Toon posts:

Outlook XP foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier nu al een hele tijd met een foutmelding in Outlook XP:

Sending and Receiving' reported error (0x800CCC0F) : 'The connection to the server was interrupted. If this problem continues, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).

Hier is wat ik allemaal al heb geprobeerd:

- alle antivirus en firewall programa's uitgeschakeld (later allemaal gede-installeerd)
- op Google, GoT, Microsoft en andere gezocht maar tot hier toe nog niets gevonden (ook niet op GoT, hoewel er een aantal topics zijn met deze foutmelding)

Configuratie:

Windows XP SP1 (+ alle MS updates), Office XP SP2.
Alle instellingen in Windows en Outlook zijn correct (DNS settings, user-IDs, paswoorden, ...) zijn correct (zoals aangegeven in de documentatie van de provider).

Er moet dus nog iets zijn dat ik over het hoofd zie, alleen is mijn inspiratie nu tamelijk uitgeput. Vermits ik nu op een heel omslachtige manier mijn mail moet lezen/versturen, had ik nu toch graag stilaan alles terug werkende gehad.

Uw aller hulp wordt zeer gewaardeerd! _/-\o_

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 13:20

Akerboom

Codito, ergo sum

Staan de uitgaande en inkomende mailserver goed in outlook?
probeer anders naar deze te telnet'n in een DOS-prompt

telnet joupop3server.nl 110
telnet jousmtpserver.nl 25

Tik daar eens wat commando's in... als het daar werkt moet het in outlook ook werken... of je hebt bepaalde configuratie items als beveiligd inloggen oid ingeschakeld...

Verwijderd

Er moet dus nog iets zijn dat ik over het hoofd zie, alleen is mijn inspiratie nu tamelijk uitgeput. Vermits ik nu op een heel omslachtige manier mijn mail moet lezen/versturen, had ik nu toch graag stilaan alles terug werkende gehad.

Uw aller hulp wordt zeer gewaardeerd! _/-\o_
ehm heb je al gesjekt of jouw ISP geen problemen heeft met 1 van zijn mailservers?

Verwijderd

Topicstarter
B)
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 10:58:
Vermits ik nu op een heel omslachtige manier mijn mail moet lezen/versturen, had ik nu toch graag stilaan alles terug werkende gehad.
Als ik dus mijn mail nog kan lezen/versturen, dan denk ik dat hun mail servers wel werken.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 10:38:
B)

[...]

Als ik dus mijn mail nog kan lezen/versturen, dan denk ik dat hun mail servers wel werken.
Hoe doe je dit nu dan B)

;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Opstarten van Internet Explorer en aanloggen op de website om via de mogelijkheid "Webmail" mijn mail te lezen/versturen.

Er zitten nu dus al een heleboel berichten in mijn Inbox die ik graag naar mijn locale .PST file zou krijgen. En van alle verzonden berichten heb ik geen copie in de "Send" folder (tenzij ik mezelf natuurlijk in CC of BCC zet).

Verwijderd

Topicstarter
OK mensen, heb het probleem gisteravond opgelost.
Eindelijk!

U vraagt zich misschien af: wat was het nu. Wel, hier komt het.

Er is een verschil tussen de account waarmee de ADSL connectie wordt opgestart (bvb.: naam@provider (ja, zonder .nl of iets dergelijks)) en de account waarmee je daadwerkelijk je e-mail wil downloaden (gewoon naam).

Dat was dus het foutje dat ik over het hoofd heb gezien. 8)7

Hier mag dus een slotje op!

Toch bedankt voor alle moeite en reacties.
Pagina: 1