Toon posts:

mandrake en nforce 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
probleempje:

heb gisteren mandrake 9.1 erop gezet, wat blijkt de standaard kernel ondersteunt niet de on board lan.. :( en daarop zit wel mijn internet :)

weet iemand hoe ik deze ad praat kan krijgen?

heb de rpm van nvidia al gedownload maar dat wilt niet lukken, any other suggestions?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
'dat wil niet lukken'? Foutmelding? Waarom lukt dat niet? Wat probeer je precies? Oftewel: we hebben meer informatie nodig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 11:48:
probleempje:

heb gisteren mandrake 9.1 erop gezet, wat blijkt de standaard kernel ondersteunt niet de on board lan.. :( en daarop zit wel mijn internet :)

weet iemand hoe ik deze ad praat kan krijgen?

heb de rpm van nvidia al gedownload maar dat wilt niet lukken, any other suggestions?
kijk anders ff op http://www.nforcershq.com (staat ook gelinkt op nvidia.com)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 11:48:
heb de rpm van nvidia al gedownload maar dat wilt niet lukken,
Hoezo, er mist wat informatie:
  • Welke RPM heb je gedownload?
  • Waar heb je die gedownload (URL)?
  • Wat wil er niet lukken? Het downloaden niet? Het installeren niet? Het compileren van een kernel of laden van een module niet?
  • Wat heb je daar vervolgens mee gedaan/hoe heb je hem geinstalleerd?
  • Welke foutmelding kreeg je, of welke andere indicatie dat het niet werkt?
  • Welk moederboard gaat het om (misschien minder belangrijk, maar je weet 't niet)
any other suggestions?
Yep. Probeer de volgende keer meteen wat meer informatie in je topicstart te zetten. Zo lijkt het een beetje een 'help! ik heb weinig geprobeerd, nauwelijks gezocht en het werkt niet!'-topic.

[ Voor 10% gewijzigd door Wilke op 08-10-2003 12:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok lol thx komt ie dan:

het is een epox 8rda+
heb een rpm van www.nvidia.com gedownload
heb via netconf kunnen constateren dat eth1 (de onboard lan) uitgeschakeld was...
die heb ik dus geenabled

maar bij de eth0 staat er een line met een stuurprogramma zoiets van 819too maar dat staat dus niet bij de nforce.. ik weet ook niet wat ik daar in moet voeren of dat ik nog iets moet installeren.. ben redelijk nieuw, so plz help me

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
"Een RPM van nvidia.com" - er staan stapels RPM's op nvidia.com (o.a. ook videokaart drivers, weet ik 't wat).

En "er staat een line met zoiets van blabla" - tja. Idem. Heb je al uitgevonden hoe copy/paste werkt in Linux?

Je zult echt iets specifieker moeten zijn. volgens wat ik op het internet lees, moet die ethernet kaart het inmiddels zeker doen met die NVidia drivers.

Kortom: hier staat de handleiding van NVidia bij deze drivers, bij welke stap lukt het niet? Werkt het commando 'modprobe nvnet' wel of niet, bijvoorbeeld? En kun je daarna die kaart zien met ifconfig, of niet?

[ Voor 30% gewijzigd door Wilke op 08-10-2003 15:03 ]

Pagina: 1