bestand met extensie .xxx standaard openen met programma x

Pagina: 1
Acties:

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
hoi, hier mijn post conform the policy?:

wat hebben we hier:
win2k :)

wat wil ik:
ik wil dat als ik op een .php-bestand klik hij dit automatisch opent met editplus (zeer handige text editor :) ) en dat hij niet komt met zo'n ranzig scherm dat je moet kiezen welk programma je wil gebruiken.

wat is het probleem:
ik heb bij dat scherm dus gekozen dat ik het wil openen met editplus en dat hij deze keuze onthoudt. echter hij onthoudt deze keuze niet.

wat heb ik geprobeerd:
ik heb geprobeerd het handmatig in het register in te voeren (dat hij .php opent met mijn programma) dit lukt echter niet omdat ik niet de rechten heb om in HKEY_CLASS_ROOT dingen in te voeren (hier staan alle .xxx sleutels).
ik heb ook gezocht naar zinnige informatie op het web, alleen ik vind niet veel omdat ik moeite heb mijn probleem te omschrijven en als ik zoek naar hoe je een filetype associeert met een bepaald programma, dan krijg ik meestal de "windows-manier" wat dus niet werkt.
ook als ik op mapopties druk en dan op bestandstypen dan zijn de opties uitgeschakeld

[ Voor 76% gewijzigd door Harrie_ op 08-10-2003 12:11 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Verwijderd

rechtermuisknop of het bestand > openen met > altijd openen met aanvinken

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 11:48:
rechtermuisknop of het bestand > openen met > altijd openen met aanvinken
dat zeg ik al, dat werkt niet

Verwijderd

gaat niet lukken... je zult toch na elke keer opstarten een commando moeten uitvoeren om dit in te stellen...

en ik weet zeker uit je verhaal dat dit niet bedoeling is op je school dus dit komt aardig in de richting van hoe omzeil ik de beveiliging van mijn schoolnetwerk....

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 19:44
Via verkenner --> Extra --> Mapopties en dan Bestandstypen werkt ook niet ?

Originele startpagina - Stadindex.nl

Verwijderd

cdgrit schreef op 08 oktober 2003 @ 11:56:
die instellingen zijn bij volgende login weer weg...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 10:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zal op school jou instellingen bij elke login niet worden gereset ofzo? (registry, filestuff)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
cdgrit schreef op 08 October 2003 @ 11:56:
is helemaal uitgeschakeld maar het gaat niet om de volgende login, dat vind ik niet erg
het gaat erom ik log in. ik stel in open .php met editplus en onthou dat todat ik uitlog tenminste
nu stel ik in open .php met editplus. open ik een 2e php bestand dan vraagtie weer waar hij het mee moet openen. Ik wil dus gerust een actie uitvoeren, zolang dit tijdens mijn login blijft

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
KarreMania schreef op 08 October 2003 @ 12:01:
zal op school jou instellingen bij elke login niet worden gereset ofzo? (registry, filestuff)
jep registry is gereset idd

edit:
en even voor de duidelijkheid het is niet de beveiliging omzeilen, wij hebben alles hier standaard zo aangeleverd gekregen. onze systeembeheerder heeft net zoveel verstand van coimputers als ik van lantaarnpalen en hij heeft gezegd dat ik het best mag doen als ik uitvis hoe het moet, want dat weet hij zelf niet

[ Voor 42% gewijzigd door Harrie_ op 08-10-2003 12:04 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

McLatey,

Je topic voldoet niet helemaal aan de regels zoals we dat graag zien op GoT. Zo mis ik een beetje wat je zelf al gedaan hebt. Wat heb je al geprobeerd, en waar heb je al naar gezocht? Wat waren de problemen met die oplossingen, waardoor ze niet werkte?

Ook voldoet je topic titel niet helemaal, zou je misschien je post willen updaten met het besturingssysteem waar het hier over gaat, dan pas ik je titel eventjes aan. Lees ook nog even onderstaande informatie door, zodat je in de toekomst een betere start kan maken :)

De topictitel
De openingspost

-

Als iis5_rulez' manier net werkt kan je ook eens proberen om met "ftype" de associatie te leggen. Zoek ook maar eens op "ftype" (eg: dit)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Ik denk dat je maar eens moet gaan praten met een systeem beheerder op school.

De school heeft bepaalde beveiligingen/settings gedaan op die machines om te zorgen dat de studenten niets kunnen wijzigen en dat er iedere keer een schone pc staat.

Dit doen ze niet voor niets en wij gaan dus niet helpen dat allemaal te omzeilen.

Neem contact op met je systeem beheerder en leg uit wat je wilt, misschien kan je dan samen met hem wel zorgen dat hij een batch filetje in je inlogscript gooit oid.

[edit]
McLatey schreef op 08 oktober 2003 @ 12:03:
edit:
en even voor de duidelijkheid het is niet de beveiliging omzeilen, wij hebben alles hier standaard zo aangeleverd gekregen. onze systeembeheerder heeft net zoveel verstand van coimputers als ik van lantaarnpalen en hij heeft gezegd dat ik het best mag doen als ik uitvis hoe het moet, want dat weet hij zelf niet
komt ie nu mee.. :+

Wil ik even goed nog weten welke windows versie je hebt?
Windows Operated Systems - Policy

[ Voor 38% gewijzigd door momania op 08-10-2003 12:09 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

McLatey schreef op 08 October 2003 @ 11:52:
[...]

dat zeg ik al, dat werkt niet
gewoon geen rechten dus...

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Je kunt het natuurlijk ook compleet anders aanpakken, door een linkje naar editplus op je desktop te zetten, en je php bestanden daar op te droppen. Ze worden zo ook uitgevoerd.

Localhost is where the heart is

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:55

Jimbolino

troep.com

of in de map SendTo een link te zetten naar editplus (als je daar wel rechten hebt)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1