[FREESCO] soort van loop in bestand op webserver

Pagina: 1
Acties:

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06
Bij het uploaden van mijn site is er waarschijnlijk een verkeerd bestandje meegekomen.
Deze staat nu op de webserver, het is een directory die verwijst naar zichzelf, ofzoiets.
Als ik deze directory probeer te verwijderen beland mijn ftp programma in een soort van loop. Namelijk omdat in de directory dezelfde directory staat, en zo steeds verder totdat er een timeout volgd
.
Het ziet er zo uit op een gegeven moment /www/naam dir/naam dir/naam dir/naam dir/naam dir/naam dir/naam dir/naam dir/naam dir/naam dir/naam dir/naam dir/naam dir/naam dir/naam dir etc.

Hoe kan ik deze directory nu verwijderen onder FREESCO (Linux) en wat is het eigenlijk, een snelkoppeling naar hemzelf ofzow?

Verwijderd

Je hebt waarschijnlijk een fout zitten in je rewriterule. Probeer eens in diezelfde dir je .htaccessfile te wissen/hernoemen.

• AEZscf
Owja, vergeten erbij te vermelden, de dir is verder helemaal leeg. Dus ook geen .htacces oid.
Het zou best kunnen dat het bestand dat geupload is origineel, dus op mijn WINXP pc, een snelkoppeling is, maar dat weet ik niet zeker.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:13
Dat heb ik op debian ook, en dan is dat /etc/apache/conf, welke een symlink is naar /etc/apache.

zal bij jou ook wel ongeveer zoiets zijn, tis gewoon een symlink die naar zn parent dir verwijst.

• AEZscf
ja en hoe verwijder je zo'n link dan? Want hij staat mij behoorlijk in de weg.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Een bestand dat linkt naar zichzelf kan niet. Op het moment dat je die link maakt, bestaat het bestand namelijk nog niet, dus kun je er ook geen link naar maken.

Als je gewoon handmatig inlogt met FTP en dan intikt 'dele [naamvanbestand]', wat gebeurt er dan?

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Laat me raden: "Directory not empty" of "Access denied".

Handigheidje met Freesco: 'T is altijd UMSDOS. Dus ff onder DOS starten en gewoon daar 't bestand verwijderen.

Forget your fears...
...and want to know more...

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wilke schreef op 08 October 2003 @ 12:28:
Een bestand dat linkt naar zichzelf kan niet. Op het moment dat je die link maakt, bestaat het bestand namelijk nog niet, dus kun je er ook geen link naar maken.
Dat kan wel, je kunt prima symlinks maken naar bestanden die niet bestaan, dus ook symlinks die symlinken naar zichzelf.

code:
1
2
3
4
5
6
$ ls foo
ls: foo: No such file or directory
$ ln -s foo foo
$ ls -l foo
lrwxrwxrwx    1 root     root            3 Oct  8 12:59 foo -> foo
$

Sommige clients gaan er vanuit dat symlinks directories zijn, en zullen bij verwijderen dus een RMD proberen, wat niet werkt: "550 foo: Not a directory"
Als het inderdaad een symlink is die naar zichzelf wijst, waar het erg op lijkt, zou een DELE $naam via ftp of een rm $naam via een shell gewoon moeten werken.

[ Voor 24% gewijzigd door blaataaps op 08-10-2003 13:07 ]

• AEZscf
ok, gisteren had ik al rm geprobeerd, maar in de dir zitten spaties, hoe moet ik hem dan aanroepen?

ik deed "rm dit is de directory"

maar dat lukte dus niet, hoe moet dat wel, dan probeer ik het even als ik thuis ben

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
rm "dit is een directory" of rm dit[TAB]

• AEZscf
Yes, het is opgelost, en wel dmv het volgende commando:
rm -fr "dit is de directory"

Bedankt allemaal voor jullie hulp, weer wat geleerd
Pagina: 1