Willempiet, tot mijn spijt zie ik hierboven heel veel reacties waarvan de inhoud niet bepaald van nut is. Ik zal in deze post je proberen enigszins advies te geven maar ik raad je ten sterkste aan om ook op een ander forum (wel een goed aangeschreven PA forum, geen hifi forum zoals deze) advies te vragen.
Laat ik ten eerste stellen: koop dat 2e hands setje NIET, dat is echt prut. Daarnaast is 2500 euro heel erg weinig om een complete set inclusief lampen en dergelijke te kopen, maar ik zal mijn best doen
Luidsprekers
Hierboven is hier al flink wat over gediscusseerd en heel veel mensen raden je aan om dikke subs neer te zetten. Je moet je afvragen of dit ten eerste binnen je budget past(nee dus), ten tweede of je hier ruimte voor hebt op/rond de dansvloer.Die obstakels staan altijd in de weg, ook als je geen feestje hebt, iedere keer verslepen kan, maar is erg onhandig. Ten derde komt er ook nog een beetje geluidsoverlast bij kijken, lage tonen dreunen namelijk het ergste door.
Mij lijkt het beste om niet met subs te gaan werken maar door het gebruik van 4x een 12/1 luidspreker (12" woofer en 1" HT compression hoorn) vliegend in elke hoek krijg je een goede verdeling van het geluid, een goede basweergave is nog prima mogelijk. Een speaker die binnen je budget past maar toch een erg redelijk geluid heeft is de
DAP A-12S (250 euro/stuk) Het rendement is 98dB/1W
Versterker
De versterker moet natuurlijk voldoende power kunnen leveren maar duurzaamheid is net zo belangrijk. Een versterker die na een half uur op vol vermogen al de brui eraan geeft is niet handig als je een feestje hebt wat nog 4 uur door moet gaan. Ik denk dat je met de
American Audio V-3000plus een goede keus maakt, ondanks zijn ietwat hoge prijs van 600 euro. Hiervoor krijg je wel 700w rms op 4ohm, een goede opbouw en degelijke koeling. Hiermee zou je de A12S' bijna tot hun maximum moeten kunnen pushen (maar niet zomaar opblazen).
Mengpangeel
Hoewel ik niet een profi-DJ ben denk ik dat je met een allround club mixertje zoals de
Gemini PS-700 i (265 euro) het beste uit bent. Genoeg kanalen en ook nog eens switches om 2 devices per kanaal aan te kunnen sturen.
CD spelers
Dubbele CD spelers zijn duur, erg duur. Enkele ook trouwens. Als jullie persé een dubbele cd speler willen zal je waarschijnlijk dieper in de buidel moeten tasten, prijzen van serieuze modellen beginnen vanaf 500 euro. Is het budget beperkt dan is het eventueel mogelijk om 2x een hifi spelertje te nemen, die zijn meestal fiks goedkoper alleen meestal zit er geen cue en beatmatch(pitch) op. Vooral de duurdere sony modellen zijn goed maarja die zijn ook weer duur
Licht
Wordt snel het sluitpunt van de begroting maar ik heb toch enkele betaalbare en geinige effectjes voor je opgezocht. Par sets met sturing en dergelijk beginnen we maar niet aan dat gaat veels te duur worden.
ADJ-Lotus (110 euro) Een huge ass 800w lamp met muzieksturing die mits goed opgehangen bijna de complete zaal bij jou kan vullen. Op mijn slaapkamer van 4x10meter weet 'ie niet alleen de complete vloer maar ook alle zijwanden te verlichten waardoor het totale verlichte oppervlak waarschijnlijk op 10x15 meter uitkomt.
Mushroom(55 euro) Geen geld, 300w lamp en geinig effectje
Line Beamer (45 euro) 100w schiet stralen door de ruimte.
Wildmoon (90 euro) 100w Lamp met een draaibare spiegel die een soort scan-effect geeft.
ADJ Groove Wheel (104 euro) 100w R&B kleurtjes
ADJ Sunray (140 euro) 300w Ronddraaiende bol met heleboel lensjes, effect heeft wel wat weg van de goede oude spiegelbol, nu met veel meer kleuren.
Er is zoveel te koop in de budget-sfeer, als je een beetje zoekt vind je nog wel 10x zoveel producten. Staar je niet blind op het wattage van de lamp, een schermp gefocuste 100w lamp kan feller zijn dan een 800w lamp die de hele vloer verlicht.
Natuurlijk is alleen effectjes een beetje saai, je kunt het, afhankelijk hoe ver het budget het toelaat, eenvoudigweg wat opvullen met wat Par36 (30w lampjes, mischien 30-40 euro voor armatuur + lamp + kleurenfilter) of Par16 (ongeveer even duur als Par36 maar nu op de welbekende 50mm halogeen reflectorlampjes) Aansturen met een hele eenvoudige 4-stappen looplichtaanstuurcircuit en je hebt goedkoop een leuk 'effect' (het wordt leuk vanaf 20 lampjes die her en der aan het plavond hangen en met verschillende kleuren naar beneden schijnen, maarja 20x 40 euro...

)
overigen
Ik ben hier nog voorbij gegaan aan de snoeren en microfoons, die hoeven niet al te duur te zijn (ga in de één na goedkoopste prijsklasse zitten, echte prut heb je dan niet en je hoeft heus geen zang-geschikte supermicrofoons te hebben maar bij elkaar gaat in deze randspulletjes toch vaak weer enkele honderden euro's zitten.