twinmos, 2x 512 MB los of 2x512 MB in bundel

Pagina: 1
Acties:

• SSSF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-07 09:08

SSSF

BLAAT !!

Topicstarter
Ik heb nu 2x Twinmos PC2700 512 MB
Deze heb ik los gekocht van elkaar gekocht (wel tegelijk, maar niet in een verpakking).

Nu wil ik naar PC 3200 :) :) ook totaal 1GB

Ik zit te denken om dit 2x te kopen: pricewatch: 512MB PC3200 DDR (TwinMos)

Nu kan je ook "speciale" dual-channel kids kopen :
http://www.twinmos.com/dr...er_dualchannel_ddr400.htm

Wat is hier het voordeel van?

Kan iemand anders een ander merk aanbevelen, wel beetje zelfde prijs aub :)

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

een dual channel kit heeft al voordeel dat de chips hoogstwaarschijnlijk handmatig bij mekaar zijn gezocht en dus ook daadwerkelijk identiek zijn. hierdoor zou het allemaal net dat beetje stabieler en sneller moeten zijn in dual-channel opstelling. Corsair heeft ook mooie twinx setjes maar die zijn helaas wel duur heb toevallig Corsair 1GB Twinx pc3200 en ben er uitermate over te spreken.

• CasaLasse
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 12:22

CasaLasse

c454 l4553

Hangt van het merk af. Corsair test de twee reepjes die in een kit worden verkocht samen, TwinMOS naar het schijnt niet.

Maar er is al redelijk wat over te vinden, dus gebruik de search eens :)

Verwijderd

Misschien kun je hier wat meer vinden over de voordelen van de kits.

Ook zou je hier kunnen kijken voor wat meer algemene info.

Zelf heb ik Corsair by Mycom gehaald. Werkt gewoon erg goed.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het enige voordeel is dat de fabrikanten hieraan meer geld verdienen :) Jij als consument merkt geen donder verschil t.o.v. twee losse, maar dezelfde merk/type reepjes.

Marketing dus.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Marketing idd. Plus dat je het voordeel hebt dat de fabrikant garandeerd dat deze beide DIMM's samen gaan werken :) (niet alle gebruikte geheugenchips zijn per se hetzelfde op de DIMM's van een en dezelfde fabrikant)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ach, hoe groot is de kans nou dat twee tegelijkertijd gekochte reepjes van exact dezelfde merk/type alsnog van verschillende chips zijn voorzien ;) En hoe groot is de kans dan dat ze niet samen op Dual Channel willen draaien. Je moet wel _flink_ pech hebben om in zo'n situatie terecht te komen :+

Verwijderd

Maar aangezien mijn favoriete shops de 'gematchte' TwinMOS reepjes samen voor net iets minder geld verkoopt dan twee losse reepjes, zou ik dus voor de gebundelde kiezen. Kennelijk is het niet elke geheugenfabrikant te doen om er extra geld uit te peuteren!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 14:04:
Maar aangezien mijn favoriete shops de 'gematchte' TwinMOS reepjes samen voor net iets minder geld verkoopt dan twee losse reepjes, zou ik dus voor de gebundelde kiezen. Kennelijk is het niet elke geheugenfabrikant te doen om er extra geld uit te peuteren!
Hij bespaart toch mooi 1 keer verpakkingskosten :).
Zeker wanneer hij ze toch test, of alleen een sample probeert.
(1 op de miljoen kits, dat is ook een steekproef..)

Verwijderd

Intel is zelfs iets gevoeliger als het op dual channel aankomt, op m'n NForce 2 heb ik 2 compleet verschillende merken in dual channel hangen:

512MB Twinmos PC3200,
512MB VData (ofzoiets, hologram sticker met CCFL's in de buurt in slot 3 door window is niet supergoed zichtbaar) PC3200

Werkt geweldig!

Overigens: verpakkingskosten? Laat me niet lachen, beide winkeliers (2 verschillende zaken) haalden de module van achteren, lieten me ff kijken of het aan mijn wensen voldeed, en douwden het vervolgens zo in een antistatisch zakje, oprollen, plakbandje, klaar! Andersnog iets?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 15:00 ]

• SSSF

SSSF

BLAAT !!

Topicstarter
al vast bedankt voor alle hulp.

Meneer_E: wat is jou favorite shop, want ik kan ze niet goedkoper vinden als ze bij elkaar zitten

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ze zijn bij de groothandel ook duurder als Dual Channel Kit.

Bij TWINMOS is het geval dat de Dual Channel Kits niet getest zijn, maar simpelweg de chips uit dezelfde wafer en de printjes die direct na elkaar geproduceerd zijn hebben. Er wordt niet getest op Dual Channel bedrijf maar je krijgt gewoon 2 opeenvolgende modulen. Dit in tegenstelling tot andere fabrikanten van Dual Channel kits.
Overigens is dit puur marketing om net weer een paar euro's extra te kunnen verdienen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• SSSF

SSSF

BLAAT !!

Topicstarter
ik geef je gelijk

Verwijderd

www.e-bug.de in Germany is er één van (groot assortiment, mooie site met forum en toch aantrekkelijke prijzen). Overigens zag ik tot mijn schrik dat de dual channel kits deze week in prijs verhoogt zijn, een kit van 1024MB DDRRAM DIMM PC400 TwinMos Dual Twister is nu ineens bijna 2 euro duurder dan twee losse reepjes. Ook bij Sallandautomatisering zie ik dat de TwinMOS kit momenteel iets duurder is, dit was enkele weken geleden niet het geval... :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 02:02:
www.e-bug.de in Germany is er één van (groot assortiment, mooie site met forum en toch aantrekkelijke prijzen). Overigens zag ik tot mijn schrik dat de dual channel kits deze week in prijs verhoogt zijn, een kit van 1024MB DDRRAM DIMM PC400 TwinMos Dual Twister is nu ineens bijna 2 euro duurder dan twee losse reepjes. Ook bij Sallandautomatisering zie ik dat de TwinMOS kit momenteel iets duurder is, dit was enkele weken geleden niet het geval... :'(
Toch niet zo'n goede marketing blijkbaar dus. De 4 p's en dan met name Prijsbeleid in combinatie met marktonderzoek is verwaarloosbaar. Het is ook onmogelijk om 24h/dag prijsschommelingen te volgen en daarop in te springen.

Marketing lijkt me een goede verklaring voor de dual-reepjes, edoch heeft de grondslag voor het maken van 2 liter flessen cola ipv 1 of 1,5 liter ook een aantal haken en ogen.

Verwijderd

ik heb zelf nog met 2x 512mb ( 1x samsung en 1x Seitec ) in Dual channel gedraait ging prima

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-08 14:57

Mark Lor

...

Mij lijkt het ook niet echt zo nauwkeurig te zijn, een vriend van mij heeft ook 2x 512 mb een keer corsair en een keer kingston. Als het van 2 fabrikanten al samen werkt lijkt het me bijna zeker dat 2x geheugen van zelfde fabrikant en type wel zal werken
Pagina: 1