Toon posts:

Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de volgende vraag : Hoe kan ik via het internet op verschillende pc's in mijn netwerk inloggen via remote desktop.
Nu is het namelijk alleen maar mogelijk om mijn server te bereiken maar aangezien ik nog 4 pc's in het netwerk heb staan wil ik deze ook kunnen contacten vanaf mijn werk.
De internet verbiniding is nu chello maar zal Demon adsl worden en maak ook gebruik van een router.
Zodra de nieuwe verbinding er is wil ik mijn internet delen door een windows 2003 server maar is het dan ook nog mogelijk.
Kan iemand mij hier mee verder helpen,Oja als ik nu bijvoorbeeld intern op het netwerk remote desktop opstart en een andere xp machine wil overnemen vraagt hij altijd of iemand op die pc dit wil als ik dan klik op JA dan pas kan ik em overnemen.

Alvast bedankt

MVG Olivier

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
je moet dan poorten open gooien op de router of firewall en dan lukt het wel.....

succes

Verwijderd

probeer VNC op www.realvnc eens, gebruik ik ook, werkt prima, ik kom via mijn werk op me server thuis, en vanaf daar kom ik weer op de clients... :*)

edit www.realvnc.com natuurlijk 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 09:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inderdaad 3389 open staan verbinding werkt gewoon.

En wat betreft VNC tsja ik vind die een beetje traag als ik eerlijk ben remote desktop werkt lekker snel (das mijn ervaring dan)

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24

Verwijderd

Je andere pc's rechtstreeks contacteren vanaf je werk zal onmogelijk zijn, omdat die pc's een ip adres hebben dat intern is. dus je moet eigelijk eerst je server overnemen, en dan via de server een programma starten om de volgende 4 pc's over te nemen.

Voor remote desktop op je werk, heb je al eens in de policies gekeken ?
En welke vraag krijg je eigenlijk op de client waar je ja moet drukken ?

Verwijderd

Hier moet je poorten voor forwarden. Je komt op een poort binnen en die gaat dan naar een pc..

Kan je voor elke pc een andere poort configureren of via 1 pc de andere bereiken.

SUC6

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
Verwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 10:00:
Je andere pc's rechtstreeks contacteren vanaf je werk zal onmogelijk zijn, omdat die pc's een ip adres hebben dat intern is. dus je moet eigelijk eerst je server overnemen, en dan via de server een programma starten om de volgende 4 pc's over te nemen.
Dit is natuurlijk onzin, beetje poortmappen is de truuk die uitgehaald moet worden.

-

Verwijderd

Als je allemaal XP dozen hebt (of 2k server) dan moet je eens met remote desktop (van MS) gaan werken! Echt waanzinnig snel, VNC verbleekt en verschrompeld daar gewoon bij! Ik log regelmatig van thuis in op de desktop op mijn werk. Ik doe dat door eerst een VPN te starten en vervolgens remote desktop. Soms vergeet ik gewoon dat ik op een andere PC aan het werken ben.

Verwijderd

Dit is natuurlijk onzin, beetje poortmappen is de truuk die uitgehaald moet worden.
je kan gaan poortmappen idd, maar aangezien hij met een server zonder router werkt, is dit niet zo 1-2-3 te doen, terwijl een vnc draaien op die andere bakken, of een 2de rdc net iets sneller te configureren is.
Als je begint met poortmappen, zul je ook al moeten instellen dat je rdc telkens een andere poort gaat gebruiken dan de 3389

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 10:30 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Wat ik lees van de links van Jazz, kun je het beste een VPN verbinding naar je router maken en dan daarover de remote desktop draaien.

Het lastigste zal dan wel zijn om VPN in te stellen op je router. Heb je dat uitgezocht, dan ben je praktisch klaar. :)

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
mmmmm Ik werk dus momenteel met een router maar waarik naar toe wil is dat die 2003 doos alles gaat doen (ook om te leren dat is mijn hoofd doel)dus ook een vpn erbij opzetten weet alleen nog niet percies hoe dit zit maar dat komt wel .
Mocht er iemand in amsterdam zijn die zou willen helpen of iets altijd welkom leer het snelste namelijk als ik het zie gebeuren.
Voor tips kan je me ook altijd op msn bereiken.

Weet wel dat VNC niet geschikt is voor wat ik wil omdat het niet snel genoeg gaat naar mijn zin maar toch alvast bedankt. :)

Verwijderd

Zoals boven vermeld een VPN verbinding maken met je router (poorten 1723 en 47 opengooien) en dan kan je als je remote desktop aanzet op je clients (start - control panel - system - remote en dan remote desktop) dan kan je je pc's overnemen.

Verwijderd

Het voordeel van vnc is dat je je desktop over kan nemen. en met remote desktop kan je een sessie openen naar de machine en er op werken.
Ik weet niet of het al mogelijk is met xp maar vanaf w2k3 kan je een remote desktop naar je null sessie doen en dan je desktop overnemen zoals met vnc.
vnc is vooral handig als je niet veel bandbreedte hebt het doet het al met een heeele dunne pijp.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
In dit document staat heel duidelijk hoe je de poorten kunt veranderen waarop terminalserver/remote desktop(xp) staat te luisteren http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=187623

Je kunt dan bijv. voor pc1 poort 3389 mappen en voor pc2 poort 3390 mappen enz. Maar een vpn is waarschijnlijk veiliger en makkelijker, maar dat is je eigen keus. Je kunt deze poorten ook forwarden vanaf je pc waar chello binnenkomt als je geen router gebruikt, moet je even op google zoeken.
Ik weet niet of het al mogelijk is met xp maar vanaf w2k3 kan je een remote desktop naar je null sessie doen en dan je desktop overnemen zoals met vnc.
vnc is vooral handig als je niet veel bandbreedte hebt het doet het al met een heeele dunne pijp.
In windows xp neem je gewoon de desktop over (zelfde als vnc, maar sneller).

[ Voor 9% gewijzigd door leon1e op 08-10-2003 15:56 ]

Verwijderd

Damn, wat een boel onzinnige reacties hier zeg :{

Enige wat je nodig hebt is Het Grote Poortmappingsverhaal en een uurtje tijd. Stel alle clients op verschillende poorten in en map die poorten naar de betreffende clients.
Of je hier nou PCAnywhere, VNC of iets anders voor gebruikt: in feite werkt het allemaal volgens hetzelfde principe.
Je kunt de reactie van leon1 wel aannemen als een goede tip :)

En als je Windows Server 2003 gaat gebruiken om te routen mag ik wel aannemen dat je ook snapt hoe je die poorten in je firewall moet mappen ;)

En tot slot: het is niet echt de bedoeling om hier mensen te werven die je privé moeten contacten om te helpen.
Tip: koop een leuk boek over Windows Server 2003 en/of Networking :)

Verder wil ik je er even op wijzen dat alle dingen die je nu vraagt al behandeld zijn door anderen. Door gebruik te maken van de search of de FAQ's van ieder forum kun je heel veel leren.

Succes! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 15:58 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.