Toon posts:

Norton Antivirus Pro 2004

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn vorige Norton Antivirus 2003 ( standaard ) werd mijn uitgaande mail gescand en dat liet een popup venster zien met de procenten weergaven van versturen,nu bij deze 2004 Pro versie knippert alleen maar een enveloppe afbeelding rechts onder in de balk is dat de bedoeling , normaal ?? ( nieuw ).

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:33
Is 2004 al weer uit? Ik heb net 2003 gekocht! :r

[ Voor 4% gewijzigd door BeZaX op 08-10-2003 11:45 ]

Verwijderd

Denk het wel he, vraag het anders ff aan Symantec.

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Nee je hebt gelijk, ik zie het ook niet meer, en het is ook niet in te stellen in email options van Norton Antivirus

E-Developing

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:51

Sherlock

No Shit

Is NAV 2004 goed te gebruiken met meerdere gebruikers?
Hier had ik namelijk met 2003 een probleem mee, maar de geleende versie van 2002 had dit probleem niet..

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Topicstarter
Met meerdere gebruikers levert dit geen problemen op bij NAV 2004 Pro , wij doen dit zelfs ook met vier personen.Ook de NAV versie 2003 ( standaard ) hadden wij geen problemen ? vreemd.

Verwijderd

BeZaX schreef op 08 October 2003 @ 11:45:
Is 2004 al weer uit? Ik heb net 2003 gekocht! :r
Iig in de USA heb je 60 dagen de tijd om in te ruilen als ik me niet vergis.
Weet niet of dat hier ook geldt..

Misschien eens navraag doen?

Verwijderd

Misschien omdat je emailberichten niet zo groot zijn, en Norton 2004 Pro sneller uitgaande mail scant. Probeer eens een mail met een bestand (2MB ofzo) naar jezelf te sturen bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd met nog grotere bestanden helaas,alleen het envelopje met bauw pijltje blijft knipperen.De voortgangsindicator bij verzenden e-mail staat ook aangevink bij : E-mail > Geavanceerd.

Verwijderd

iemand norton 2004 getest met windows 2003? of is de ondersteuning nog steeds t/m xp...

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Ik denk dat NAV2004 btje geupdate is waardoor je zo min mogelijk last hebt van het prog. dus dat ie stilletjes op background zijn werk zo onopvallend doet.

dikzak

Verwijderd

Chello200 schreef op 08 oktober 2003 @ 21:22:
Ik denk dat NAV2004 btje geupdate is waardoor je zo min mogelijk last hebt van het prog. dus dat ie stilletjes op background zijn werk zo onopvallend doet.
vind ik niet. 2003 gaf eigenlijk nooit een melding, behalve bij uitgaande mail en bij live update. 2004 geeft om de haverklap de melding dat [willekeurige toepassing] wacht op de virus scan van norton. vooral bij het zippen van een hele serie bestanden is dat _niet_ leuk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 21:29:
[...]

vind ik niet. 2003 gaf eigenlijk nooit een melding, behalve bij uitgaande mail en bij live update. 2004 geeft om de haverklap de melding dat [willekeurige toepassing] wacht op de virus scan van norton. vooral bij het zippen van een hele serie bestanden is dat _niet_ leuk.
Tja, hadden ze bij Symantec maar beter moeten coden..
De (meeste) AVs die aan (echte) unpacking doen, die zorgen niet voor zulke problemen..

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 21:18:
iemand norton 2004 getest met windows 2003? of is de ondersteuning nog steeds t/m xp...
dat heeft niets te maken met 2003 en xp maar met wel of niet server os zijn. Daarvoor moet je de corporate edition nemen :)

• The Quizmaster
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-09 11:43
Zijn de veranderingen/verbeteringen in 2004 van zodanige aard dat het echt aan te raden is om deze versie te kopen, of kan ik nog wel ff vooruit met 2003?
Heb namelijk niet veel zin om bakken met geld uit te gaan geven voor een programma wat niet echt veel extra's biedt tov de voorgaande versie.

Verwijderd

Mja, voornaamste verbetering is de additie van een paar fundamentele unpackers..
Het bewees zijn nut al 1 dag na de introductie van 2004, maar het is allemaal erg magertjes.
Ook klagen er veel mensen over dat 2004 nogal vertraagd..

Mja, het blijft de nummer drie scanner imo.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Norton 2004 proffesional werkt prima, alleen het vertraagt mn opstart (Windows XP) met 20 seconden :( het was 45 seconden nu ruim 1 minuut.

Een paar dagen later installeerde ik Norton personal firewall 2004 en die doet er ook nog eens 20 seconden bij :r Ik ben er nog niet achter hoe dit komt, heb al verschillende forums afgestruind naar antwoorden maar ben nog niets wijzer.

Dus tips en tweaks zijn welkom ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Strikie op 08-10-2003 22:27 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik gebruik NAV 2004 NL (niet pro) Werkt opzich prima, echter dat van die emails die die niet meer scanned is best wel irri.

