[NW6/ZWFD32/NDPS] Default printer is een crime

Pagina: 1
Acties:

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 12:38
Hoi,

We hebben hier een NW6SP3 omgeving met ongeveer 150 werkstations die tegenwoordig op WIn2k SP4 draaien met Client 4.90. We maken gebruiken van NDPS-printers (en niet van een printer policy, ook niet haalbaar) die automatisch geinstalleerd/verwijderd e.d. worden. ZWFD is ook al "geservicepacked".
De default printer is ingesteld met NWadmin bij het tabblad NDPS remote printer Administration.

In windows 98 ging dat perfect, maar met Windows 2k gaat dat bij een grote groep gebruikers fout. Deze gebruikers horen lokaal tot de groep USERS (GEBRUIKERS)

Wat gebeurd er:
Je logt in, alle printers worden netjes geinstalleerd en de default printer staat ook goed. Log je daarna echter weer in dan staan alle printers er nog steeds, alleen de default printer is dan veranderd in de laatste printer en dat is op z'n zachtst gezegd erg vervelend.

Over verkeerde default printer zijn veel dingen bekend maar die zijn allemaal Vlient <= 4.83SP1 related.

Klein updateje: op het moment dat ervoor een gebruiker inlogd waardoor een aantal printers verwijderd worden (aangezien hij minder rechten had) werkt het daarna weer wel.

En met 4.83SP2 hebben we hetzelfde probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door Steven op 08-10-2003 11:54 ]

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-02 14:39
Gaat het als je lokaal op de pc in de administrators groep zit wel goed? Ik heb in het verleden met NDPS wel vaker problemen gehad met gebruikers die alleen maar user rechten hadden.
Nog een vraagje, gebruik je roaming profiles?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Verwijderd

Wij hebben hier met de novellclient (ndps en zen) ook een aantal problemen gehad als de gebruikers geen lokale admins waren.
Probeer dus idd eerst ff met een gebruiker die lokaal wel admin is.

Tip: Omde mogelijkheid te hebben lades en andere printerinstellingen te veranderen (niet ondersteund door ndps) gebruiken wij hier PPP te vinden bij coolsolutions.

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
De problemen met het nodig hebben van lokale admin-rechten voor NDPS zijn in 4.83sp2 opgelost. Zoals de TS ook al vermeldt.

Besides, installatie en default instellen lukt wel, dus met die rechten zit het wel goed.

Ik heb wel wat slechte verhalen gehoord over de 4.9 client. Als je kan zou ik op een WS even 4.83sp2e installeren.
Maar ook best wel kans dat het een Windows-probleem is, of idd. iets met de profiles. De printers worden immers geinstalleerd en ingesteld. Alleen niet meer na een logout/login...

Leven is meervoud van lef

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 12:38
SnowDude schreef op 09 October 2003 @ 11:44:
Gaat het als je lokaal op de pc in de administrators groep zit wel goed? Ik heb in het verleden met NDPS wel vaker problemen gehad met gebruikers die alleen maar user rechten hadden.
Nog een vraagje, gebruik je roaming profiles?
De gebruiker Administrator maken geeft dezelfde probs
Loesje schreef op 09 October 2003 @ 15:03:
De problemen met het nodig hebben van lokale admin-rechten voor NDPS zijn in 4.83sp2 opgelost. Zoals de TS ook al vermeldt.

Besides, installatie en default instellen lukt wel, dus met die rechten zit het wel goed.

Ik heb wel wat slechte verhalen gehoord over de 4.9 client. Als je kan zou ik op een WS even 4.83sp2e installeren.
Maar ook best wel kans dat het een Windows-probleem is, of idd. iets met de profiles. De printers worden immers geinstalleerd en ingesteld. Alleen niet meer na een logout/login...
Die client heb ik al geprobeerd. Het profile heb ik al helemaal doorgespit, maar helaas niets gevonden...

• Loesje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-07-2025
Misschien wat tips om te proberen: probeer eens om de default printer niet aan de groep, maar aan een user zelf toe te kennen, en kijk wat er gebeurt. Of ken de default printer toe aan een workstation i.p.v. aan een user/groep.
Verder kan je misschien je register als de printer goed staat even in een file opslaan, en na een logout/login nogmaals zodat je kan kijken waar het verschil in zit.
En is het echt de laatst gebruikte printer? En niet de 'eerste' of iets dergelijks?

Leven is meervoud van lef

Pagina: 1