Toon posts:

Kleur in PS / IS komen niet overeen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een logo in illustrator waarvan de volgende kleur wordt opgegeven namelijk #B1B0D4.

Als ik dan een path kopie zet naar PS en ik wil deze vullen met dezelfde kleur #B1B0D4 dan heb ik toch het idee dat dit een andere kleur is op het scherm. Maak ik een fout of komt het wellicht door de kleureninstelling waardoor het op het scherm er anders uitziet dan werkelijk.

Graag jullie advies hierin 8)7

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 11:14

bonzz.netninja

Niente baffi

webcolor (oid) > doe maar aanvinken in PS

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Misschien heb je aan dit topic ook nog wat:

kleuren in photoshop en IE verschillend

Het is dan wel met IE, maar misschien heb je er wat aan

[ Voor 21% gewijzigd door Batsies op 08-10-2003 12:23 ]

E-Developing

Verwijderd

Topicstarter
Ben er mee bezig en ik geloof dat idd het uitvinken van de webkleuren de optie is.

Laat het zo even weten.

Verwijderd

Topicstarter
Het was inderdaad zo dat ik webcolours moest uit klikken.

Thanks.

Deze kan dicht.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wat ik nog even wil toevoegen is de handigheid dat je in beide programma's (en eigenlijk wel in alle Adobe programma's) colormanagement hebt zitten.
Het staat meestal onder de Edit, en het wordt bij de eerste keer starten na het installeren van het programma ingesteld. Sla je dat echter óver, dan wordt het ook niet goed ingesteld.

Zo kwam het vanmiddag voor dat ik in Illustrator naar vlammend oranje belletjes in een logo zat te kijken en in Photoshop naar een vieze moeraskleur. Waar lag het aan? Illustrator stond op het verkeerde kleurenmanagement profiel ingesteld, en Photoshop had helemaal geen instellingen. Even goed gezet (Apple Cinemaview stond als beeldscherm gewoon aangegeven) en hoppa, ik zag in beide programma's de kleuren gelijk.

Wat je dan wel krijgt is bij bijna elk document dat je opent de vraag of je de eerder gebruikte kleureninstelling wilt gebruiken of de nieuwe aan wilt nemen... :z

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1