @ 14:04:
ja als ik er 2 zou kopen en ik voeg die 2 rode samen en die 2 witte dan hou ik er 2 over gaat het dan werken?
Als ik het goed begrijp wil je de outputs van je versterker (sub en stereo) gaan samen voegen richting je PS2 speaker?
Als er aan die speaker maar 1 setje tulips zit (of in kan) dan zou ik denken dat je subwoofer intern de verspreiding van het geluid doet. Dus zou het niet nodig zijn om 2 outputs van je versterker samen te voegen.
En het lijkt me overigens ook geen goed idee... dat je 1 signaal in 2 wilt verdelen kan ik nog wel begrijpen maar van 2 signalen 1 maken lijkt me niet slim.

Verwijderd

Kun je het een en ander misschien verduidelijken?
Zoals ik het begrijp wil de subwoofer van zo'n playstation speakersetje aansluiten op je hifi-versterker. Als dat zo is kun je denk ik het beste de aux-uitgang (rood/wit-tulp) aansluiten op die rood/wit-tulp aansluiting op je subwoofer.

• bladeoner112
je moet het zo zien: een subwoofer: 2 maal een 3,5 mm stereo poort en een aansluiting voor de adapter van de subwoofer, dan heb je die 2 kleine boxjes aan elkaar en die verbonden met de subwoofer via een 3,5 mm stereo adapterkabel en daarbij een 3,5 mm stereo adapterkabel met als uiteinde een rood en witte tulip die ik ergens in kan steken......een versterker of in de kabel die ik er bij kreeg die in de achterkant van mijn playstation 2 moet

deze wil ik in mijn versterker doen, maar er komt nog een andere kabel van mijn videorecorder in diezelfde poort als dat ik die subwoofer wil doen. en dan zit ik met 2 rode en 2 witte kabels die in een rode en een witte poort moeten dus een splitter geval maar ik weet niet of dit gaat werken.

[ Voor 27% gewijzigd door bladeoner112 op 08-10-2003 14:18 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

offtopic:
Ik heb een TR aangemaakt voor je titel-change

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• bladeoner112
voor diegene die mee aan het denken zijn zie het bericht die ik hiervoor heb gepost die heb ik even wat verduidelijkt

• SideBuster

SideBuster

Van welk merk zijn die speakers?

• bladeoner112
SideBuster stel ik koop 2 splittertjes.....die sluit ik aan op me videorecorder dan ben ik links en rechts aan het splitsen

________________________ subwoofer ps2 links
Video links
________________________ versterker links

________________________ subwoofer ps2 rechts
Video rechts
________________________ versterker rechts

maar nu is mijn vraag als ik dit doe....verdeel ik dan ook het geluidsniveau ofiets

[ Voor 152% gewijzigd door bladeoner112 op 08-10-2003 15:39 ]

• SideBuster

SideBuster

Die sluit je aan op je video uitgang neem ik aan en op je versterker ingang?
Als dat zo is kan het wel. Is het anders dan gaat het niet.

• bladeoner112
uiteraard sluit ik die aan op de uitgang van me video en de ingang van me versterker maar als ik dit doe splits ik die uitgang van links en rechts van me video heeft dat nog effect op het geluidsniveau?

• SideBuster

SideBuster

Nagenoeg niets denk ik. Maar daar zullen de mensen die daar echt verstand van hebben je meer over kunnen vertellen.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:07

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb geprobeerd te begrijpen waar je op doelt, maar ik begrijp er werkelijk geen klap van...

Wat je moet doen is die subwoofer set aansluiten op een Tape-out of Tape -Record aansluiting. Het kan zijn dat je, als je je video recorder netjes hebt aangesloten, je de video recorder op de Tape-Out heb zitten. In dat geval is het een eenvoudige kwestie van een tulp splitterje kopen en die ertussen plaatsen.
In een andere situatie heb ik werkelijk geen flauw idee.
Post anders een wat voor aansluitingen je hebt achterop je versterker en wat je waarop hebt zitten. Ik denk dat dat de zaak veel zal verduidelijken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• bladeoner112
Het is al opgelost
Pagina: 1