Buffer underrun met 2x120GB in RAID?

Pagina: 1
Acties:

• olie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02-2025
Ik dacht dat er een wereld open ging met 2 IDE schijven van 120GB in RAID (Striped).
Toch heb ik een "150 x buffer underrun avoided" melding met Nero (6).
Ook met video capturing heb ik veel "dropped frames".
Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk ?
:?

Win10 Pro x64, I7-3770, Z77A-GD65, 16GB G.Skill, SSD 850-256, GTX970

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Er zijn nogal veel verschillende manieren van riad, geef ons eens wat meer info van je systeem, processor, geheugen, wat voor moederbord en hoe je cd-rom brander en speler(s) en hardschijven precies zijn aangesloten?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je de FAQ van dit sub-fora doorgekeken, daar staan allemaal puntjes om naar te kijken.

http://gathering.tweakers..._message/16985205#idebrak

Daarnaast kun je even een tooltje voor je harde schijf donwloaden om te checken of ze ok zijn. En draai wat benchmarks met ATTO en hdtach.

Kloppen die allemaal dan moet je eht ergens anders zoeken.

Als ik je een tip mag geven, die schijven zijn in hun eentje al snel genoeg, je kunt ze ook gewoon los hangen en al je software verdelen. Als dit je enige 2 schijven zijn dan zou ik dat helemaal aanraden.

[ Voor 23% gewijzigd door maratropa op 08-10-2003 11:53 ]

specs

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 22:22
Download Aida32 en doe de Disktests. Post de resultaten hier als je ze zelf niet snapt.

Verder is meer informatie over je systeem, je writer, hetgene je wilt branden en het medium waarop je het wilt branden allemaal nodig om een goed antwoord te kunnen geven.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kippenijzer schreef op 08 October 2003 @ 11:50:
Er zijn nogal veel verschillende manieren van raid
TS, heeft striped, oftewel RAID 0.

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 08-10-2003 12:23 ]

{signature}

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 17:51

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Voutloos schreef op 08 October 2003 @ 12:22:
[...]

TS, heeft striped, oftewel RAID 0.
:X Owkee, laat ik de vraag dan anders stellen, je kunt nogal op veel manieren raid nemen, je hebt zelf ide, maar is dat op een on-board controller, met een pci insteek kaart met nog steeds zo'n simpele controller of met een echte hardwarematige raid kaart?

• olie
Mijn systeemgegegevens:

Athlon XP1800+, Abit KG7R, 512MB DDR PC2700, Radeon9700pro, NEC1300DVD, 2x IBM/Hitachi120GB

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-02 22:22
Jammer dat je zo langzaam reageert olie. Op jouw vraag kwamen vier nuttige reacties binnen een half uur en jij liet 8 uur lang niets van je horen. De informatie die je nu geeft helpt ons heel weinig verder. Lees nog eens goed wat hierboven staat en doe zelf een aantal testen met de hierboven genoemde programma's.

Als je dan nog steeds hulp wilt hebben dan post je alle resultaten, alle instellingen van je systeem, je software, je drivers en vooral van je RAID-configuratie en je zult zien dat je weer razendsnel (en goed) zult worden geholpen.

• olie
Sorry, maar dat komt omdat ik overdag's werk en 's-avonds mensen help.
Ik zit nou eenmaal niet uren achter mijn computer.
Ik vind het heus wel (heel erg ) jammer dat ik niet zoveel tijd aan mijn computer kan besteden! ;(

Anyway, ik ben van plan om mijn schijven niet meer in RAID te zetten.
Als ik je een tip mag geven, die schijven zijn in hun eentje al snel genoeg, je kunt ze ook gewoon los hangen en al je software verdelen. Als dit je enige 2 schijven zijn dan zou ik dat helemaal aanraden.
Dat vond ik eigenlijk wel een goede tip.
Alleen gebruik ik mijn secondary IDE kanaal voor DVD(R) devices.
Is het gebruik van een enkel IDE (de primaire dus) langzamer?
Is het verstandig om de schijven op master zetten en de DVD(R) devices op slave?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja ik zou allebij de HD's op master zetten, ieder op een kanaal, en de optische drives als slave. Tenzij je meer dan 2 ide kanalen hebt, misschien dat dan alles op master kan. Iig niet 2 HD's op 1 kabel, en als je brand, branden vanaf de schijf die niet samen met de cdr-speler hangt, dan moet het zeker goed gaan.

Nog wat tips;

HD1
-windows
-temp/tmp
-1 pagefile

HD2
-program files
-data
-downloads
-1 pagefile

zoiets, probeer iig je software slim te verdelen, en zet op allebij de drives een pagefile.

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 09-10-2003 17:22 ]

specs

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

je hebt een KG7-R

heb je de 686B drivers en de AMD Driverpack 12.1 geinstalleerd???

ik heb zelf ook een kg7 gehad, en je moet moet nogal veel drivers installeren.

tevens, de beste opstelling:

IDE0:
master HD01 (windoswboot)
slave niets

IDE1:
master/slave al je optische media-devices

Raid-ide0:
master schijf 1
slave niets

raid-ide1:
master schijf 2
slave niets

vergeet ook niet dat je NOOIT Media-drives op je RAID controller mag hangen (dit resulteert in constante BU's tijdens het writen)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Pagina: 1