Tevens vind ik het irritant dat ie meldingen loopt te geven als ie ergens op moet wachten tijdens het scannen. Dus je stopt cd tje er in je begint met installeren van het 1 of ander dan krijg ik popup dat ie wacht op 1 of ander temp bestand, moet ik stoppen / wachten

Het vervelende is dus ook dat ie net zo lang op dat scherm blijft staan tot je op knop drukt, dus als je effe weg gaat blijft ie gewoon op dat punt staan. Zeer irri :(

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 22:24

rik

Toch raar, mijn NAV2004 scant netjes alle berichten en dat zie ik ook middels dat bekende venstertje. De nieuwe look van het venstertje is minder vind ik.. (but who cares)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens het laaste bericht wat ik heb ontvangen van Symantec hebben zij die popup van die voortgangsindicator vervangen door een knipperende enveloppe bij het verzenden van e-mail rechtsonder naast het klokje. En dat klopt dat heb ik wel dus dan zal bij deze het probleem wel zijn opgelost,bedankt voor jullie reacties en het zoeken naar een oplossing.Een ding kan ik wel zeggen alle Norton programma's vertragen want ik heb er de nodige van,alleen ze zijn niet zo negatief als word beweerd alleen zij moeten wat meer info geven als ze iets veranderen en dit in de handleiding plaatsen en niet denken de consument belt ons wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 21:57:
Mja, voornaamste verbetering is de additie van een paar fundamentele unpackers..
Het bewees zijn nut al 1 dag na de introductie van 2004, maar het is allemaal erg magertjes.
Ook klagen er veel mensen over dat 2004 nogal vertraagd..

Mja, het blijft de nummer drie scanner imo.
Wie is dan nummer 2, volgens jou?

1: Kaspersky (gezien je sig :P )
2: ? (voor mij zeker niet McAfee)
3: Norton 2004

Ik ben vanwege de lompheid van de laatste Norton producten helemaal ervan afgestapt. Vroeger was NAV de beste scanner, en Speedisk de beste optimizer. Beiden zijn achterhaald. (Als scanner gebruik ik nu de Symantec Corporate Edition, omdat hij veel lichter en zakelijker is dan de thuisversies 2003 en 2004.)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 14:22

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 19:57:
[...]

Ik ben vanwege de lompheid van de laatste Norton producten helemaal ervan afgestapt. Vroeger was NAV de beste scanner, en Speedisk de beste optimizer. Beiden zijn achterhaald. (Als scanner gebruik ik nu de Symantec Corporate Edition, omdat hij veel lichter en zakelijker is dan de thuisversies 2003 en 2004.)
2002 /4 zijn gericht op de XP thuis gebruikertjes die makkelijk hun AV in de lucht willen hebben. ik ken verders kaspersky niet maar SAV dient zeker op 2 te staan :P

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Ik zou blij zijn als dat irri-schermpje eruit is gehaald. Hopelijk ook die pop-ups: 'uw computer is weer beveiligd tegen virussen', is leuk als je een spelletjes speelt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 19:57:
[...]

Nummer 2 is McAfee, eigenlijk gedeeld eerste met KAV..
Heb het dan wel over detectionrates en niet of het lekker loopt op je sys e.d.

Kaspersky en McAfee staan met kop en schouders boven de rest, naar wat ik zie dan.

NAV/Symantec is een aardige derde, maar ze laten toch wel steken vallen..
Backdoor.Spigot.C wordt pas sinds vandaag gedetecteerd..
( Also Known As: Backdoor.G_Spot.20 [KAV], BackDoor-AAG [McAfee] )

Van de McAfee site: Discovery Date: 02/01/2002

En zo heb ik laatst een paar samples submit die al meer een jaar zo te krijgen zijn op het net..

PS: Ik beweer niet dat KAV perfect is, dat is het namelijk niet.

Verwijderd

McAfee (Althans versie 7.0) heeft een goede detection rate volgens de reviews, maar op veel systemen loopt hij uitermate brak, omdat hij zo lomp is.

Ik heb een demo van Kaspersky 4 eens uitgeprobeerd een tijdje geleden, maar als een map veel bestanden bevatte, (zoals de Windows map), dan liep de hele harde schijf vast als hij begon met scannen. Er viel niet meer te werken met de computer, omdat KAV alle IO van de harddisk opslokte.

Is dat probleem opgelost ondertussen?
(KAV 3.5 is onder XP ook een no-go: hij onstabiel. De gebruikersinterface van KAV 3.5 is IMHO ook een beetje erg... slecht. Die van 4 is beter.)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 20:48 ]

Verwijderd

4.0 is geïntroduceerd puur en alleen omdat 3.5 geen XP ondersteuning had..
4.5 is twee keer zo snel als 4.0 in windows, merk bijna nooit meer drag..
Als het goed is zal 5.0 drie keer zo snel zijn, maar die zit nog steeds in (pre)-alpha stage.

Daarnaast moet je KAV ook nog een beetje configgen zodat het nog wat beter loopt..
KAV 5 zal als het goed is wat meer op de main-stream gebruiker gericht zijn.

Verwijderd

Ah, dus toch. Wellicht ga ik nu nog eens naar KAV kijken, omdat de detectieratio's bijna legendarisch zijn, netzoals de traagheid van 4.0, en de slechte UI van 3.5.

Als 4.5 zoveel beter is, dan ga ik dadelijk eens een demo regelen, en zien wat die brengt.

KAV 5 werd al genoemd op verschillende websites, maar niet op de site van Kaspersky. Nu weet ik waarom; het product is nog niet eens uit. Even een 4.5 demo regelen.
Pagina: 1