Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Verwijderd
Als virtual PC net zo werkt als VMware moet het prima kunnen.LiquidT_NL schreef op 08 oktober 2003 @ 09:11:
Ik wilde eens Linux proberen, en nu heb ik Virtual PC daarvoor. Mijn vraag is of dat allemaal lkkr werkt als je Linux op zo'n virtual PC gooit en niet toch gaat conflicten. Ik heb ook DOS zo gedraaid en dat ging heerlijk allemaal, alles draaide perfect en je had als het ware ook een pure DOS omgeving.
Maar het doet het allemaal goed zonder conflicts?
Ik ga er van uit dat Virtual PC, de naam zegt het al

Knoppix 3.2 gestart vanaf een bootable cd onder VPC op een iMac 400 met OS-X
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Linux op VMWare draait niet zonder het installeren van vmwaretools voordat je X start. (als je beginnend met Linux bent, zit je daar niet op te wachten)
Alhoewel XFree4.2 de vmware SVGA driver wel herkend.
1 Tip: let er wel op dat je bij het configureren van de grafische kaart kiest voor 16bits kleuren. Standaard zetten de meeste linux distro's hem op 24 bits en dat geeft problemen in VPC
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
[EDIT]
Ik ben nu eerst bezig mijn dos te configuren, maar ik kan echt nergens dos drivers voor een cd-rom drive vinden. Misschien ligt het aan mij, maar ik zoek me echt kapot... En laatst bleef hij ook hangen bij het laden van de mouse drivers maar dat kan aan mij liggen... Weten jullie waar ik nou die dos drivers voor een cd-rom drive kan vinden???
Ik gebruik DOS 6.2 (waarom dos vraag je??? voor privateer
[ Voor 73% gewijzigd door LiquidT_NL op 08-10-2003 19:52 . Reden: update van oud nieuws ]
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Hier vind je aanvulling voor Dos, waar waarschijnlijk enkele drivers inzitten.
http://www.connectix.com/support/vpc_additions.html
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
probeer een windows 98 bootfloppyLiquidT_NL schreef op 08 October 2003 @ 13:33:
kee thnx allemaal ik ga het zo proberen (ik begin met red hat, ik ben Linux n00b)
[EDIT]
Ik ben nu eerst bezig mijn dos te configuren, maar ik kan echt nergens dos drivers voor een cd-rom drive vinden.)
vergeet niet dat als je nieuw bent het ook makkelijk is om met Partition Magic wat space te unallocaten, RH zal zichzelf dan daarop willen zetten. Ik wilde ook altijd virtueel beginnen, maar vmware en linux is, zoals opgemerkt, extreem lastig voor een beginner, wat je nou juist niet niet wil.
veel succes!
[ Voor 31% gewijzigd door G33rt op 08-10-2003 23:09 ]
dat valt eerlijk gezegd best wel mee hoor ik heb vroeger ooit met Freedos (klote dos remake) dos aan de praat gekregen. Daar zaten brakke drivers bij maar ik kan echt nergens die drivers vinden... De rest loopt allemaal wel lkkr.G33rt schreef op 08 October 2003 @ 23:08:
[...]
probeer een windows 98 bootfloppy
vergeet niet dat als je nieuw bent het ook makkelijk is om met Partition Magic wat space te unallocaten, RH zal zichzelf dan daarop willen zetten. Ik wilde ook altijd virtueel beginnen, maar vmware en linux is, zoals opgemerkt, extreem lastig voor een beginner, wat je nou juist niet niet wil.
veel succes!