Toon posts:

Nforce 1 of 2 voor XP1600

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een moederboard nodig voor een XP1600.
Ik zit te twijfelen tussen een nforce 1 en 2.
De nforce twee is natuurlijk nieuwer en er kan sneller geheugen in maar heb ik daar ook echt wat aan aangezien m'n XP maar een FSB van 266 heeft.
En de Nforce 1 is een stuk goedkoper... Iemand ervaring mee? Of gedachten over?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

Smarron

The bend

Wat is een stuk goedkoper?

En ik zou zowieso de nForce2 nemen, ook voor upgrademogelijkheden in de toekomst.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Ik weet niet precies hoeveel het in prijs scheelt maar je kunt ook vrij goedkoop nForce2 borden krijgen. Anyway, kijk naar de features en de mogelijkheden die de borden je bieden en neem een besluit. Persoonlijk zou ik absoluut voor de '2' gaan al was het maar omdat het een doorontwikkeling is en je er later nog snellere cpu's op kunt prikken (plus dat het overclocken stukken makkelijker gaat ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

ik zou voor de nforce 2 gaan omdat : makkelijker voor upgrade zoals cpu support, geheugen support en oc is ook heel erg leuk zoals ik :) dus als je een mobo wilt die beetje lang wilt houden zou ik persoonlijk voor de nforce 2 gaan.

Verwijderd

Er zit weinig prijsverschil tussen de nForce 1 en de nForce 2, ook is de nForce 1 nog maar moeilijk verkrijgbaar terwijl ze bij iedere winkel wel een nForce 2 moederbord hebben.

Ik zou als ik jou was een nForce 2 kopen en dan een met onboard de Soundstorm geluidschip, want daar komt zeer goed geluid uit.

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
nForce 2 borden heb je al voor ongeveer 80 euro.

kijk anders ook eens in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/796124/0

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De 2. Is handiger voor de toekomst. Als je echt echt geen geld over hebt koop je desnoods de Asus A7n8x -x versie.

{signature}

Verwijderd

Denk wel dat dit duidelijk is :) Als je misschien een goedkoop plankje koopt met Nforce 2, dan heb je misschien nog wat geld over voor ook een nieuwere CPU ;)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Koop een nforce 2, want dan kan je in de toekomst nog een keer upgraden naar een snellere processor en geheugen, zonder dat je dan gelijk een nieuw moederbord hoeft te kopen.

Het prijsverschil rechtvaardigt naar mijn mening de voordelen van nforce 2 boven 1 ruimschoots ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Unaniem dus :P

Aangezien dit op de keper beschouwd een "Wat moet ik nemen vraag?" is doe ik 'm nu dicht (en nog 20 posts met de boodschap een nForce2 te nemen voegen ook niet zoveel meer toe me dunkt :) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.