knutselen met kast

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik weet dat er een tijdje geleden hier een topic was over knutselen met je kast, maar kan hem niet meer terugvinden.

Ik heb mij computer overgeklokt, wat extra fans erbij en hij loopt stabiel. Alleen met de kast open. Er moeten dus wat gaten in de kast komen om ventilatie te krijgen (=om ventilators voor te hangen)
Hoe kan ik dit het beste doen? (figuurzaagje misschien, maar de bovenkant van de kast zit vast aan de kast, dus kan ik met figuurzaag niet bij)
Ik zeg er wel ff bij dat het MOOI moet worden, dus geen omgebogen hoeken en scherpe randen (ja, das weg te vijlen natuurlijk)
iemand?

• Venz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-03-2025
Het mooiste is (als je die plaat los kan krijgen waar een gat in moet) om dat gat er
uit te laten ponsen met een ponsmaschine. Aangezien niet iedereen zo'n ding in z'n hobbykamer heeft kan je daarvoor misschien even naar een plaatwerkerij of iets dergelijks rijden. Wat anders een oplossing is: Gat aftekenen, aan de binnenring kleine gaatjes rondom boren (gaatjes laten overlappen). Binnenring er uit drukken en de boel mooi rond vijlen langs de randen die je hebt afgetekend. wat ik ook nog kan verzinnen is: een gatenzaag op de kop proberen te tikken die ook plaatstaal kan bewerken. Je kiest simpelweg de juiste diameter op de houder, plaats de zaag er in een boren maar.

Succes!!!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:51

botoo

💀 too old to die young

met een Dremel kan je de mooiste vormen zagen/slijpen, t'is alleen een duur dingetje :( maar wel mooi :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Dezjay
  • Laatst online: 31-08 11:15
Als je hem klaar hebt en je heb leuke foto's zou ik die misschien kunnen gebruiken op mijn saait

Arnold www.overklokken.nl

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
ik zal kijken of ik er eens wat foto's van ga maken.

Heb ff in een handige-harry zaak gevraagd, en daar zeiden ze dat ik het beste met de figuurzaag kan gaan klooien. 2 zaagjes verder en m'n oefenkast heeft een heel aardig gat....alleen een beetje lastig dat de bovenste plaat vast zit :(

• Evert
  • Niet online
Als je erg veel tijd over hebt kun je net als ik gewoon 3,5 mm gaatjes gaan boren in concentrische cirkels met als voorbeeld bovenste ventilatiegat achterin een bigtower (tenminste bij mij). 1 nadeel, na afloop heb je een heel erg lam handje

Verwijderd

gebruik een gewone decoupeerzaag met een SCHERP ijzerzaagje.. KAST GOED MET HOUTBLOKJES ofzo vastzetten... (anders gaat het 'blik' meetrillen en krijg je een gegolfde kast)

daarna ff schuren of vijlen:

je moet ook ff opletten of de zijpanelen van je kast niet helemaal naar achter hoeven te schuiven voor je ze eraf kan pakken, als je namelijk een fan monteerd op de zijplaat van je kast, kun je die plaat niet meer terugschuiven... (ik heb een Aopen HX-08 waarbij dit het geval was, dus heb ik hem een beetje verzaagd, zodat je die zijplaten maar 2 cm naar achteren hoeft te verschuiven....

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/case/image002.jpg
(hier zie je dus de zijkant van mijn kast met 2x80mm fan en 1x92mm fan)

voor meer foto's check http://www.overklokken.nl en dan de link "Custom Towers"

ik hoop dat je hier wat mee kunt.. als je vragen/problemen hebt, mag je me altijd mailen..

p.s. nog 1 ding. als je in je kast gaat zagen of vijlen. eerst alles eruit he.. (DUH!)

en wat nog belangrijker is !!!!! DAARNA ALLES GOED UITZUIGEN !!! (dat metaalvijlsel pakt altijd net je nieuwe Geforce videokaart en je reepje 256Meg pc-133 geheugen :( )
Pagina: 1