Geheugen Voor PB pentiumII

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:23

Rudedadude

Maybe we were born to run

Topicstarter
Bij mijn vriendin staat in het huis een Packard Bell pentium II 266. Dat ding is zo traag als de neten. Waarschijnlijk wordt dit voor het grootste gedeelte veroorzaakt door het 32 MB intern geheugen. Nu heb ik lopen zoeken, maar ik kan niet vinden a/ welk soort geheugen erbij zou moeten en b/ of dat nog te krijgen is en c/ wat de geschikte hoeveelheid zou zijn.
Ik weet niet precies de specificaties, omdat ik nu ergens anders ben, maar ik kwam de volgende afbeelding tegen die overeenkomt met die computer:

Afbeeldingslocatie: http://www.ci.ru/inform4_98/ajax2.gif

Waarschijnlijk betekent dat dat er een intel 440LX mobo in zit...

Tips of suggesties?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

ja : [google=memory 440lx]
Dan kom je erachter dat je SDRAM erin moet zetten. Let op het maximum wat erin kan.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
zorg dat je voor zo'n pc sd-ram pc100 geheugen krijgt (niet meer nieuw te krijgen) anders werkt et meestal niet!

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

cypher21 schreef op 08 October 2003 @ 12:39:
zorg dat je voor zo'n pc sd-ram pc100 geheugen krijgt (niet meer nieuw te krijgen) anders werkt et meestal niet!
PC133 is toch backwards compatible :?

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:30
Ik heb hier ook een LX-bordje draaien met 2x128 MB pc100 en pc133 geheugen..

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Normaliter wel, maar waar je wel voor moet uitkijken is de memory chip configuratie. Als dat niet klopt ziet de chipset maar de helft de RAM capaciteit of het werkt helemaal niet.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :) Zoals je vast wel in het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] hebt gelezen, wordt hier op GoT van jou verwacht dat je éérst vooronderzoek doet eer je een topic opent. Daaronder valt het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. Hier is dat dus: PMG FAQ. Daarin kun je makkelijk terugvinden hoeveel/welk geheugen je maximaal op je mobo kunt prikken :)

Omdat je met dit topic dus aantoont de FAQ niet te hebben doorgenomen: dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.