Toon posts:

weer printer probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat mijn HP Laserjet dienst weigerde heb ik die het raam uit geknikkerd, en nu heb ik dus sinds gisteren een Minolta PagePro 1200. Maar ook daar heb ik nu weer problemen mee, hij print namelijk van documenten alleen maar de eerste pagina, en daarna stopt ie ermee en beginnen de ledjes een foutcode te knipperen.
Wat kan ik hieraan doen? Ik wordt echt doodziek van printers.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Je zou eens kunnen beginnen met de foutcode door google heen te halen. Iets moeilijker gaat het met: [google=Minolta PagePro printer stops after first page]

Het idee hier op GoT is dat je eerst enig vooronderzoek pleeft voor je om hulp vraagt. :) En zonder de foutcode is het ook maar gokken wat er bij jou aan de hand is.

[ Voor 7% gewijzigd door SilentStorm op 08-10-2003 06:48 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je nuttige bijdrage. Als google nu ook wat nuttigs te melden had op die zoekstring, dan kwamen we ergens he.
De foutcode is dat het groene ledje en het rode ledje alternerend knipperen. Hoe moet ik dat door google halen? "green and red led blink alternately" ? Denk je dat daar enige nuttige info uitkomt?

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:55
ik kan ook iets vinden over die foutcodes, dus de volgende keer toch beter in Google gooien.
Alsjeblieft, weer een goede daad voor de mensheid :P
.PDF bestand over error codes

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 07:02:
Bedankt voor je nuttige bijdrage. Als google nu ook wat nuttigs te melden had op die zoekstring, dan kwamen we ergens he.
De foutcode is dat het groene ledje en het rode ledje alternerend knipperen. Hoe moet ik dat door google halen? "green and red led blink alternately" ? Denk je dat daar enige nuttige info uitkomt?
Misschien met een hoop geluk ;). Ik doelde meer op het erbij zoeken van de foutcode. Een aantal printers geven ook digitaal een code af als er iets misgaat. Deze zou je direct op kunnen zoeken. Met knipperende lampjes is het zaak om er dan het instructieboekje bij te pakken, (zie hierboven) en/of de site van de fabrikant te bezoeken. Hier vindt je dan iig een al wat duidelijker bericht. Hoe meer _/-\o_ info in je startpost hoe beter

In jou geval zijn er vier mogelijkheden:
• No media in the tray specified by the printer driver
• Paper size error
• Waiting for paper to be loaded into Tray 1 during manual duplex mode printing
• Printing envelopes and needs reset.
Daar achter staan de bijbehorende oplossingen per probleem:
• Load media in the appropriate tray
(papier bijladen. Lijkt niet relevant)

• Load the paper with the appropriate size into the paper feed tray.
(het papier zit er niet goed in. Dit kan heel goed je oplossing zijn. Als je het papier er even uithaalt en er weer instopt, eventuele schuiven volgens instructie goed zet en het nog eens probeert, heb je er geen last meer van.)

• Correctly load paper printed on one side, with the blank side facing up, into Tray 1. (Note: You can not duplex from the manual feed tray).
(Als je gebruik maakt van duplex mode, is ie nu waarschijnlijk aan het wachten tot er iets in die lade zit. Loop hiervoor je word/printerinstellingen eens langs)

• If you are printing envelopes, push the button under the lights. The green light should then begin to slowly blink and the printer should pull from the feed.
(Lijkt me ook niet relevant)

Localhost is where the heart is