[Access] Count in een report

Pagina: 1
Acties:

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 16:01
Ik ben een report aan het maken in Access 2000, maar krijg er geen count in. Ik heb geprobeerd om een tekstveld te maken met een count '=Count(*)' of '=Count([naamKolom])' maar dit wil hij niet pakken.
Ik heb ook geprobeerd om een Query aan te maken:

SELECT Count(ROHS.PB) AS AmountPB
FROM ROHS
WHERE ROHS.PB <> '0';

In de query-design laat hij de goede waarde zien, maar ik weet niet hoe ik deze waarde in een report laat zien.

Weet er iemand wat ik fout doe?

• SavageNL
Ik kom er net achter dat het in de header wel lukt (met "=Count(*)" ) maar ik wil er ook een WHERE-statement aan hangen, maar dit krijg ik niet voor elkaar. |:(
Is er echt niemand die mij kan helpen met deze 'niet al te moeilijke' vraag ?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat wil je tellen dan in je rapport? Een aantal records uit een andere tabel, of het aantal records op het rapport?

Een willekeurige kolom tellen in een willekeurige tabel kan je met DCOUNT() doen.
En als je het aantal records in een rapport wil tellen moet je de count in de kop/voettekst van het rapport zetten, niet in het detail.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• SavageNL
Ik wil een aantal records uit dezelfde tabel tellen, waar een waarde niet '0' is. (in mijn eerste post staat de SQL-query). Ik wil deze uitkomst laten zien in de report.

• SavageNL
Kan ik geen SQL-query aan een label hangen, want als ik het probeer met een combobox gelinkt aan een SQL-query doet hij het wel (al heb je niet zoveel aan een combobox in een report...)

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Aan een label kan je sowieso geen data hangen, wel aan een textbox. Een queriy kan je daar niet direct instoppen.

De functie DCOUNT kan je er wel in stoppen, en is volgens mij wat je zoekt.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• SavageNL
Die had ik ook al geprobeerd in een TextBox, maar ik krijg telkens een Error omdat ik niet precies weet wat ik erin moet vullen. Volgens de help moet het iets van dit worden:
=DCount("[NaamTabel]", "NaamKolom", "[NaamKolom] <> 'CA'")

Als eerste krijg ik dan als foutmelding dat ik geen ',' kan gebruiken (Access 2000). Dit wordt opgelost door er ';' voor in de plaats te zetten (mag dat?). Als ik nu het form ga bekijken geeft hij op de plaats van de TextBox een #Error.
Verder heb ik DCount ook zonder het laatste attribuut (criteria) geprobeerd, dus:
=DCount("[NaamTabel]"; "NaamKolom")
en met en zonder de []-haakjes, maar het lukt nog steeds niet...

Alvast bedankt voor je hulp, maar zou jij (of iemand anders) me nog een duwtje in de goede richting willen geven?

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dat je die , door een ; vervangt is goed. Wat er wel fout geet, is mij nu niet helemaal duidelijk.

Kan je, om eens te testen, dezelfde dcount functie eens gebruiken in een messagebox die je opdroept met wat code? Als je code schrijft, moet je weer een , gebruiken ipv ;. Komt er dan wel het juiste getal uit?

• SavageNL
Ik heb uiteindelijk een listbox genomen waar ik gewoon een select-query in zet, en dan met een TextBox de lengte eruit gehaald. Dit werkt nu prima, en omdat de database niet erg groot is ook snel genoeg.
Heel erg bedankt voor je hulp!
Pagina: 1