Nieuwe HDD booten erg langzaam

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hoi,

ik heb vandaag een nieuwe Harddisk in mijn systeem gezet. het gaat om een WDC-WD800BB (80Gb IDE).

nu had ik geen dos flop met fdisk in bezit dus dacht ik ik partitioneer hem wel via Windows XP (pro SP1). dat heb ik gedaan en windows gaf hem gelijk op als g: schijf.

daarna heb ik de computer opnieuw opgestart met een dos disk en met Ghost alles overgezet van mijn oude 40gb hdd naar de nieuwe 80gb hdd.

na een half uurtje was hij klaar. dus ik haal de oude 40gb eruit en wil booten met de nieuwe HDD, nou, het dus bijna 5 minuten voordat hij door zijn bios heen is.
Hdd detection staat op auto. dit heb ik al manual gezet maar nog duurt het 5 minuten en hij boot niet van de nieuwe Harddisk.

ondertussen heb ik via bootdisk.com een windows 98 bootdisk gedownload en deze op flop gezet. als ik nu fdisk start komt hij met de melding :

Error reading fixed disk.

? wat kan het zijn? ik heb de Westerndigital software ook gedownload en die loopt vast..

is er een mogelijkheid om alles van de hdd af te halen ? als ik low-level format doe ben ik dan mijn garantie kwijt ?

ow, als ik de oude hdd weer aansluit (erbij) gaat hij weer als een idioot door de bios heen en start hij weer van de oude hdd op :( (misshien staat de verkeerde active?)

[ Voor 8% gewijzigd door ArjanC op 08-10-2003 12:03 ]

Verwijderd

Zet de jumper op de harddisk op CS (cableselect) ipv op master.
Als je hem op master zet in in ze uppie op een kabel hangt word hij niet gedetecteerd.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je hebt: Master (single), Master with Slave, Slave en CS als jumperconfiguraties mogelijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Voutloos op 08-10-2003 12:25 ]

{signature}

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Test je hdd eens met Seatools
Dit kun je online doen mischien loopt ie nu niet meer vast :)

/edit
Mischien zijn je kabels stuk :?
Probeer eens een andere kabel.

[ Voor 20% gewijzigd door Kapitein Edward op 08-10-2003 13:20 ]

Verwijderd

Verander eens de IDE-kabels zoals bevoorbeeld, CD-rom lezer met HD veranderen enzo. alle cd-rom lezers en HD's eruit, behalve die 80GB

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Kabeltje op CS zetten werkt perfect :( hoe kan da ? hier heb ik nog noooit last van gehad.

Verwijderd

Dat is nou eenmaal een "feature" van de Western digital harddisken.

Vanaf de BB serie harddisken moet de jumper op CS staan om in ze eentje te kunnen werken.
In combinatie met een 2e harde schijf op dezelfde kabel moet je hem op master/slave zetten.
Pagina: 1