Audio CDR met haperingen: waarom toch?

Pagina: 1
Acties:

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
* koelkast vraagt u de aandacht voor het volgende:

Ik ben bezig een audio-cd te kopieren naar een andere CD. Deze cd heeft geen enkele vorm van beveiliging. Het kopieren doe ik on-the-fly.

De brondrive is een Pioneer 500M DVD speler.
De doeldrive een Lite-On DVD brander (4 speed).

Nu krijg ik het niet voor mekaar een normale kopie te branden, er zitten telkens haperingen in de cd, om de zoveel seconden. Ik heb geprobeerd:

verschillende media:

- Nashua 52x CD-R
- Emtec 4x CD-RW
- Imation 40x

verschillende snelheden:

- lezen op 40 speed, branden op 40 speed
- lezen op 40 speed, branden op 4 speed
- lezen op 4 speed, branden op 2 speed

verschillende programma's:

- Nero Burning Rom v 6
- Alcohol 120%

Het kopieren gaat gewoon on-the-fly. Nu vraag ik me af waar het aan ligt dat ik steeds haperingen krijg. De snelheid? Lijkt me stug, ik heb allerlei verschillende snelheden geprobeerd. Media? Lijkt me ook niet, heb ik ook verschillende geprobeerd.

Waar kan het nog meer aan liggen? Wie helpt?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik weet niet precies wat het probleem is, maar ik kopieer audio cds altijd zo: rippen met nero naar wavjes, dan die wavjes branden op een audio only cdr. Hier zitten nooit tikjes of dergelijke in. Suc6.

• koelkast
  • Niet online
wagenveld schreef op 08 oktober 2003 @ 13:25:
Ik weet niet precies wat het probleem is, maar ik kopieer audio cds altijd zo: rippen met nero naar wavjes, dan die wavjes branden op een audio only cdr. Hier zitten nooit tikjes of dergelijke in. Suc6.
Op hoeveel speed brand je ze dan?

Verwijderd

40x bak ik altijd :) vanuit mp3 of wavjes

• koelkast
  • Niet online
Ik heb nu met CloneCD een goeie gemaakt, met gewoon direct copy. Daarbij is de methode RAW Dao geselecteerd.

Blijkbaar werkt dat stukken beter dan DAO. Ik probeer nu of Alcohol 120% het ook goed doet met RAW DAO. Normaal staat dat voor audio-cd's op DAO. Ik ben benieuwd, ik weet het zo...

• koelkast
  • Niet online
Okay, ik heb nu dus Alcohol 120% gebruikt, en voor de audio cd de methode RAW DAO (audio+ profiel) gebruikt. Nu zijn de cd's prima!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:38

4POX

Everybody is wired

Als je een copy van een audio wilt gaan maken moet je altijd rekening houden dat een audiocd een zeer slechte foutcorrectie systeem heeft. Probeer daarom altijd de cd zo stabiel mogelijk in te lezen. Dus op 1 of 4 speed. Natuurlijk kan het sneller. Maar dan loop je ook meer risico dat je alsnog tikjes in de muziek kan krijgen.

Dat is mijn raad die ik je kan geven. Natuurlijk ga ik zometeen van die reacties krijgen dat er mensen zijn die zonder problemen muziek op 52x kunnen rippen. Het kan ook wel. Maar hoe sneller je gaat des te meer fouten je hebt voor fouten.

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1