Toon posts:

Opstart bestanden erg traag via netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn bestanden open vanaf het netwerk(dus waar ik mijn werkbestanden opsla) worden deze heel erg traag opgestart! Ik werk met programma's " autocad, E-plan ". Maar wanneer ik deze bestanden vanuit mijn Harde schijf opsla en daar opstart werkt alles echter wel snel!

Eerder had ik nooit problemen het traag opstarten van bestanden via 't netwerk maar geleidelijk na de server crash wel!

Hoe kan dit want we hebben een 100mbit netwerk?

Waar kan ik het probleem zoeken en / of oplossen!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:30

ripexx

bibs

Het probleem kan in een aantal dingen zitten.
[list]
• Je verbinding is bijv geen 100mbit maar 10mbit
• Trage hdd in je server
• Verkeerde instellingen van je netwerk

Dit zijn zomaar wat zaken die eventueel voorproblemen kunnen zorgen. Verder hoe groot zijn de AutoCAD files? Probeer eens de snelheid van je netwerkt te testen door een groot bestand te kopieren.

buit is binnen sukkel

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
Juist, geef eens veel meer info. Hoe ziet een snelheid test eruit, met hoeveel gebruikers tegelijk werk je op die server.
Eerder had ik nooit problemen het traag opstarten van bestanden via 't netwerk maar geleidelijk na de server crash wel!
Vertel daar eens wat meer over, wat is er gedaan om de server weer levend te krijgen? Mishchien een nieuwe tragere hd, of iets anders(software instellingen).

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
wat het ook vaak is dat de hd van de server vol raakt en dat die dan somer gaat werken.

Verwijderd

Topicstarter
met welk programma kan ik testen hoe snel het netwerk is?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 12:57:
met welk programma kan ik testen hoe snel het netwerk is?
Kijk, daar hebben we de search voor, zodat je zelf ook nog wat een je probleem doet en niet alles laat voorkouwen http://search.gathering.t...programma+netwerksnelheid |:(

Als we je nog verder willen helpen, zul je toch iets meer info's moeten geven.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Meer info neeed ;)

Draai je soms een realtime filescanner op je workstation en/of server :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1