Toon posts:

Verschil tussen gewoon en Boxed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag weten wat het verschil is , ik dacht zelf dat bij een boxed processor de fan er al op zit .

klopt dit :?

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Volgens mij krijg je bij de boxed de officiele cooler er al op gemonteerd ja..

IP Rocks

Verwijderd

De box, die zit in een plastic box met een cooler erop.
Dat is een ander slot als de andere (Ben de naam kwijt)

Die andere zit met allemaal pinnetjes vast in een witte voet. Daar krijg je als het goed is geen cooler bij. Maar deze is wel goedkoper. Dus met cooler even duur.
Deze zijn ook makkelijker over teklokken. Vanwege de makkelijk verwisselbare cooler.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Boxed - cpu zit in een blauw-wit (celeron) of groen-wit(PIII) doosje. en d'r zit een cooler bij. alleen is 't met de huidige (FCPGA) behuizingen niet meer mogelijk om de cooler d'r al meteen op te zetten dus zit 'ie er los bij ;)
Op boxed CPU's zit soms 3 jaar garantie van Intel
Bij de boxed versie zit ook nog zo'n leuk Intel case-badge (ik zoek nog de Ppro & Xeon-badge, dan hebbik ze allemaal op m'n kast staan...;))
OEM - De CPU zit op een tray-tje en je krijgt 'm mee in een zakkie (of op je mainb.). afhankelijk van de leverancier krijg je 'm met of zonder cooler.
Op OEM producten zit (voor de klant) vaak maar 1 jaar garantie.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Zo een casebadge krijg je door een certifikaat van je processor naar intel op te sturen. En dan krijg je een casebadge en je certifikaat weer terug.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
ja maar de Ppro en de Xeon hebbik nog nooit gehad (net als de PIII overigens) en zal ik ook nooit krijgen ook (Xeon althans)
Maar ik vind 't gewoon grappig om van alle intel processoren een case-badge op m'n kast te hebben.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

en er zwerft nog een verhaal rond dat die boxed cpu's beter waren omdat ze uit het midden vd oven kwamen en de oem's aan de rand. Hierdoor zouden ze beter te oc'en zijn enzo

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:44
Op maandag 04 december 2000 12:27 schreef Ruud het volgende:
en er zwerft nog een verhaal rond dat die boxed cpu's beter waren omdat ze uit het midden vd oven kwamen en de oem's aan de rand. Hierdoor zouden ze beter te oc'en zijn enzo
het midden van de wafer.. heeft weinig met de oven te maken.
Pagina: 1