Toon posts:

[XP] PC hangt willekeurig*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ,

Ik heb hier al een tijdje last van...
Als ik bezig ben op de pc maakt niet uit wat ik doe loopt ie regelmatig helemaal vast dus moet ik hem telkens maar weer rebooten.De ene x is het om het half uur ofzo en de andere x weer de hele dag niet.Ik heb mijn ram nageken , is nix mee aan de hand , ik heb gezocht op got maar kon er nix over vinden.
Ik heb verleden week nieuwe voeding gekocht en erin gezet maar heeft ook nix geholpen.Wie weet raad?

Spec's

Amd xp1800
Chaintech mainboard
512 mb ram
Geforce 4 ti 4200 @ detinator 44.03
Maxtor HD 120gb @ 7200 rpm

Besturingssysteem - WinXP

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 12:50
iets specifieker misschien?

Krijg je een BSOD?

Verwijderd

check de temp van je cpu.

Verwijderd

probeer eens een harddisk benchmark te draaien, vergelijk je resultaten (in het programma) en kijk of je harddisk niet veel te langzaam is.
dit kan namelijk duiden op een hardware fout in je harddisk.

Wie weet loopt je pc ook wel vast tijdens die benchmark, dan is de conclusie dus dat je harddrive iets teveel bad clusters heeft ;) of dat er gewoon iets niet mee klopt.

zelf ook dit probleem gehad

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een BSOD?
Mijn pc loopt spontaan helemaal vast kan nix meer doen...maakt niet uit waar ik mee bezig ben.

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 11:51

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Wat doe je als ie vastloopt.
Krijg je nog een melding, Bluescreen????

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Verwijderd

Topicstarter
nee geen bluescreen ...gewoon een soort Freeze..dus moet ik rebooten

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

BSOD = blue screen of Death. Vastloper dus

Heb je hier al iets uit geprobeerd. Er is namelijke een hele faq over opstart/ reboot /hangen problemen namelijk: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Wauw, een sig!

Verwijderd

heb je RAM getest met memtest86? Of hoe? want je zegt gewoon dat je het hebt nagekeken. En check ook maar eens de temp van cpu. je meet maar nooit. Alhoewel hij niet uivalt, alleen, freezt, check dan ook maar eens temp van beeldkaart :) en kijk eens naar de voltage lijnen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nkroone84,

Zoals OUTerspace al aangeeft, lees even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door, hierin staan een boel handige tips om dit probleem op te gaan lossen. Zoals al eerder gevraagd - lees ook even de FAQ: Voordat je een topic opent door. Je topic titel blinkt niet uit van duidelijkheid :)

Je geeft aan dat je geheugen al getest hebt - zou je nog even kunnen aangeven hoe je dit precies gedaan hebt?

Is er trouwens een bepaalde reden waarom je dit topic in WOS gezet hebt. Oftewel - waarom vermoed je dat je probleem met Windows te maken heeft ?

[ Voor 24% gewijzigd door elevator op 08-10-2003 14:01 ]

Pagina: 1