Toon posts:

ti4200 thinks diagonal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik heb al een hele tijd een ti4200 (msi) met 128 mb, en sinds dat ik 'm een maand heb ofzo, krijg ik diagonale lijnen over mijn beeld als mijn videokaart zich moet inspannen en flikkerende driehoekjes in textures.
Hij is niet kapot (heb 'm al teruggestuurd), en aan mn os, moederbord, drivers of koeling kan het niet liggen; de eerste 3 heb ik al verwisseld (alle detonators drivers van nvidia gaven hetzelfde effect) en er is voldoende airflow.
Mn 3dmark score was 1031, op een duron 900 en 256 mb intern

Het enige waar het nog aan zou kunnen liggen is mn voeding, een noname 300 watt met
3,33 op de +3.3V lijn,
4.92 op de +5V,
11.71 op de +12V,
-16.97 op de -12V en
-8.78 op de -5V lijn
is het tijd voor een nieuwe voeding of kan het toch nog iets anders zijn?

ps begin nu niet over hoe kut een noname voeding is, dat besef ik me en het ding draait inmiddels 3 jaar zonder echte problemen en met aardig wat upgrades.

Verwijderd

die 2 onderste waardes van je voedijg zijn niet helemaal normaal

-12 en -5

heb je dit uit de bios of uit een progje in windows?

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Bij bijna iedereen zijn die waardes vreemd. Zijn geloof ik enkel voor je oudere Parrallele en seriele poorten.
Bij mijn voeding bv. Chieftec 360 W was ie maar -10V (-12V).
Maakt niet uit voor je videokaart. Zou me eerder druk maken over je 12V. Misschien dat je je 12V teveel belast.

>Systeemspecs<

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

job

bij mij zijn die waardes niet vreemd.
en dat horen ze ook niet te zijn.

die -12 en 5 kloppen niet, maar dat kan een sensor fout zijn.
denk niet dat je bak nog draait met die waardes.

met die 11.71 daarentegen is niets mis.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 08-10-2003 12:55 ]

Verwijderd

die 12 volt lijn mag 5 % schelen ofzo, mag dus minimum 11.3 zijn, en daar zit jij nog flink boven

twijfel zelfs of je grafische kaart stroom trekt van de 12V lijn

denk niet dat het je voeding is

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Heb je je systeem overgeklokt?

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad met dezelfde kaart van Sparkle (kuch). Gewoon kaart geruild (garantie) en een FX5600 128 meegenomen. Werkt perfect nu, waarschijnlijk brak videoram.

Eerst die groene dingen in m'n screen, later crashes bij 3D games, uiteindelijk gingen zelfs mijn desktopicons vreem doen!!!!

Verwijderd

heb je toevallig een radio op je pc aangesloten..??

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Neej ik denk het niet, zoiets is echt tekens van fouten in het Videokaart RAM

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Nop.
Verwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 15:28:
heb je toevallig een radio op je pc aangesloten..??

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de waardes via Speedfan, ik heb een andere voeding geregeld, maar de waardes zijn niet echt verschillend en ik krijg nog steeds die rare dingen op mn scherm.
Ik heb geen radio ofzo aangesloten op mn pc, dus dat kan het niet zijn.

Ik ben naar de Computerland gegaan en die gasten zeiden dat het aan schommelende waardes van mn voeding kan liggen, maar what do they know, hij bleef maar zeggen dat mn videokaart kapot is, terwijl dat volgens MSI niet zo is.

Ik heb trouwens ook de koeling op mn kaart gechecked, en die doet t gewoon, dus als-ie toch te warm blijkt te zijn (hoe kan ik dat trouwens meten?), ligt het aan het design van het koelblok ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens niets overgeklokt ofzo, mn systeem draait verder normaal en 300 watt is toch wel genoeg als je alleen een videokaart, geluidskaart, dvdlezer en cdbrander hebt?
Pagina: 1