Toon posts:

Resourcegebruik SQL server 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

We hebben hier een vrij succesvolle webserver draaien, met 100.000+ hits per dag. De performance van Access laat hierdoor wel eens te wensen over. We willen over naar MS SQL server 2000, maar hebben geen extra server hiervoor beschikbaar. Nu heb ik het idee geopperd om MS SQL server 2000 ook op de webserver te installeren. Is dit wijs? of vreet MS SQL server zoveel resources dat de hele server zal dichtslibben?

Specs webserver:

Pentium 1.8 ghz
W2000 as
1gig intern geheugen
lots of free diskspace :)

Thnx in advance....

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-09 09:41

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

100.000 hits op een dag is niets; zo een belasting zal dat niet hebben. Je kan eens kijken of de server nu al niet grotendeels uit z'n neus loopt te eten.

[ Voor 75% gewijzigd door gorgi_19 op 08-10-2003 10:20 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Jah, 100.000 hits is idd niet zo veel, maar een aantal van hen download producten van onze server, wat naar mijn idee wat meer belastend is.

CPU usage: ~ 30%
Mem usage: ~ 230 mb

Kan SQL server hier nog bij? of is het toch beter om hem op een aparte server te zetten?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat je dit het beste kan testten in een niet-productie omgeving. Een beetje afhankelijk van de grootte van je database zal SQL server er nog wel bij kunnen normaal gesproken.

Let je trouwens wel op de licenties - ik denk dat een SQLserver licentie bijna net zo duur gaat zijn als de server hardware voor de relatieve database server die je nodig zou hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Goede tip.

Ik weet echter niet hoe ik het aantal hits + de hieruit vloeiende downloads kan simuleren. Tevens kost een nieuwe ded. server +/- 300 euro pm en de SQL licentie 200 pm...

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 10:50
Microsoft heeft een tooltje ervoor... ehm ... ff nadenken...
Now that I've convinced you about the gravity of Stress Testing, let's get into the tools you need. You could use Microsoft's Application Center Test which comes bundled with Visual Studio .NET. The concept is simple really. You can record a typical user session on your web site (ACT captures the browser session as you glide from page to page), tell the program how many simultaneous users it needs to simulate, the duration of the test (7-8 hours gives you clearer results), the parameters it needs to capture (Processor Utilization, Memory Usage etc.) and run it. A real time graph gives you the 'worms' of the parameters you chose to monitor as the test progresses and ACT pounds away at you site. Creating a test and running it is super simple. Before you open IE and go to your favorite search engine for articles on ACT, check out the 'Help' section in ACT. It is extremely well written and easy to understand.
hier heb je wel wat aan denk ik?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Om hits te testten zou je eventueel ab.exe (een onderdeel van Apache 2.x) kunnen gebruiken - dit kan HTTP hits simuleren. Microsoft heeft een gelijkaardige tool :)
Pagina: 1