[a7n8x-deluxe] garantie, normaal?

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
hallo,

gister een asus a7n8x-deluxe gehaald in duitsland bij 'cash & carry'
kom thuis, intalleer de boel en na wat te hebben gekloot in de bioz sla ik de shit op en komt hij NIET meer terug tot leven :@
hele a7n8-x topic doorgespit, en t is dus waarschijnlijk t 'die on save en exit syndroom' :(
nog vanalles geprobeert om m te reanimeren, HOTSWAP bioz flash: mislukt :(
bioz flash met diskette: mislukt :(
naja, dan maar terug naar de winken (25 km verderop in DLD)
dus ik legt uit wat er aan de hand is, en die kerl wilde t niet vergoeden 'on the fly' zeg maar, hij moest dus eerst met een team van experts gaan onderzoeken wat er aan de hand was en dan pas (na aantal dagen) kon ie pas zeggen of ik t vergoed kreeg of niet :@
ik stelde dus voor om ff 'schnell' CPU+mem ed. aan t bord te hangen om te testen, maar neeh dat was allemaal TEVEEL moeite :'(
nu zit ik dus enkele dagen (waarschijnlijk) zonder mobo, ze zouden belletje geven, SNIK
maar is deze gang van zaken normaal, ik ben in me lokale hardwareshop gewend om zo 'on the fly' alles nieuwe mee te krijgen als t broken is...

en had ik idd last van t bekende 'die on save & exit syndroom'?
ow jah, was trouwens rev. 2.0 met bioz 1005

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tja wat wil je, als die winkel zelf al cash&carry heet ?
Kun je toch verwachten, de winst moet ergens vandaan komen, dus verminderde service lijkt me al vrij duidelijk.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:30

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

En je had dus duidelijk last van het die on save and exit. Maar wat is dan nou je probleem? Als het in de algemene voorwaarden van die winkel staat lijkt me het een vrij normale gang van zaken.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• OGangstah
KillerAce_NL schreef op 08 October 2003 @ 13:41:
Tja wat wil je, als die winkel zelf al cash&carry heet ?
Kun je toch verwachten, de winst moet ergens vandaan komen, dus verminderde service lijkt me al vrij duidelijk.
jah heb daar flink staan schelden (in duits :)) en heb ook gezegd dat ik er NOOIT meer terug kom en t ook aan al mijn vrienden zou vertellen...
:D

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

ik geloof dat je binnen 2 weken direct een vervangend product moet ontvangen.
maarja, tis nogal lastig als de winkel niet wil meewerken.

(of is dat een wet die alleen in nl telt?)

[ Voor 15% gewijzigd door job op 08-10-2003 13:44 ]

• OGangstah
mentalmadnizz schreef op 08 oktober 2003 @ 13:43:
En je had dus duidelijk last van het die on save and exit. Maar wat is dan nou je probleem? Als het in de algemene voorwaarden van die winkel staat lijkt me het een vrij normale gang van zaken.
ik vind persoonlijk slechte service, ik bedoel als blijkt dat ie t nog doet kunne ze m gewoon weer verkopen en hadden ze me meteen nieuwe bordje kenne geven, en als ie niet zou doen dan had ik toch ook meteen nieuwe bordje kunne krijgen en hadden ze m toch terug kenne sturen naar anus...
nu moet ik weer 20 op en neer rijden...:(

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De winkel moet op basis van europees recht (die allang is omgezet in Duitse wetgeving onderhand, dat kan haast niet anders want Nederland was traditioneel alweer veel te laat in mei 2003 hiermee) binnen een redelijke termijn de (wettelijke) garantie regelen. Dat ze het bord eerst eens willen onderzoeken kan je ze niet verwijten. Ik zou idd maar een termijn van 1 á 2 weken aanhouden.

• OGangstah
hmz, een kenmerk van een overeenkomst is toch dat men deugdelijke spullen moet leveren, is dit niet t geval is deze toch niet geldig en moet de tegenpartij mijn tegenprestatie(in dit geval dus geld) terug geven?
naja, beetje offtopic

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Dat is Duits recht, dat weet ik niet. De kans is groot dat de winkel onder Duits recht gewoon even de tijd heeft om alsnog een deugdelijk product te leveren.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Cash en carry. Lappen en dan begint carry: Heen, terug heen terug heen terug... Ik had 'm gewoon teruggebracht en ergens anders een nieuwe gekocht.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:22
Wel goedkoop he, daar in duitsland.... ;)

Verwijderd

heb je ook de batterij er al eens uitgewiebelt en die pootjes met elkaar verbonden?

dat geeft een betere bios reset dan die jumper :+

wel even je voeding los knopen van de netspanning en even een keer op je aan/uit knop rammen :)

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 11:14:
heb je ook de batterij er al eens uitgewiebelt en die pootjes met elkaar verbonden?

dat geeft een betere bios reset dan die jumper :+

wel even je voeding los knopen van de netspanning en even een keer op je aan/uit knop rammen :)
Helpt nix... je hele bios is naar de kolere op zo'n moment (had je kunnen weten als je het Asus a7n8x topique had doorgelezen)

iig zit er maar 1 ding op, dag en nacht die jongens bellen van wat doen jullie er nou mee...

Deze plek is te koop.

Verwijderd

KeeZ schreef op 09 oktober 2003 @ 12:17:
[...]

Helpt nix... je hele bios is naar de kolere op zo'n moment (had je kunnen weten als je het Asus a7n8x topique had doorgelezen)

iig zit er maar 1 ding op, dag en nacht die jongens bellen van wat doen jullie er nou mee...
mijne had ook een keer na een paar settings veranderen dat er geen leven meer in zat :|

toch ook maar even de batterij en hij leefde weer 8)7

btw is een ander bioschipje halen in case of een dooje bios niet simpeler?

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 12:58:
[...]

mijne had ook een keer na een paar settings veranderen dat er geen leven meer in zat :|

toch ook maar even de batterij en hij leefde weer 8)7

btw is een ander bioschipje halen in case of een dooje bios niet simpeler?
Zou kunnen zijn inderdaad..... Maar dat is hetzelfde idee als bij iemand anders je eigen bioschip laten flashen..

Deze plek is te koop.

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Meestal is dit de gang van zaken, uit ervaring blijkt dit bij een groot aantal zaken zo te zijn, tot grote spijt van vele gebruikers. Meestal wordt hier een excuus verzonnen dat de het niet hoeven testen.

Als een bedrijf een goede naam wilt houden vergoed hij het gewoon ook al zou het de fout van de gebruiker zijn (natuurlijk niet in het ergste geval maar in geval van twijfel).

In deze situatie verwacht je dat je meteen een nieuw moederbord krijgt omdat het die dag meteen geruild word (teken dat hij 100% niet goed is).

Volgende keer misschien toch maar bij een ander bedrijf je spullen halen. Je kunt beter 10 euro meer betalen voor een moederbord en een goede service hebben als dat je het moederbord voor de laagste prijs van NL hebt en als ie dan dood is of later na defect raakt en dan gezeur krijgt met vanalles en nog wat

http://Compusmurf.xs4all.nl

Pagina: 1