Mijn Application Eventlog lijkt op het eerste gezicht leeg te zijn. Als ik in het venster klik, kan ik wel zien dat er een regel geselecteerd wordt, maar de inhoud van die regel is onzichtbaar. Het Security en System log bevatten wel gewoon entries. Als ik het Application log heb aangeklikt en ik selecteer daarna één van de andere logs, dan zie ik daar ook niets meer staan. Dit is op te lossen door een refresh te doen (F5 of knop op werkbalk). De inhoud van het Applicationlog blijft echter onzichtbaar. Heeft iemand een idee? Ik draai W2K Server met SP4 en alle mogelijke updates.
Zou je misschien een screenshot oid kunnen plaatsen? Ik vermoed dat dat het probleem wat tastbaarder maakt.
Wat je misschien eens kan proberen is een 'nieuwe' eventviewer isntance aan te maken:
• Start -> Run -> MMC
• File - Add/Remove Snap-In
• Add
• Event Viewer
• Add
• Finish
• Close
• ok
Is je eventviewer dan wel juist ?
Wat je misschien eens kan proberen is een 'nieuwe' eventviewer isntance aan te maken:
• Start -> Run -> MMC
• File - Add/Remove Snap-In
• Add
• Event Viewer
• Add
• Finish
• Close
• ok
Is je eventviewer dan wel juist ?
Nee, een nieuwe eventlog zoals je hierboven beschrijft vertoont dezelfde kuren. Ik heb geen idee hoe ik een screenshot plaats. Het plaatje staat al klaar, laat ff weten hoe ik die plaats.
Je moet je plaatje eventjes op een webserver zetten waar ze toe staan om plaatjes van andere sites af te halen (http://picserver.student.utwente.nl/ is een voorbeeld). Vervolgens kan je met de [img] tags, een plaatje postten. Voorbeeldje:
[img]http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif[/img] wordt:
[img]http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif[/img] wordt:
[ Voor 7% gewijzigd door elevator op 08-10-2003 12:55 ]
Okee, hier een screenshot van de ellende:

Yup, een remote mmc vertoond voor de server in kwestie dezelfde kuren. Binnen diezelfde mmc kan ik wel het Application Eventlog van een andere server bekijken.
Yup, een remote mmc vertoond voor de server in kwestie dezelfde kuren. Binnen diezelfde mmc kan ik wel het Application Eventlog van een andere server bekijken.
Hee, da's apart...! Ik heb hier een W2K server (NL) met precies hetzelfde probleem!
Volgens mij is dit opgetreden enige tijd na het installeren van SP4.
Volgens mij is dit opgetreden enige tijd na het installeren van SP4.
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Kan je je eventviewer eens saven en vervolgens clearen? Mischien dat de log zelf corrupt is gegaan.
Overigens - controleer eventjes ofdat:
Overigens - controleer eventjes ofdat:
code:
nog wel allerlei entries bevatten? Onder die key zouden tientallen keys moeten staan die de daadwerkelijke resource string bevatten voor de event log 1
| HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Eventlog\Application |
Die registry-key staat inderdaad nog helemaal vol. Voordat ik SP4 installeerde had ik hier trouwens helemaal geen last van. Op een andere server waar ook SP4 op staat, doet het fenomeen zich niet voor. Op beide servers zijn dezelfde patches geïnstalleerd. Het enige verschil is dat de server met de problemen SQL Server 2000 draait.

Het logboek saven als .txt of wat dan ook helpt niet; zelfde probleem (=leeg).
Hey, ik heb het log opgeslagen en gecleared zoals Elevator voorstelde. Nu krijg ik weer netjes meldingen te zien. Het opgeslagen "lege" log is nu toe te voegen en is dan ook leesbaar (stikt van de errors).
Pinockio: draait er bij jou ook SQL Server 2000?
Pinockio: draait er bij jou ook SQL Server 2000?
[ Voor 22% gewijzigd door Repeat64 op 08-10-2003 13:42 ]
Ik heb hetzelfde gedaan.... Trouwens alleen het Application Log gecleared (staat nu op 0 errors), en daarna zijn de andere meldingen ook wel weer te zien.
Er draait hier Exchange Server.
Er draait hier Exchange Server.
Voor normaal clearen moet je even - http://support.microsoft.com/?id=315147 lezen.
Als normaal clearen niet helpt, kan je ook proberen de files te verwijderen. Normaal gesproken kan je dit doen door de volgende stappen te doorlopen (probeer dit even uit op een niet productie PC uiteraard):
• Zet je "Eventlog service" op "Disabled"
• Reboot
• In %Systemroot%\System32\COnfig\ rename je de files die eindigen met .EVT naar .OLD
• Enable je "Eventlog service" (zet hem terug op Automatisch)
• Reboot
En kijk even ofdat het hiermee opgelost is.
Als normaal clearen niet helpt, kan je ook proberen de files te verwijderen. Normaal gesproken kan je dit doen door de volgende stappen te doorlopen (probeer dit even uit op een niet productie PC uiteraard):
• Zet je "Eventlog service" op "Disabled"
• Reboot
• In %Systemroot%\System32\COnfig\ rename je de files die eindigen met .EVT naar .OLD
• Enable je "Eventlog service" (zet hem terug op Automatisch)
• Reboot
En kijk even ofdat het hiermee opgelost is.
edit:
Ah .. al opgelost zie ik
Ah .. al opgelost zie ik
[ Voor 4% gewijzigd door elevator op 08-10-2003 13:46 ]
Hmm, het System log is nu ook opeens leeg terwijl ik toch echt alleen het Application log had gecleared.
Verwijderd
Ik heb heir dus hetzelfde probleem. Normaal clearen van de Event Viewer lost de problemen maar tijdelijk op. Zogauw bij mij de Event Viewer even over de 1753 entries komt in de Application log dan geeft hij deze kuren. Idd bij mij ook een SP4 geinstalleerd en Exchange 2K.
Verwijderd
kijk eens...
je logs clearen en vergroten is dus een aardige workaround...
je logs clearen en vergroten is dus een aardige workaround...
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 17:07 ]
Verwijderd
Dank goed mens!
Vrijdag maar ff installen en de server rebooten. Issie weer fris voor de maandag
Pagina: 1