demon email probleem met outlook 2002 wizard regels

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na zorgvuldig de search te hebben gebruikt en alle topics heb door gespit. Kon ik helaas geen antwoord vinden op mijn uitdaging. Ik zal de uitdaging duidelijke uitleggen.

Ik heb nu geruime tijd adsl via de demon daar heb ik geen klachten over. Als men weet kan ik oneindig emails account aanmaken via demon. Op mijn pc zit er twee email accounts ingesteld. En zijn zo ingesteld (zie ook deze link http://www.demon.nl/support/email/mailfaq.html#11 .)

1ste email account:
(staat als standaard ingesteld)
email adres:
info@systeemnaam.demon.nl
pop:
pop3.demon.nl
smtp:
post.demon.nl
aanmeldingsgevens:
info@systeemnaam
passwoord:

2de email account:
email adres:
postmaster@systeemnaam.demon.nl
pop:
pop3.demon.nl
smtp:
post.demon.nl
aanmeldingsgevens:
systeemnaam
passwoord:

De eerste account haalt alle emails die gestuurd zijn naar info@systeemnaam.demon.nl en de tweede account haalt alle emails op bijv: blabla@systeemnaam.demon.nl, pietje@systeemnaam.demon.nl, onzin@systeemnaam.demon.nl en etc.

Ik wil juist het volgende doen. Alle emails die gericht zijn naar info@systeemnaam.demon.nl die moeten gewoon in mijn inbox en alle andere email moeten naar de subfolder bijv. rotzooi.

In outlook 2002 heb ik de volgende wizard regel in gesteld: extra->wizard regels->nieuw->beginnen met lege regel->berichten controleren als deze aankomen->volgende->met mijn naam niet in het vak Aan->volgende->verplaats dit bericht naar rotzooi->voltooien.

Op zich werkt dit wel. Alle email die naar info@systeemnaam.demon.nl wordt gestuurd komt het netjes in mijn Inbox te staan. En als een email wordt gestuurd naar blablaonzin@systeemnaam.demon.nl deze worden netjes naar de subfolder rotzooi verplaatst.

En nu komt het leuke ervan. Als er een email wordt gestuurd aan info@systeemnaam.demon.nl en naar blablaonzin@systeemnaam.demon.nl dan werkt de filter niet meer. Ik krijg dus een dubbel email in mijn Inbox terecht. Terwijl eentje naar de subfolder rotzooi moet gaan. Dit geldt ook voor als er wordt CC.

Mijn vraag is, weet iemand wat ik precies fout en of stoms doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Meer iets voor Software Algemeen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
^schopje omhoog^ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet je zeker dat de mail niet ook 2x in de mailboxen van Demon zit?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Maar dat is toch juist goed?
Ik bedoel, stel dat je bij twee providers een email account hebt,
eentje bij StingerDelta@casema.nl en de andere StingerDelta@wanadoo.nl
En iemand stuurt een email naar: Aan:StingerDelta@casema.nl CC:StingerDelta@wanadoo.nl
Dan is het toch ook gebruikelijk dat beide emails aankomen.
In feite verstuurt de verzender dus ook het emailje twee keer,
dus ontvangt in dit geval dezelfde persoon tweemaal hetzelfde mailtje.
Ik begrijp jou ook wel, maar dit is juist zoals het hoort. :)

Edit, ff nogmaals goed gelezen, je hoort het tweede dubbelle mailtje wel in die andere map te ontvangen,
ik dacht te lezen dat je tweemaal het mailtje kreeg maar wel verdeeld over die twee mailboxen.
Wat zegt de helpdesk van Demon van dit probleem, gratis nummer. :)

[ Voor 22% gewijzigd door cjdijk op 09-10-2003 09:16 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 09 October 2003 @ 09:03:
Weet je zeker dat de mail niet ook 2x in de mailboxen van Demon zit?
Wat bedoel je er mee? Ik begrijp even jouw vraag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 09:15:
Wat bedoel je er mee? Ik begrijp even jouw vraag niet.
Jij stuurt een email naar 2 mailadressen (x en y). Deze email moet dus zowel in de mailbox van x als in de mailbox van y zitten. Het is dan niet meer dan logisch dat jij twee keer de mail ontvangt, omdat jij die 2 mailboxen ophaalt.

Daarom lijkt het mij verstandig om te kijken of de mailboxen bij Demon dus inderdaad 2 berichten bevatten (1 in de mailbox van x, de ander in de mailbox van y). Het probleem ligt dan niet in de regels, maar zit 'm in het feit dat een mailtje gewoon naar 2 mailboxen gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door blackd op 09-10-2003 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

blackd schreef op 09 October 2003 @ 09:20:
[...]

Jij stuurt een email naar 2 mailadressen (x en y). Deze email moet dus zowel in de mailbox van x als in de mailbox van y zitten. Het is dan niet meer dan logisch dat jij twee keer de mail ontvangt, omdat jij die 2 mailboxen ophaalt.

Daarom lijkt het mij verstandig om te kijken of de mailboxen bij Demon dus inderdaad 2 berichten bevatten (1 in de mailbox van x, de ander in de mailbox van y). Het probleem ligt dan niet in de regels, maar zit 'm in het feit dat een mailtje gewoon naar 2 mailboxen gaat.
Wat er dus fout gaat is dat hetzelfde mailtje ineens spontaan 2 keer in mailbox x komt en helemaal niet in mailbox y, terwijl het wel daarheen verstuurd is.
En dat alleen in het geval 1 email naar beide mailboxen tegelijk gestuurd wordt (via cc). Tenminste zo lees ik het. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Oh, ik dacht juist dat het probleem was dat je 2 mails binnenkreeg, en dit niet wilde.

Als dat het niet is, en je wilt gewoon die 2 mailtjes filteren in de juiste box: filter eens op 'account' in plaats van op de inhoud van de To: waarde.

Eventueel kan je de filters van info@ aanpassen dat je kijkt naar to: en cc: en bcc: of zelfs 'ergens' als die optie beschikbaar is. <- Dat gaat niet goed werken..

[ Voor 15% gewijzigd door blackd op 09-10-2003 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:09

MikeWazowski

Look into my eye

(ik zag je linkje in de 'Demon biedt ADSL producten' topic)

Ik zat net even te kijken in de rules mogelijkheden, maar ik denk dat jouw probleem niet op te lossen is. Je kunt alleen kiezen tussen To, Cc, To & Cc, notTo. Met deze opties kan je geen combinatie maken om te krijgen wat jij wilt.....
Pagina: 1