Toon posts:

[Outlook] Automatisch antwoord na x aantal berichten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het idee:

Er wordt geadverteerd op een school voor een leuke avond uit eten. Dit gebeurd elke week, maar er kunnen maar 30 mensen komen. Aanmelden gebeurd via email.

Nu zou het leuk zijn dat de eerste 30 mailtjes een automatisch antwoord krijgen dat zij er bij zitten. En dat vervolgens na het 30e mailtje een ander antwoord wordt gestuurd dat deze personen er niet meer bij zitten.

Zijn er nog slimme mensen B) die mij hierbij kunnen helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist dat dit idee hoog gegrepen was, maar dat zelfs niet één slim persoon die dit forum bezoekt het niet weet had ik niet gedacht.

Maar goed, ik blijf hopen dat iemand nog met een goed antwoord komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 18:38 ]

Verwijderd

Deze kick zal niet stimulerend zijn ;)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:46

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

ik denk dat je iets met een ander progje moet doen, of iets met PHP en connecten naar een POP3 server d.v.m de imap-functie.

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

Verwijderd

Topicstarter
Dat connecten naar een POP3 server is uitgesloten, niet makkelijk genoeg.

Maar als er een ander 'progje' voor zou zijn, zou dat erg leuk zijn.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Maak op je mailserver een mailbox aan met ruimte voor 30 incoming berichten, de rest krijgt een antwoord dat de mailserver niet bereikbaar is (dat kan ej dan veranderen in "U bent niet gekozen oid).

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het 'makkelijkst' is een web-formuliertje maken waarmee mensen zich kunnen aanmelden. (PHP, ASP, ...?)

Wat voor server(s) zijn er beschikbaar en wat zouden ze kunnen doen?
Draait de mailbox bij een provider of staat die op een interne server?

Meedenken word een stuk eenvoudiger met wat achtergrond informatie.

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
dat is idd een goed idd purge en nog makkelijk ook

Verwijderd

Topicstarter
Duncan: Hoe maak je ruimte voor maar 30 berichten? En hoe verander je de melding dat de mailserver vol is (en dus niet bereikbaar)?

Purge: Ik zal eens over het idee nadenken, al denk ik niet dat ze op onze school mij toegang geven tot een server op dit makkelijk op te zetten. Oftewel er moet iets moois gemaakt worden met de simpele dingen die we hebben, en dat is geen beschikbare server en een mailbox bij een provider.

Verwijderd

Waarom laat je de mensen die in willen schrijven niet naar een website gaan om daar in te schrijven? Via PHP-form dan, dat is makkelijk en snel.

Er zijn genoeg gratis providers die PHP ondersteunen, en je gebruikt het toch alleen voor email ;) Lijkt me de beste oplossing..

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 20:36:
Ik wist dat dit idee hoog gegrepen was, maar dat zelfs niet één nurd die dit forum bezoekt het niet weet had ik niet gedacht.

Maar goed, ik blijf hopen dat iemand nog met een goed antwoord komt.
Vriendelijke kick, ik ga je dus niet helpen |:(

E-Developing

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn 'omstreden' bericht aangepast.

Ik zal eens kijken of het lukt met PHP-form.
Maar als iemand anders nog een ander idee heeft hoor ik dit graag.

Verwijderd

Ik denk dat je iets met VBA moet gaan doenm, je kan toch bepaalde macro triggeren vanuit outlook?? "s ff kijken, is wel interessant probleemphe.

hm, werkt niet echt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 18:49 ]

Pagina: 1