Toon posts:

ASUS V9520 freeze bij 3D applicatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS V9520 Magic videokaart gekocht (met GeForce FX5200 chipset). Deze heb ik geplaatst in mijn P-III, 667MHz, 320MB, die draait onder WinXP. So far, so good.

Kaart wordt herkend, alle Direct3D en DirectDraw tests in DXdiag gaan prima, maar zodra ik FIFA2003 of een andere 3D of DirectDraw-driven applicatie start freezt het scherm en via Ctrl-Alt-Del blijkt "Not responding" en that's it. Het moederbord in mijn PC is trouwens ook van ASUS (cuv-4x), dus je zou denken dat het zou moeten werken. Ik heb de BIOS ook al ge-update.

Iemand nog een suggestie?

Thanks
Thijs

Verwijderd

Heel raar probleem en ik heb waarschijnlijk nog een gekkere oplossing:
Install de VIA 4-in-1 drivers. Op de een of andere manier heeft dat mij geholpen.

Vraag mij niet waarom, kan het niet verklaren maar ik had een soortgelijk probleem, overeenkomstige specs, en nu werkt het.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had inmiddels ook in de FAQ gelezen dat het aan m'n refresh rate kan liggen ... Ik heb een Samsung SyncMaster 151S monitor (TFT), en de maximum refresh rate voor dat ding is 72 Hz. Nu staat er in de FAQ dat XP alle 3D en OpenGL games standaard op 75 Hz draait; wellicht dat de boel vast laat lopen. Ik heb in ieder geval die refreshrate-tooltjes gedownload en ik zal ook die drivers van jou eens pakken. Vanavond maar weer aan de slag ...

Bedankt voor de tip!

Thijs

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:40
zet agp fastwrites eens uit (als ze aanstaan) en probeer eens op agp 2x te draaien, en wat voor voeding heb je in je pc, het zou wel eens kunnen dat hij het met die fx erbij het net niet meer trekt

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik de FAQ goed begrijp draait WinXP alle game sop 75 hz. Mijn monitor gaat niet hoger dan 72 Hz - kan dat het probleem zijn?

Groet
Thijs

Verwijderd

Zowieso Virtual-SYNC altijd op "default-off" zetten.

Weet je zeker dat jouw monitor geen 75 hz aan kan? Of kun je gewoon geen 75Hz kiezen bij de adapter waarden?

Check dat eerst eens. Als je erachter ben dat je monitor wel wel meer Hz aan kan, download dan dit progje waarmee je je rates kan veranderen.

Verwijderd

Wat is nu je voeding? En moet er zo'n molex connector vanachter in die FX?

Verwijderd

Topicstarter
Voeding weet ik niet, dit moet ik nakijken. Ik neem aan dat er een 200 watt inzit, het was van oorsprong een standaard MyCom systeem.

Ik kan trouwens inderdaad bij de adapter-waarden alleen kiezen uit 60, 70 en 72 Hz. Ik zal eens kijken of ik met dat programmatje verder kom...

De kaart is deze: (hier kan geen molex connector in)
http://usa.asus.com/products/vga/v9520m/overview.htm#

Verwijderd

Ik zou gewoon eens testen met een andere (zwaardere) voeding, of ook eens een ander scherm aansluiten.

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 12:10

nexhil

BAM!

ik denk ook je voeding.....

Verwijderd

nexhil schreef op 08 October 2003 @ 13:25:
ik denk ook je voeding.....
want?? Erg korte reply, beetje herhaling van bovenstaande...

Probeer powerstrip eens, en laat even weten wat je bevindingen daarmee zijn.
Dan kunnen we je verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp - ik heb met behulp van Powerstrip de AGP naar 2x teruggebracht en nu loopt het als een trein. Ik zal dit ook in de BIOS doen, dan hoeft Powerstrip niet iedere keer geladen te worden.

Thanks
Thijs
Pagina: 1