Toon posts:

Wat is jouw ideale miniPC/Barebone...

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuw werkstation/server bij ons in huis. Het zou voor ons ideaal zijn, als deze naast de tv zou kunnen staan. Het is dus de bedoeling dat de computer stil en klein is, maar er ook nog aardig uitziet. De computer zal over het algemeen als een server gebruikt worden, maar ook als werkstation d.m.v. een draadloos toetsenbord en muis. De computer is namelijk op de tv (KiSS TFT computer/tv monitor) aangeloten en kan dus zo veel ruimte besparen.

Nu is onze vraag welke computer jij zou aanraden...
Heb je toevallig ervaringen of tips over bepaalde types of adressen die deze systemen vakkundig of goedkoop in elkaar kunnen zetten...

De types die ons als eerste opvielen zijn:
- MEGA pc van MSI (http://www.msi.com.tw/pro...ro_slm_detail.php?UID=431)
- de miniPC van Biostar (http://www.biostar.com.tw/products/barebone/minipc.php3)

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Bekijk wat reviews, doe wat search werk en kies degene die het best voldoet aan je eisen. Dit is voor iedereen verschillend, de een wil a de ander b enz....

[ Voor 28% gewijzigd door lameeuw op 08-10-2003 13:01 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

Ik blijf bij de Shuttle barebones.
Heb zelf een Creative Slix voor weinig kunnen bemachtigen, maar dat is gewoon een Slix met blauwe lampjes en Creative erop.

Die dingen zijn top. Met die heat pipe fan oplossing. Superstil. Maar vergis je niet.
Er zit een fan in dus hij maakt nog wel geluid. Maar een heel stuk minder dan alleen een Fan

Verwijderd

Topicstarter
lameeuw schreef op 08 October 2003 @ 13:00:
Bekijk wat reviews, doe wat search werk en kies degene die het best voldoet aan je eisen. Dit is voor iedereen verschillend, de een wil a de ander b enz....
Ik heb al zat reviews gelezen, maar wil graag ook meningen horen van mensen die hem ECHT gebruiken....

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-04 10:46

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Je zou natuurlijk ook voor een VIA Epia systeem kunnen gaan. Ligt eraan welke prestaties je van het systeem eist.

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik ook graag iets over zou willen weten is hoe het nu precies zit met "Sockets"... Wat is nu een goede socket of welke moet je absoluut niet hebben.

Voor de rest is prestatie redelijk belangrijk (af en toe ook een goed spel)

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-04 10:46

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:27

BCC

Asus Terminator Barebone. Passen nog lekker wat standaard componenten in..

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
De computer zal als primaire taak een bestands/webserver/ftp server zijn, daarna moet ie goed grafische programma''s kunnen draaien en soms een leuk spel....

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:27

BCC

Dan moet je dus niet voor een EPIA gaan, maar voor een AMD of P4 tje

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-01 17:51
Ik ben op dit moment erg geinteressreed in de Soltek EQ3401. Lees er veel posotieve dingen over. Op de frontpage is hier ook een review van te vinden reviews: Soltek EQ3401 barebone review?

Ook bij anandtech http://www.anandtech.com/systems/showdoc.html?i=1892 , daar komt hij als stilste barebone uit de test.

Ik vind zelf een voordeel van deze barebone dat hij 2 keer een 5,25" bay heeft en hij ziet er mooi uit.

Op m'n werk heb ik ook goede ervaringen met asus terminators, maar die vind ik er wat minder mooi uitzien en zijn wat groter.

Verwijderd

De Asus Pundit.

Verwijderd

Shuttle zeker!
Ik heb er 1 gehad maar weg gedaan vanwege te weinig ruimte

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is nou een voorbeeld van een totaal nutteloze trap van een oude topic :/

Graag wat meer letten op de leeftijd van een topic- die waarschuwingen dat de laatste reply van meer dan 2 weken geleden dateert zijn er niet voor niets :o

En sowieso, of een topic splinternieuw is of stokoud, een post dient onderbouwd te zijne. Drie woorden zijn echt veel te karig...

Zie ook:

GoT Huisregels

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.