zoekmachine op CD-rom

Pagina: 1
Acties:

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 01:16

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Topicstarter
Ik zet een grote hoeveelheid documenten op CD-rom.
Nu wil ik eigenlijk met een zoekmachine kunnen zoeken in deze documenten.

Ik zat zelf te denken aan een webpagina met daarin zoekfunctie, maar vanaf CD-rom zal niet gewerkt kunnen worden met ASP...

Is dit duidelijk genoeg? Hoe moet ik dit aanpakken?

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Je kan toch de windows zoek gebruiken ervoor?

E-Developing

• OfNoAvail

OfNoAvail

Topicstarter
klopt, maar dan moet je van ieder bestand de bestandsnaam zo veranderen dat deze ook logisch is en voldoende steekwoorden bevat... niet echt handig...

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Hangt natuurlijk af van het formaat waarin de documenten op de CD-rom staan. Ik neem aan dat je door de inhoud van de documenten wil zoeken.

Standaard help files zou wellicht kunnen werken, maar ik heb nooit geprobeerd of die vanaf CD ook zo kunnen draaien.

Anders kan je eens kijken naar dit product:
http://www.astaware.com/new_nr_cd.html

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 20:18
Wat voor formaat zijn de documenten?
Dit is wel een handige zoekprogje om o.a. in bestanden te zoeken: http://www.sowsoft.com/search.htm

Originele startpagina - Stadindex.nl

Verwijderd

je bedoelte net zoiets als de index cd's van een MSDN abonnement? je zou die eens kunnen bekijken...

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

ofnoavail schreef op 08 October 2003 @ 11:40:
klopt, maar dan moet je van ieder bestand de bestandsnaam zo veranderen dat deze ook logisch is en voldoende steekwoorden bevat... niet echt handig...
Volgens mij kan je vanaf Windows 2000 standaard ook zoeken op de inhoudt van een document en niet alleen op de bestandsnaam. (XP kan dit in ieder geval wel) ;)

Mocht dit echter geen mogelijkheid zijn dan zou je kunnen overwegen de documenten in plain text op de cdrom te zetten en vervolgens een javascript functie te schrijven die het textbestand inleest en zoekt naar bepaalde strings ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• OfNoAvail

OfNoAvail

Topicstarter
bedankt voor de tips. Ik ga de aanbevolen progjes eens bekijken.

Het zullen voornamelijk doc en pdf bestanden zijn zoals ik het nu inschat.

Idd, zo iets als de zoekfunctie binnen MS producten is ook goed. Waar je dus een Index hebt en kunt zoeken.

iig, alvast bedankt

• OfNoAvail

OfNoAvail

Topicstarter
helaas krigj ik het nog niet helemaal voor elkaar zoals ik eigenlijk zou willen.

Weet iemand een javascript gebaseerd search programma waarbij het makkelijk wordt bijgehouden in een Access database? Iets dergelijks heb ik wel kunnen vinden in ASP, maar daarmee kun je niets op een CD-Rom.

Of weet iemand een programma waarmee (ongelimiteerd) een index gemaakt kan worden zoals op de index CD'van MSDN abonnement (zoals eerder aanbevolen). Ik ken de CD's wel maar heb ze zelf niet...

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Pagina: 1